25/09/26 - 15:57 ip

Kirjoittaja Aihe: Alumiininuolet  (Luettu 5930 kertaa)

MTelinkangas

• OSJM
Alumiininuolet
« : 16. Tammikuu, 2014 - 13:15:54 »
Vieläkö kukaan käyttää alumiininuolia? Suositelkaapas miulle hyviä ja edullisia alumiininuolia kun edelliset omakohtaiset kokemukset niistä on tuolta parinkymmenen vuoden takaa.

MikaK

• OSJM
Vs: Alumiininuolet
« Vastaus #1 : 16. Tammikuu, 2014 - 13:29:28 »
Mulla on käytössä vaistojousessa easton x7 nuolia. Ihan kestäviä olleet. Näkyy pelkkä putki olevan 7€ pintaan että ei varmaan halvimmasta päästä.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #2 : 16. Tammikuu, 2014 - 13:38:54 »
Vieläkö kukaan käyttää alumiininuolia? Suositelkaapas miulle hyviä ja edullisia alumiininuolia

Saako kysyä, miksi? Hiilikuitunuoli on ominaisuuksiltaan ylivoimainen ja tuskin alumiinikeppejä käyttämällä juuri säästää. Varsinkin, kun menevät helposti lommoille ja mutkille. Vastauksena kysymykseesi suosittelen siis Easton ST Excel -hiilikuitunuolta, se on edullinen  ;)

Alumiininuolten käyttö on nykyisin hyvin harvinaista.
« Viimeksi muokattu: 16. Tammikuu, 2014 - 13:43:12 kirjoittanut Arto_Y »

rauno

• OSJM
« Vastaus #3 : 16. Tammikuu, 2014 - 13:54:37 »

Taitaa olla alumiini nuolet jahti puolella taakse jäänyttä elämää.

Jos välttämättä tahtoo alu nuolet niin onhan niitä vielä saatavana.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

MTelinkangas

• OSJM
« Vastaus #4 : 16. Tammikuu, 2014 - 14:15:09 »
Joo, en minä säästöä ajatellutkaan nuita alumiininuolia kysellessä. Rupes vaan v*tuttaan ku taivuttelin yhtä ohiammuttua hiilikuitunuolta ja se räpsähti säleiksi ja yksi sälö meni mukavasti kynnen alle pystyyn... Tulipa siinä mieleen että alumiinia vois koittaa

MikaK

• OSJM
« Vastaus #5 : 16. Tammikuu, 2014 - 14:19:27 »
Ei olis mullakaan tullu laitettua alunuolia mutta sai edullisesti sopivan mittaisina ja sulitettuina. Se on ku kerran halavalla saa niin sama ostaa :)

rauno

• OSJM
« Vastaus #6 : 16. Tammikuu, 2014 - 14:28:00 »
Joo, en minä säästöä ajatellutkaan nuita alumiininuolia kysellessä. Rupes vaan v*tuttaan ku taivuttelin yhtä ohiammuttua hiilikuitunuolta ja se räpsähti säleiksi ja yksi sälö meni mukavasti kynnen alle pystyyn... Tulipa siinä mieleen että alumiinia vois koittaa

Hyvä kun taivuttelit pääsit aika pienellä harmilla jos vertaa että nuoli olisi katkennut ammuttaessa.

Se on tosi että hiilareiden kanssa saa olla tarkkana verratuna alumiiniin.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #7 : 16. Tammikuu, 2014 - 14:34:17 »

Huonoa tuuria. Itse olen ampunut varmaan 8 vuotta hiilikuituputkia ilman mitään vahinkoja.

MTelinkangas

• OSJM
« Vastaus #8 : 16. Tammikuu, 2014 - 14:53:13 »

Hyvä kun taivuttelit pääsit aika pienellä harmilla jos vertaa että nuoli olisi katkennut ammuttaessa.

Se on tosi että hiilareiden kanssa saa olla tarkkana verratuna alumiiniin.

Siksipä tuo alumiini alkoi kiinnostamaan kun ei tarvii niin miettiä tuota kestävyyttä. Kyllä se vähän pisti miettimään miten olisi käynyt kun täydestä vedosta olis räpsähtänyt. Mutkallehan nuo alunuolet tietenkin saa mutta muistelisin että pentuna kun niitä ammuskeli niin aika kovaa väärinkäyttöä nekin kesti, tuskin ne ainakaan huonommiksi on vuosien varrella kehittyneet. Ja sopivasti kun kopsahtaa niin ei se ikuinen näytä olevan tuo hiilikuitunuolikaan  ;D

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #9 : 16. Tammikuu, 2014 - 15:03:02 »
Niin, mutta alumiininuoliin liittyy aina se spekulointi, että onkohan niistä joku vääntynyt ja sen vuoksi epätarkka. Hiilikuitunuoli on joko suora tai poikki. Toki niissäkin voi olla insertti vinossa tai spinevirheitä.

MTelinkangas

• OSJM
« Vastaus #10 : 16. Tammikuu, 2014 - 15:05:49 »
Niin, mutta alumiininuoliin liittyy aina se spekulointi, että onkohan niistä joku vääntynyt ja sen vuoksi epätarkka. Hiilikuitunuoli on joko suora tai poikki. Toki niissäkin voi olla insertti vinossa.

Kun yhdistetään mutkainen nuoli ja minun ampumataito niin tulokset saattaa jopa parantua  ;D