29/07/26 - 20:51 ip

Kirjoittaja Aihe: Ja elukkaa kaatuu...  (Luettu 397174 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Ja elukkaa kaatuu...
« Vastaus #930 : 19. Marraskuu, 2017 - 09:39:29 »
Isäpäivä lounas tai siten majava- ja kaurispeijaisten liharuoka odus valmistumassa....

[ylläpito on poistanut liitteen]
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #931 : 19. Marraskuu, 2017 - 10:31:19 »
Ja nyt lihat pataan!

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #932 : 20. Marraskuu, 2017 - 10:43:36 »
Nyt oli jo lähellä että Taikalle olisi saatu ensimmäinen kauriskaato mutta valitettavasti yksi passimies ei ollut tarpeeksi tarkkana eikä herkkänä kun kauriit olivat KAHDESTI hyvästikin haulikkohollilla...😥
Minunkin edessä oli kaksi kaurista 25 metrissä harvassa koivikossa mutta valitettavasti (tai ehkäpä paremminkin onneksi..) minun kauriskiintiö on täynnä tältä kaudelta...😉 ...ja olisi siinä sitä paitsi ollut liikaa oksiakin edessä...

Liittyikö tämä kuva nyt tähän aiheeseen:

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #933 : 20. Marraskuu, 2017 - 14:31:45 »
Juu just oikea kuva!

Punainen ajojälki tulee kun haukkutiheys on 45/min joten osa violeteista jäljistäkin on ajojälkeä.Tuossa ei näy ihan koko ajo, alkuvaiheen rantapyöritys ei sopinut näytölle.
Taika toimi loistavasti eikä tullut palautumisen jälkeen selästä kipeäksi kuten on tänä syksynä useamman kerran käynyt. Mutta kyllä se tosiasia on että 8 vuotias todella rajussa metsästys käytössä ollut pitkäselkäinen koira lähestyy eläkekää...😥

Heli

• Hero Member
« Vastaus #934 : 20. Marraskuu, 2017 - 21:01:54 »
Voi Varjaagi, nuo sun eväät..

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #935 : 20. Marraskuu, 2017 - 22:27:02 »
Ai joo, olihan siinä palapaistipadassa kevyesti savustettua kaurista, majavaa, hirven vasaa, jouhisorsaa ja muutama kurpan rinta. Sitten oli lisäksi back uppina, jos palapaisti ei kelpaa, hirvenlihapullia ja uuni lohta. Mulle ainakin maistui ihan ähkyyn asti...👍

Ja yksi, joka oli etukäteen ilmoittanut ettei vesirottamajavaa syö missään muodossa, veteli majavanlihaa tietoisesti naamaan napa turvoksissa...
« Viimeksi muokattu: 22. Marraskuu, 2017 - 08:14:15 kirjoittanut Varjaagi »

Tempe

• Sr. Member
« Vastaus #936 : 28. Marraskuu, 2017 - 13:04:09 »
No niin Slovakian reissu on takana. Elukkaa näky todella paljon ja puitteet ja maisemat hienot. Saalistakin saatiin mukavasti ;) Heti ekana iltana saatiin kolme possua. Yhteensä 5 possua ja mufloni tuli saaliiksi ja yksi hukkaan mennyt possu. Minulle 2 possua ja mufloni, Henkalle 2 possua ja yksi karannut, Mikolle yksi possu. Mikolle ensimmäinen riistalaukaus ikinä ja heti alotti  possulla. Pekka jäi tälläkin kertaa ilman saalista joitakin läheltä piti tilanteita oli. Koitan jossai vaiheessa kirjoittaa vähän paremman raportin. Dokumenttia kuitenki on tulossa. Ampumisia saatiin ihan hyvin videollekkin.

