13/06/26 - 23:45 ip

Kirjoittaja Aihe: Pakkaspäivien ajankulua...  (Luettu 13157 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Pakkaspäivien ajankulua...
« Vastaus #15 : 12. Joulukuu, 2012 - 15:35:56 »
Soitin heti Savenmaan Reksalle ja seillä on kuulemma vähän kaikenlaista  solumuovia joten kerätäänkö porukka ja haetaan "taatusti tarpeellinen" määrä tavaraa.
Mutta ei ihan lähiaikoina ainakaan mun pakulla sillä mun Transsu on ajokiellossa kun katsastusmiehen retku huomasi aamulla että yksi takajousen välilehti on poikki. Lähin uusi takajousi löytyy Saksasta ja toimitusaika on 3-4 viikkoa - nyt on purkaamohaku päällä.
Mutta ajettava on, toki vain tositosi tärkeät ajot, sillä 3 viikossa OSJM:n sponssituet voi loppua lyhyeen jos Varjaagi pölähtää nurin... ;) :D

http://www.youtube.com/watch?v=oxrTT7nUR9U

Mitä tuo sakemanni duunaa tuota tirppaa yo. linkissä niin vaikuttaa kyllä aika hifistelyltä tirpan vuoraus ohuella solumuovilla.
MInä olen viimeistelyksi ajanut pintakerroksen vain karkealla 40:llä hiontakiekolla, pinnasta tulee miellyttävän sametinpehmeä ja siihen tarttuu maali hemmetin hyivn.
« Viimeksi muokattu: 12. Joulukuu, 2012 - 16:15:09 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Ari_S

• Sr. Member
« Vastaus #16 : 12. Joulukuu, 2012 - 16:23:56 »
Työpaikan verstaalta voisi löytyä jokunen rulla on muuten kaatopaikalle menossa, pyysin tottakai ilmaiseksi jospa pojat löytää voin kiikuttaa sitä vaikka tuleviin kisoihin. ::)

Smirkelimies

• Sr. Member
« Vastaus #17 : 12. Joulukuu, 2012 - 20:05:01 »
Tarttis tehdä kunnon pakka pihalle, voin ruveta ostoporukkaan tai voin maksaa  käyvän hinnan jos Ari S saapi tavaraa hommattua.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #18 : 13. Joulukuu, 2012 - 15:08:37 »
Ari, onko solumuovi ns. pakkasmattoa?
Sitäkin on käytössä kahdenlaista - se pehmeämpi on semmoista että vaistollapakalla pitää olla vahvuutta melkein nuolen verran ja kovempi sitten alkaa jo menettelemään pakkavärkiksi mutta on kuitenkin ehkä vähän turhan pehmeää.

Ari_S

• Sr. Member
« Vastaus #19 : 13. Joulukuu, 2012 - 17:30:18 »
Olis ollu parateeniä jäykkää ja Veemäistä työstää, pojat siivonnu verstaan ja vieneet Ruskoon >:( kiellettyjen aineiden joukossa ei käytetä rakentamiseen.Toppilan voimalla ois ylimääräsena 2 täkyä finnfoam levyä sais ehkä viedä...solukumi (armacell) taljalla 20m kestää 10 nuolta ampua,taitettuna maksaa 10neliöä n 500e ehkäpä ei....itse kallistuisin tässä ketjussa mainittuun puuiloon, siellä oli kuulema 1e neliö taikka vaihto ehtona mainitsemani finnfoam,siitä ehkä levystä parista jo peurankuvan tekis ja vaikutta sille että vois kestää hyvinkin nuolta. ::)

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #20 : 13. Joulukuu, 2012 - 18:30:30 »
Olis ollu parateeniä jäykkää ja Veemäistä työstää, pojat siivonnu verstaan ja vieneet Ruskoon >:( kiellettyjen aineiden joukossa ei käytetä rakentamiseen.Toppilan voimalla ois ylimääräsena 2 täkyä finnfoam levyä sais ehkä viedä...solukumi (armacell) taljalla 20m kestää 10 nuolta ampua,taitettuna maksaa 10neliöä n 500e ehkäpä ei....itse kallistuisin tässä ketjussa mainittuun puuiloon, siellä oli kuulema 1e neliö taikka vaihto ehtona mainitsemani finnfoam,siitä ehkä levystä parista jo peurankuvan tekis ja vaikutta sille että vois kestää hyvinkin nuolta. ::)

Se oli Savenmaa Nivalassa, ei Puuilo.

Mites tuo Finnfoam, eikö siihen pala nuolet kiinni?

Ari_S

• Sr. Member
« Vastaus #21 : 13. Joulukuu, 2012 - 18:57:04 »
Jaa niinpä oli, :o jotenki se puuilo kummitellu mielessä... no lehmä on märehtiväinen ja ihminen erehtyväinen.Minä testaan tuon Finnfoamin silläpä siitä pääsee,vkl olen jahtiin menossa otan levyä ja kokeilen.  :)

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #22 : 13. Joulukuu, 2012 - 19:51:54 »
finnfoam on ihan hanurista kun nuolet palaa siihen kiinni ihan sika lujaa. Nuolet kyllä toppaa tuohon hyvin.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #23 : 13. Joulukuu, 2012 - 20:40:00 »
Juu, ainakin hiilikuitunuolet palaa kiinni ja muutaman kerran jälkeen nuolista saa veistellä tai liuotella sulanutta finnfoamia pois, puunuolista en tiedä.

makepee

• OSJM
« Vastaus #24 : 14. Joulukuu, 2012 - 18:39:57 »
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=solumuovikera

Jos useempi tarttis tuota, hakis Savenmaalta isomman satsin, näkyy olevan markkinapäivänä euron neliö.

Minä ainakin voisin tuohon kimppatilaukseen osallistua.. jos joku on Savenmaalle menossa. Voisin tarvita 10-15 nelijötä.
-Make

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #25 : 14. Joulukuu, 2012 - 19:12:48 »
Laskeskelin tässä äsken kun otin kuvaa tuotoksista että solumuovia on mennyt noin 0,7-0,8m2/tirppa. Jos jonkin on mennyt vähemmän niin siitä on jäänyt toiseen ja päinvastoin, lisäksi olen pyrkinyt käyttämään mahdollisimman pienetkin palaset tehokkaasti hyväksi.

Tässä solumuovi sulatellessa on mielessä pyörinyt myös isomman eläimen tekeminen mutta koska siinä on työtä enemmän niin funtsimisen kohteena on ollut se että mites siitä saisi mahdollisimman kestävän ja helppohuoltoisen. Extrana olisi sitten se että nuolet olisi helppo irroittaa. Laitoin "tiekoneeseen" pyörimään suunnitteluohjelman otuksen sisätäytöstä joka voisi olla lampaanvillaa sen erittäin tehokkaan pysäytyskyvyn takia. Veikkaampa että lopulliset piirustukset ja laskelmat ilmestyy verkkokalvolle jossain päin Pohjois-Suomea autoa ajaessa.. :D ;D

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #26 : 14. Joulukuu, 2012 - 19:43:47 »

Jussi Jänes on näköjään vielä umpisokea...

Ari_S

• Sr. Member
« Vastaus #27 : 14. Joulukuu, 2012 - 20:46:53 »
Ompa hienoja!! raskiiko nuita edes ampua..?

heko

• Full Member
« Vastaus #28 : 14. Joulukuu, 2012 - 20:51:58 »
Kyllähän noihin kelpais muutaman laakin vetästä.

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #29 : 14. Joulukuu, 2012 - 21:33:23 »
Ompas hienoja, eritoten pattipäät!