13/06/26 - 22:16 ip

Kirjoittaja Aihe: Uusi jousi naksuvan tilalle?  (Luettu 37412 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Uusi jousi naksuvan tilalle?
« Vastaus #60 : 11. Marraskuu, 2011 - 16:18:29 »
Se ja sama, rouva tai naitu neiti... puolet se kumminkin talosta omistaa - meinaan noin niin kuin vinkkinä jos innostut kovin pitkäksi aikaa nukuttamaan sitä sohvalla  ;D
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #61 : 17. Marraskuu, 2011 - 12:05:24 »
Enpä usko että hoytin kanssa mitään ongelmaa tuleepi ;)

Hassua kyllä, naksuva lapatasku on yksi mahdollinen ongelma - siis se sama, jonka korjasin tuosta nykyisestä Martinistani. Mutta samalla tempulla sen pystyy korjaamaan Hoytistakin - elleivät ole ottaneet nyttemmin asiaa huomioon jo tehdastuotannossa.

Hoytin 60 paunaa on aika paljon tylymmän oloinen kuin vanhan Martinin 60 paunaa. Johtuu Hoytin aggressiivisemmista cameista. Siispä pudotin paunoja pari kierrosta ja mitäs sanoo Hoyt: naks-naks tietenkin vireeseen vedettäessä  :o Eli kun alun perin aloin vaihtamaan jousta vanhan naksumisen takia, niin nyt minulla on käsissä uusi naksuva jousi ja vanha, josta olen naksumisen korjannut  :P

Hetikö tässä pitää alkaa Hoyt purkamaan atomeiksi ja rasvaamaan lapataskut. On kyllä ihme juttu että eivät voi sipaista sitä rasvaa jo tehtaalla, kun kerran ongelma on yleisesti tiedossa  >:( Kyllä huippumerkiltä voisi tässä kohtaa odottaa enemmän.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #62 : 17. Marraskuu, 2011 - 15:51:14 »
Voi kikkeli  :-\
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #63 : 17. Marraskuu, 2011 - 16:34:40 »
Ei se oo mukavaa jos uusi alkaa heti kanittaan, tee valitus toimittajalle ;) Vaikka tuskin ne siittä on milläsäkää jos ei ole ns varsinainen vika.

52" Bodnik Kiowa 1 piece Recurve

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #64 : 17. Marraskuu, 2011 - 16:38:40 »
Ei se oo mukavaa jos uusi alkaa heti kanittaan, tee valitus toimittajalle ;) Vaikka tuskin ne siittä on milläsäkää jos ei ole ns varsinainen vika.

Kun kyse on metsästysjousesta, on tuo mielestäni ilman muuta vika.

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
« Vastaus #65 : 17. Marraskuu, 2011 - 20:43:15 »
Minä en jaksanut alkaa joustani purkamaan tuhanen pillun päreiksi, joten laitoin vähän aseöljyä lapataskuihin ja aukasin lavat minimiin ja takaisin maximiin, silloin hävisi kaikki naksumiset jousesta. Taitaa olla Hoyteissä vähän tuota vikaa kun maxxis 31:nen meinasi kansaa vähän temppuilla, asia korjaantui samalla projektilla. Nyt jousi toimii eikä nitise ollenkaa. Voisihan tuosta valmistajalle vähän laittaa reklemaatiota, en ole kumminkaan katsonut asiaa niin maatakaatavaksi asiaksi. Onhan se tietenkin että jousi valmistaja lupaa että "smooth to draw and very quiet" :D Eihän se tietenkään oikein mene ja aiheuttaa aina yli määrästä pään vaivaa.
« Viimeksi muokattu: 17. Marraskuu, 2011 - 20:57:42 kirjoittanut Timo »
Hoyt CRX 32 #70
HHA Sports Optimizer Lite Series OL-5219X
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro Series Stabilizer
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Easton ST Epic N-Fused Realtree
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #66 : 17. Marraskuu, 2011 - 21:44:23 »
Minä en jaksanut alkaa joustani purkamaan tuhanen pillun päreiksi, joten laitoin vähän aseöljyä lapataskuihin ja aukasin lavat minimiin ja takaisin maximiin, silloin hävisi kaikki naksumiset jousesta. Taitaa olla Hoyteissä vähän tuota vikaa kun maxxis 31:nen meinasi kansaa vähän temppuilla, asia korjaantui samalla projektilla. Nyt jousi toimii eikä nitise ollenkaa. Voisihan tuosta valmistajalle vähän laittaa reklemaatiota, en ole kumminkaan katsonut asiaa niin maatakaatavaksi asiaksi. Onhan se tietenkin että jousi valmistaja lupaa että "smooth to draw and very quiet" :D Eihän se tietenkään oikein mene ja aiheuttaa aina yli määrästä pään vaivaa.

