29/03/24 - 07:04 ap


Kirjoittaja Aihe: O: edullinen taljajousi  (Luettu 4309 kertaa)

Joni

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 365
O: edullinen taljajousi
« : 16. Syyskuu, 2013 - 10:43:09 »
Tervehdys kaikille oulunseudun jousimetsästäjille!

Innostuin muutama viikko sitten jousiammunnasta ja löysin eräästä autotallista wing archery slimline master 70" 37paunaisen vastakaaren ja sillä tullut hieman fiilisteltyä. Nyt pitäisi saada halpa jousi jolla olisi mahdollista käydä metsällä. Hintaa n. 150€, tiedän että eihän sillä juuri mitään saa mutta säästetään ensikesään asti ja katsellaan sitten parempaa jos tosissaan alkaa jousimetsästys kiinnostamaan.  Oikea kätinen ja vetopituus n. 29".
Pediarcheryyn laitoin mailia josko heillä jotain olisi tarjota.
Kärkkäisellä ii:ssä kävin eilen hypistelemässä perfect line jousta, taidan sen hakea jos ei muuta löydy.

Kiitoksia jo etukäteen! Tarjouksi voi laittaa tänne tai jjaurakkajarvi@gmail.com

JOUSI LUULTAVASTI LÖYTYI. Kiitoksia kaikille tarjouksen jättäneille!(1kpl) :)
« Viimeksi muokattu: 19. Syyskuu, 2013 - 13:03:51 kirjoittanut JoniAulis »

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #1 : 16. Syyskuu, 2013 - 10:49:07 »
Malta mielesi sillä käytettyjä liikkuu aika hyvin markkinoilla, tosin harvemmin 150 ekulla ja ainahan voi kysellä seuran kalustoa lainaan "siirtymäajaksi" tai ainakin siksi aikaa että pääsee hommasta kunnolla jyvälle.
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Joni

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 365
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #2 : 16. Syyskuu, 2013 - 11:12:16 »
kyllä minä tässä pariviikkoa katselen. Oulunseudun opastusiltaan tarkitus mennä 1.10 vähän kokeilemaan ja viisastumaan. Minulla yksi vanha joutilas pumppuhaulikko myytävänä niin budjetti tuplaantuis jos sattuu menemään kaupaksi.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #3 : 16. Syyskuu, 2013 - 12:14:10 »
kyllä minä tässä pariviikkoa katselen. Oulunseudun opastusiltaan tarkitus mennä 1.10 vähän kokeilemaan ja viisastumaan. Minulla yksi vanha joutilas pumppuhaulikko myytävänä niin budjetti tuplaantuis jos sattuu menemään kaupaksi.

Huomenna olen menossa OSJM:n maastoradalle opastamaan yhtä henkilöä taljajouseen klo 18. Jos kiinnostaa, voisit lähteä mukaan kokeilemaan.

Ratavierailusta/opastuksesta perimme 5€, mutta se hyvitetään jäsenmaksussa, jos liityt samana vuonna jäseneksi.

Minulla on vm. 2003 Martin Phantom II ylimääräisenä. Paunat 45-60#. Vetopituusmoduulit 28" ja 29" löytyvät. Raskisikohan tuota myydä... Varanarutkin taitaa olla tuohon jemmassa.

« Viimeksi muokattu: 16. Syyskuu, 2013 - 12:30:39 kirjoittanut Arto_Y »

Joni

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 365
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #4 : 16. Syyskuu, 2013 - 13:05:33 »
Hephep! Tulen tottakai mukaan jos hallitus puoltaa päätöstä.  voin vaikka arto soittaa sulle huomenna aamupäivällä, jos ok?  JOS sattusit raaskimaan myydä niin minkäs hintaluokan jousesta on kyse?

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #5 : 16. Syyskuu, 2013 - 13:22:53 »
Hephep! Tulen tottakai mukaan jos hallitus puoltaa päätöstä.  voin vaikka arto soittaa sulle huomenna aamupäivällä, jos ok? 

Soittele vain.

Lainaus
JOS sattusit raaskimaan myydä niin minkäs hintaluokan jousesta on kyse?

Mahtuu budjettiisi, onhan sillä jo ikääkin, mutta täysin käyttökuntoinen kampe se on. Ratkaisevaa on varmaan lähinnä se, onko vetopituus tuossa sopiva.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #6 : 16. Syyskuu, 2013 - 15:27:23 »
"Minulla on vm. 2003 Martin Phantom II ylimääräisenä. Paunat 45-60#. Vetopituusmoduulit 28" ja 29" löytyvät. Raskisikohan tuota myydä... Varanarutkin taitaa olla tuohon jemmassa." - ArtoYy

Kyseessä lienee se legendaarien maailmankuulu ja liiton virallisestakin DVD:tä tuttu "Teerensurma" joka tunnetaan ympäri mailmaa myös koodimerkinnällä "101010" (kymmenes lokakuuta 2010). Halvalla legenda menee sillä aikoinaan lähes yhtä kuuluisasta Buffalo Billin Sharps 45-70 Trapdoor-kivääristä maksettiin reilut miljoona taalaa... ;)
« Viimeksi muokattu: 16. Syyskuu, 2013 - 15:29:16 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #7 : 16. Syyskuu, 2013 - 15:31:40 »
Kyseessä lienee se legendaarien maailmankuulu ja liiton virallisestakin DVD:tä tuttu "Teerensurma" joka tunnetaan ympäri mailmaa myös koodimerkinnällä "101010" (kymmenes lokakuuta 2010). Halvalla legenda menee sillä aikoinaan lähes yhtä kuuluisasta Buffalo Billin Sharps 45-70 Trapdoor-kivääristä maksettiin reilut miljoona taalaa... ;)

Aivan oikein  ;D ;D

Joni

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 365
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #8 : 16. Syyskuu, 2013 - 15:52:35 »
Kyllä jousi ehdottomasti kiinnostaa jos vaan luovut. Oisko se mahdollista hypistellä huomenna sitä? Onko radalle ajo-ohjeet yleisessä jakelussa?

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: edullinen taljajousi
« Vastaus #9 : 16. Syyskuu, 2013 - 15:56:53 »
Kyllä jousi ehdottomasti kiinnostaa jos vaan luovut. Oisko se mahdollista hypistellä huomenna sitä?

Mikä ettei. Ampumakunnossa tuo ei tosin tällä hetkellä ole - puuttuu muistaakseni sekä tähtäin että nuolihylly.

Lainaus
Onko radalle ajo-ohjeet yleisessä jakelussa?

Ei. Soittele niin neuvon ja katsotaan kyydit muutenkin.