13/06/26 - 22:19 ip

Kirjoittaja Aihe: Uusi jousi naksuvan tilalle?  (Luettu 37418 kertaa)

Arto_Y

• OSJM
Vs: Uusi jousi naksuvan tilalle?
« Vastaus #30 : 01. Marraskuu, 2011 - 10:31:08 »
Itse asiassa taidan tilata tuon Onza 3:n. Syitä:

Onza 3 -tilauksestani on nyt kymmenisen viikkoa, eikä jousta vain näy. Martinia täytyy näemmä tosissaan haluta, kun kilpailevan merkin jousen saisi viikossa  >:(  Toimitusajan piti tehtaan lupausten mukaan kuitenkin olla korkeintaan 2 viikkoa  :'(

Alkaa olla lähellä, että lähtee Hoitti tilaukseen  >:(
« Viimeksi muokattu: 01. Marraskuu, 2011 - 13:15:24 kirjoittanut Arto_Y »

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
« Vastaus #31 : 02. Marraskuu, 2011 - 13:02:42 »
Hoitti hoitti hoitti hoitti!

Hoytilla on näköjään tullut 2012 mallit myyntiin! :P
http://www.hoyt.com/compound_bows/

Meniköhän crx 32 vaihtoon?
« Viimeksi muokattu: 02. Marraskuu, 2011 - 13:07:22 kirjoittanut Timo »
Hoyt CRX 32 #70
HHA Sports Optimizer Lite Series OL-5219X
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro Series Stabilizer
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Easton ST Epic N-Fused Realtree
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #32 : 02. Marraskuu, 2011 - 14:18:56 »
Hoytilla on näköjään tullut 2012 mallit myyntiin! :P
http://www.hoyt.com/compound_bows/

Meniköhän crx 32 vaihtoon?

Miksi menisi? CRX 32 on edelleen mallistossa ja käsittääkseni muuttumattomana. Uusi Vector 32 on hieman nopeampi, luultavasti lähinnä hieman lyhyemmän jännevälinsä ansiosta - mutta se tekee jousesta samalla teoriassa vaikeamman ampua. Lisäksi Vector on minusta rumempi kuin CRX (joka puolestaan on rumempi kuin edeltäjänsä).

Tilaukseen lähtee minulla CRX 32, jos tuota vain kohtuudella jostain saa. JVD:n tukkuvarastossa noita ei ole, mutta luultavasti muuta kautta järjestyy. Onza 3:n osalta laitoin tänään homman seis, kun ei tavaraa vain tule.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #33 : 02. Marraskuu, 2011 - 15:09:02 »
Tilaukseen lähtee minulla CRX 32, jos tuota vain kohtuudella jostain saa. JVD:n tukkuvarastossa noita ei ole, mutta luultavasti muuta kautta järjestyy. Onza 3:n osalta laitoin tänään homman seis, kun ei tavaraa vain tule.

No niin, yritykseni olla jatkossakin erilainen nuori siis epäonnistui ja Hoitti on tilattu - pitäisi tulla ensi viikolla:

- Hoyt CRX 32
- 60#
- 29"
- Realtree AP camo

Pitää nyt sitten yrittää pärjätä tällä kakkosvaihtoehdolla  ;)

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
« Vastaus #34 : 02. Marraskuu, 2011 - 15:26:02 »
Noh en ole joustani mihkään vaihtamassa, kuhan pelleilin ;) sen verran tuolla crx 32 on tunne arvoa niin ei raskii luopua :)

Jaa sinullakin tulee tuolla Fuel # 3 luokan cämeillä, kuten minullakin. hieman pehmeämpi kuin Fuel # 1 ja Fuel # 2, tosin nuilla cämeillä saa nopeutta nuoleen, mutta ei merkittävästi. Ainakin jenkki foorumeilla kerrotaan.

Tuolla on HOYT COMPOUND BOW TUNE CHARTS
http://www.hoyt.com/customer_service/hoyt_tune_charts.php

Mistäs Arto hoytin tilasit?
« Viimeksi muokattu: 02. Marraskuu, 2011 - 15:34:25 kirjoittanut Timo »
Hoyt CRX 32 #70
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #35 : 02. Marraskuu, 2011 - 15:41:26 »
Noh en ole joustani mihkään vaihtamassa, kuhan pelleilin ;) sen verran tuolla crx 32 on tunne arvoa niin ei raskii luopua :)

Jaa sinullakin tulee tuolla Fuel # 3 luokan cämeillä, kuten minullakin. hieman pehmeämpi kuin Fuel # 1 ja Fuel # 2, tosin nuilla cämeillä saa nopeutta nuoleen, mutta ei merkittävästi. Ainakin jenkki foorumeilla kerrotaan.