Mutta eikö sinulla olekin paunat tapissa? Ei se silloin naksu minullakaan, eikä nettikirjoitusten mukaan muillakaan. Vai havaitsitko, että nimenomaan aseöljyllä olisi ollut jotain vaikutusta?

Sen Youtube-videon mukaan riittäisi, kun rasvaa paunansäätöpultin alla olevan prikan. Ei sitäkään voi kunnolla rasvata ilman narujen ja lapojen irrottamista.

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
« Vastaus #67 : 19. Marraskuu, 2011 - 15:32:44 »
Noh tuon operaation jälkeen olen voinut ruuvata lapoja 60 - 70 paunaan ilman että alkaa jousi naksumaan. Öljy on auttanut hyvin, en tiedä onko ollut "valmistajan" suosittelemaan, mutta ei minulla ole ollut ongelmia tuon kanssa.
Hoyt CRX 32 #70
HHA Sports Optimizer Lite Series OL-5219X
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro Series Stabilizer
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Easton ST Epic N-Fused Realtree
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

nahkahanska

• Hero Member
  • Urea Iacta Est
« Vastaus #68 : 20. Marraskuu, 2011 - 00:25:04 »
Noh tuon operaation jälkeen olen voinut ruuvata lapoja 60 - 70 paunaan ilman että alkaa jousi naksumaan. Öljy on auttanut hyvin, en tiedä onko ollut "valmistajan" suosittelemaan, mutta ei minulla ole ollut ongelmia tuon kanssa.

Vanha hyvä kikka. Jo 80-luvun ekoissa tajoissa toimi Pen Bearson Shadow ja Hoytin ekoja. Omissa tajoissa tosin miltei aina ollut paunat tapissa. Näin valmistajakin on jousen optimoinut toimimaan.

BTW:Hoytin jousi oli siihen aikaan Rambollakin ;D
Knoppitietona jos joku ei hoksannut: Stallone on vasuri ja True Blood spesiaalimalli jousi niinikään vasenkätinen.
http://www.imfdb.org/w/images/c/c5/Rambo.jpg

Tuolta muuten lisää jousien historian havinaa nykynuorisolle.

http://www.archeryhistory.com/compounds/compounds.htm

Prototypes, cam act ja one cam-osiossa huimia viritelmiä :o

Suosikkini oli jossain vanhassa lehdessä tjsp. esitelty paunojen lisääjä. Lapoihin ruuvattiin kylmästi jäykkä lisälaminaatti ja lopputuloksen saattaa arvata. Ei ollut kovin turvallinen ja pitkäikäinen tuote ::)

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #69 : 29. Helmikuu, 2012 - 23:24:03 »
Nyt on tilanne sellainen, että alkusyksystä tilaamani Martin Onza 3 oli saapunut Pedi Archeryyn lojuttuaan kuukausitolkulla tullissa Helsingissä (ilman että sen tiedettiin olevan siellä - tehdas kun ei antanut seurantakoodia). Olen siis kaupat tuosta jo perunut ja sen sijaan Hoyt CRX:n ostanut.

Nyt kuitenkin Onza 3 on minulla testattavana, koska CRX:n veto on minusta ongelmallinen. Lähinnä kevennyksen raja on niin äkkinäinen, että jousta on vaikea vetää eleettömästi vireeseen, eli lopussa tahtoo tulla nykäisy. Vielä vaikeampaa on vapauttaa jousi vireestä ilman heilahdusta, mikä sekin on metsästysjousessa ihan oleellinen juttu.

Onza 3:n veto on selvästi pehmeämpi, siirtymä kevennykseen tapahtuu myös ilman tuollaista "yllätystä". En ole vielä koeampunut, mutta senkin teen lähipäivinä. Suuri vaara, että lähtee CRX myyntin ja Onza 3 tilalle.

Tämä ei ehkä ollut hyvä myyntipuhe Hoytille, jos nyt laitan sen myyntiin  ;D
« Viimeksi muokattu: 01. Maaliskuu, 2012 - 09:33:23 kirjoittanut Arto_Y »