14/11/19 - 13:42 ip

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen syksy jousen kanssa  (Luettu 1401 kertaa)

Jokkeri

• Newbie
  • *
Ensimmäinen syksy jousen kanssa
« : 12. Maaliskuu, 2013 - 14:21:28 »
No niin, tuli sitten viime kesä harjoiteltua jousella ampumista aina viikonloppuisin mökillä. Loppu kesästä rupesi jo tuntumaan siltä, että tuolla saattaa jo johonki elukkaan sattuakki. Sitten tuli jänisjahdin aloitus ja eikun tutun porukan mukaan jänispassiin. Siinä vähän aikaa jatistua löysättiin koira hakemaan ja jatkettiin jutustelua. Tilanne muuttui sitte äkkiä kun koira löysi jäniksen ihan automme vierestä ja toki meillä tuli kiire sitten levittäytyä. Minä sanoin meneväni paikkaan, mistä tiesin jäniksen tulevan. Peräkontista jousi mukaan ja pari nuolta toiseen käteen ja puolijuoksua kohti kohdetta. Matkaa oli enää n. 100m passipaikkaani, kun kuulin ajon lähestyvän. No samalla näinki jo että sieltähän se pupu tulee hiljakseen kohti. No mulla nuolet toisessa kädessä ja jousi toisessa. Siine sitten paniikissa nuolta paikoilleen ja jänis pysähtyy pariin kymppiin. Jousi kun oli valmiina, niin pupu antoi vielä virittääkkin jousen kunnes hyppäsi metsään takaisin. Kerkesin sen jo nähdä tähtäinten läpi, mutta laukastua jäi. Ruutimiehet soittaa hermona, että mikä tuli ku et ampunu. No kerroin tarinan ja sen että mulla oli jousi mukana, niin ottivat siitä niin nokkiinsa, että on saanut kyllä kuulla siitä ja monesti. Kokemuksena silti hieno tuo tilanne, että en kyllä enää jänis hommiin lähdekkään ilman jousta.

Pari muuta tilannetta oli sitten myös loppusyksystä kettumetällä, kun kaverin koira otti kettuja seisontahaukkuun. Tarkoituksena oli, että sais ketun siihen kaataa, mutta eri tilanteiden johdosta koira hoiteli usein tämän lopetuksen.

Nyt taas kevät harjoittelua ja kokeilla josko tuossa majava-/piisamijahissa sais tilanteita aikaiseksi..

rauno

• OSJM
Vs: Ensimmäinen syksy jousen kanssa
« Vastaus #1 : 12. Maaliskuu, 2013 - 17:55:58 »

Hyvä homma.

Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.