Joo ja hyvä niin, koska se sinun 70-paunainenkaan ei niin pahalta tuntunut tuolla camilla. Arvostan vedon pehmeyttä enemmän kuin nopeutta. EDIT: kyllähän pidempi veto tässä varmasti vaikuttaa enemmän, eli sen pienemmän camin mahdollinen nopeushyöty täytyy tulla noilla rajoilla, jotka on mahdollista saada kahdella eri camilla: 26" ja 28".

EDIT2: Olen myös lukenut arvostelun, jossa sanottiin tuon #3 camin olevan noita pienempiä cameja parempi jousen vireessä pitämisen kannalta, eli sen kanssa jänne ei pääsisi niin helposti ryömimään eteenpäin ja aiheuttamaan nykäisyä. Erittäin hyvä, jos näin on, sillä tämä seikka on minua tuossa CRX:ssä vähän huolestuttanut.

Mistäs Arto hoytin tilasit?

Danalta Hunter's Friendiltä. Aikoi yhdistää kaksi CRX 32:a (70#/29" ja 60#/28") jolloin saa nopeasti jousen minun spekseillä eli 60#/29", ja yli jää sitten 70# 28" -jousi. Hieno homma, ei nimittäin ollut jakelijoilla varastossa tuota tällä hetkellä!

Olisin ottanut 65-paunaisena kun tätä sellaisenakin valmistetaan, mutta se olisi tiennyt selvästi lisää toimitusaikaa.
« Viimeksi muokattu: 02. Marraskuu, 2011 - 16:21:50 kirjoittanut Arto_Y »

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
« Vastaus #36 : 02. Marraskuu, 2011 - 17:08:53 »
Ainut huono minkä CRX 32:ssa jouduin tekemään heti oli cämien ajoitus, ei muuta kuin jousi prässiin ja puolitoista kierrosta kaapelia auki ja johan rupes leikkuritkin käymään samaan paikkaan kuin taulukärkisellä varustettu nuoli. nyt ei ole sen kummemin tarvinnut jousta säätää!

Sitä kummasti ihmettelen miksi näissä kärki mallin jousissa ei voisi olla näitä pro-fit custom puukahvoja, vaan nämä kumiset kahvat. Suosittelen kyllä heti vaihtamaan sen kumisen kahvan pois. Tai ei ainakaan meikäläisen kätöseen sopinut kumikahva yhtään! Luonnollisesti kumikahva aiheuttaa vääntöä jouseen. mm lukee juhan kylmä jousimetsästyskirjassa.
« Viimeksi muokattu: 02. Marraskuu, 2011 - 17:16:15 kirjoittanut Timo »
Hoyt CRX 32 #70
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #37 : 02. Marraskuu, 2011 - 20:51:09 »
Tulihan se Äyssikin järkiin ;D Niinkun olikin jo puhetta niin kannatta ainakin minun mielestä kokeilla noilla pelkillä puisilla sivulevyillä kahvaa kun silloin se on melko kapea eikä aiheuta turhia vääntöjä. Meinasitko päivittää oheisvarusteita vai otatko tuosta museo Martinista?

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #38 : 02. Marraskuu, 2011 - 20:53:56 »
Tulihan se Äyssikin järkiin ;D

Mutta kauan se kesti. Pakon edessä!

Niinkun olikin jo puhetta niin kannatta ainakin minun mielestä kokeilla noilla pelkillä puisilla sivulevyillä kahvaa kun silloin se on melko kapea eikä aiheuta turhia vääntöjä.

Sivulevyt on jo tilauksessa ja kahvan ympärille olisi tarkoitus kietoa nahkaa kuten museo-Martinissakin.

Meinasitko päivittää oheisvarusteita vai otatko tuosta museo Martinista?

Martinista tulee tähtäin ja no-peep, enkä näe laukaisulaitteen vaihtoonkaan perusteita. Stabin olen hankkinut uuden.

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #39 : 02. Marraskuu, 2011 - 21:00:53 »
enkä näe laukaisulaitteen vaihtoonkaan perusteita.

Ei sitä tiedä jos Hoyt alkaa hylkiä Martinia..

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #40 : 02. Marraskuu, 2011 - 21:08:21 »
Ei sitä tiedä jos Hoyt alkaa hylkiä Martinia..

Ai perhana, siinä laukaisulaitteessahan onkin väärä logo  :P

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #41 : 02. Marraskuu, 2011 - 22:25:46 »
Martinista tulee tähtäin ja no-peep, enkä näe laukaisulaitteen vaihtoonkaan perusteita. Stabin olen hankkinut uuden.