« Viimeksi muokattu: 28. Marraskuu, 2017 - 13:07:57 kirjoittanut Tempe »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #937 : 28. Marraskuu, 2017 - 14:33:00 »
👍 ja nyt Tempe uutta reissua putkeen kun pää on auki...😋

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #938 : 28. Marraskuu, 2017 - 17:12:50 »
Kyllä minun kannatti vihjata osallistuvani reissuun, kun sen johdosta pystyin livenä seuraamaan WhatsAppista Slovakian jahtiseikkailuja  ;)

Onnittelut kaikille onnistumisista ja hyvästä retkestä!

Huomatkaa avata koko viesti, niin saatte kuvatkin näkyviin.

TuomasL

• OSJM
« Vastaus #939 : 28. Marraskuu, 2017 - 19:37:23 »
Tänään taas neljätuntia passissa. Häätyy sanoa ettei ole hääviä hommaa😣 On taas vuositolkulla kytätty "tyhjää".

Pekon kans poristiin plindistä kyttäämisestä Kempeleen kaurisjahtiin yhteydessä,  ja Pekon mielipide oli se ettei se ainakaan Kauriille toimi.

Komppaan kyllä täysin Pekkoa tässä asiassa! Ei uskalla kauris tulla syötölle kun on ukko plindissä sisällä.. Kaksi eri Kauris laumaa käy tällä hetkellä syöttöpaikalla klo 15-18.00 ja 21-03 välillä.

Pitää kysyä maanomistajalta voiko tonne palstalle rakentaa jonkin moisen kauristornin et sais homman toimimaan.. 🦌

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #940 : 28. Marraskuu, 2017 - 20:11:43 »
Onko se koju ollut koko ajan paikalla vai oletko aina vienyt sen paikalle vain passiin? Viime mainittu on usein toimimattomaks sanottu tapa.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #941 : 28. Marraskuu, 2017 - 20:17:07 »
Mitenkäs ne fasen Finholmin kauriit sitten....? Olikos se että yhdeksästä on kahdeksan ammuttu bindistä - tänä syksynä.... vai kahdeksasta seitsemän....

Mutta minä olen sitä mieltä että blindistä on vakn retkisaunaksi...:-)

Mutta älä hiidessä luovuta Tuomas...minäkin ehdin passittaa satakunta tuntia ennen kuin kauris meni nurin... siis tänä syksynä sen sata tuntia....

Ei kait vaan ole niin että kauriit ovat makuulla jossain lähistöllä kun menet blindiin...silloin on aivan sama vaikka jättäisi jousen kotiin.
Jos kauriit tulevat klo 15.00 niin passissa pitää mun kokemuksen mukaan olla vähintään pari tuntia ennen mutta mieluimmin kolme.
« Viimeksi muokattu: 28. Marraskuu, 2017 - 20:27:34 kirjoittanut Varjaagi »

TuomasL

• OSJM
« Vastaus #942 : 28. Marraskuu, 2017 - 20:20:49 »
Mitenkäs ne fasen Finholmin kauriit sitten....? Olikos se että yhdeksästä on kahdeksan ammuttu bindistä - tänä syksynä.... vai kahdeksasta seitsemän....

Mutta minä olen sitä mieltä että blindistä on vakn retkisaunaksi...:-)
Joo sanoin siitä myös Pekolle. Kertoi että yhden kauriin on Matti ampunut plindistä. Ja kanta siellä "pikkasen runsaampi mitä meillä. Makuupaikoista en tiedä.. Ehkä lähellä olevassa metsikössä sulattelevat gourmet eväitään 😂
« Viimeksi muokattu: 28. Marraskuu, 2017 - 20:23:15 kirjoittanut TuomasL »

TuomasL

• OSJM
« Vastaus #943 : 28. Marraskuu, 2017 - 20:21:56 »
Onko se koju ollut koko ajan paikalla vai oletko aina vienyt sen paikalle vain passiin? Viime mainittu on usein toimimattomaks sanottu tapa.
Siellä se on ollut keväästä asti.

TuomasL

• OSJM
« Vastaus #944 : 28. Marraskuu, 2017 - 20:26:45 »
Nopeaa toimintaa. Maanomistajalta tuli juuri viesti ja lupa Kauris tornille saatu🤗🤗