Ai niin ja nuolihylly tietysti. Tuossa QAD:ssa on ollut kyllä jotain outoa tuon Martinin kanssa, se ei tahdo pysyä oikein säädöissään, vaan kohdistusmerkkejä saa säätää vähän väliä. Pitää kokeilla vielä Hoytin kanssa ja jos ongelmia vielä on, laitan vanhan Whiskerin sitten tilalle. Altaputoavassa olisi se etu, että ei tarvitsisi vaihdella hyllyä edestakaisin majavajahtia varten (Whisker ei kestänyt täyspitkän FMJ DG -nuolen painoa). Mikään mainituista varusteista ei ole vuosimallia 2003 kuten itse jousi  ;) Uuteen rannelenkkiinkin tuli investoitua.

« Viimeksi muokattu: 02. Marraskuu, 2011 - 22:43:52 kirjoittanut Arto_Y »

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
« Vastaus #42 : 03. Marraskuu, 2011 - 14:31:23 »
Niinkun olikin jo puhetta niin kannatta ainakin minun mielestä kokeilla noilla pelkillä puisilla sivulevyillä kahvaa kun silloin se on melko kapea eikä aiheuta turhia vääntöjä.

Itse olen kyllä pitänyt siitä sinulta ostamasta Pro-Fit Custom Standard Black kahvasta todella paljon, myös varmasti talvella hyvä, koska estää hyvästi kämmenen jäätymistä, koska ei ole suorassa kontaktissa kylmän rungon kanssa. Mutta nämähän on niitä mieltymys asioita ja niistä ei voi kiistellä.

Lainaus käyttäjältä: Arto_Y
Ai niin ja nuolihylly tietysti. Tuossa QAD:ssa on ollut kyllä jotain outoa tuon Martinin kanssa, se ei tahdo pysyä oikein säädöissään, vaan kohdistusmerkkejä saa säätää vähän väliä. Pitää kokeilla vielä Hoytin kanssa ja jos ongelmia vielä on, laitan vanhan Whiskerin sitten tilalle.

Enpä usko että hoytin kanssa mitään ongelmaa tuleepi ;)
Hoyt CRX 32 #70
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #43 : 03. Marraskuu, 2011 - 14:36:02 »
Itse olen kyllä pitänyt siitä sinulta ostamasta Pro-Fit Custom Standard Black kahvasta todella paljon, myös varmasti talvella hyvä, koska estää hyvästi kämmenen jäätymistä, koska ei ole suorassa kontaktissa kylmän rungon kanssa. Mutta nämähän on niitä mieltymys asioita ja niistä ei voi kiistellä.

Nimenomaan näistä voi kiistellä, vai mitä järkeä olisi kiistellä kiistämättömistä faktoista  ;D

Sehän noissa kahvoissa on lähes poikkeuksetta hölmö juttu, että rungon etupuoli jää kuitenkin auki eli paljas alumiini ottaa käteen jousta kantaessa. Siksi meinasin tuota nahkaviritystä. Ja sivulevyjä siksi, että uskon kapeaan kahvaan. Voisi silti vielä viikonloppuna katsoa sitä sinun kahvaa, jos tulet radalle ampumaan.

Onza 3:ssa olisi ollut kokonaan nahalla ympäröity kahva - ainakin osassa kuvista. Osassa taas kahva oli jätetty edestä auki.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #44 : 08. Marraskuu, 2011 - 13:14:35 »
Enpä usko että hoytin kanssa mitään ongelmaa tuleepi ;)

Hassua kyllä, naksuva lapatasku on yksi mahdollinen ongelma - siis se sama, jonka korjasin tuosta nykyisestä Martinistani. Mutta samalla tempulla sen pystyy korjaamaan Hoytistakin - elleivät ole ottaneet nyttemmin asiaa huomioon jo tehdastuotannossa.

Onza 3:ssa ongelma olisi voinut tulla tuosta vääntöä vähentävästä kaapelinohjaimesta, joka kuulemma tahtoo kuluttaa kaapeleita. Vuoden 2012 mallissa se on vaihdettu perinteiseen malliin (tanko, jossa on liukupala).

EDIT: Huomenna pitäisi kuulemma Hoytin lähteä Matkahuollon kyytiin. Nuoletkin siihen vielä askartelematta, eikä taida illallakaan ehtiä kun meinasin radan penkkiä rakentaa...
« Viimeksi muokattu: 08. Marraskuu, 2011 - 15:51:06 kirjoittanut Arto_Y »