13/06/26 - 20:20 ip

Kirjoittaja Aihe: Ja elukkaa kaatuu...  (Luettu 388731 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Ja elukkaa kaatuu...
« Vastaus #510 : 04. Helmikuu, 2016 - 20:17:14 »
Osittain sillä olen tällä kaudella vetänyt aukeavilla 5-6 kertaa risuihin ns satavarmoilta holleilta. Kumma kausi sillä aikaisemmista kausista tulee yhteensä 1-2 risuosumaa mieleen... Mennyt ihan vituilleen sen suhteen mutta toisaalta en ole tuota päästäistä kummempaa päässyt ampumaan kiinteillä. Sen perusteella uskallankin suositella kiinteitä kärkiä.

Kävin tänään ruokinnalla passissa ja tietysti tuloksetta. 18 minsaa poistumisen jälkeen ruokinnalle tuli 2 rusakkoa. Jätin hikisen paidan passipaikalle hajusteeksi joten jussien täytyy olla päivämakuulla ihan ruokinnan lähellä ja passimies pelottaa ne pois. Kahdesti ollaan tehty niin että akan reuhka on vienyt minut passiin asti ja odotellut sen verran että olen saanut passituksen valmiiksi ja vasta sitten poistunut paikalta pitäen ihan reippaadti ääntä. Eli on koetettu kusettaa jusseja siinä onnistumatta... >:(

Olen tullut siihen tulokseen että mulla on huono ja paha karma jonka jussit vaistoavat. Pitänee kohta kokeilla semmoista että joku toinen saa mennä passiin...menee taatusti alle 5 minuuttia kun jussi on nurin.... ;-)
« Viimeksi muokattu: 04. Helmikuu, 2016 - 20:26:01 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #511 : 05. Helmikuu, 2016 - 11:42:13 »
Laita Heli tähtäimet kohdilleen ja tule kaatamaan jussi mun ruokinnalta....

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #512 : 05. Helmikuu, 2016 - 14:01:10 »
Laita Heli tähtäimet kohdilleen ja tule kaatamaan jussi mun ruokinnalta....

Onko Helin jousessa jo leikkurisäädöt kohdallaan?

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #513 : 05. Helmikuu, 2016 - 14:53:58 »
Hyvähän se olisi olla mutta ametti on 6-8m ja ampumalinja puhdas joten riittänee jos jousi käy taulukärjillä jolloin voi käyttää aukeavia...

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #514 : 05. Helmikuu, 2016 - 15:47:25 »
Hyvähän se olisi olla mutta ametti on 6-8m ja ampumalinja puhdas joten riittänee jos jousi käy taulukärjillä jolloin voi käyttää aukeavia...

Sitäkään ei kannata jättää toivomisen varaan. Nimimerkillä kokemusta on: ei käy avautuvakaan aina hyvin, jos on säädöt pielessä. Matka on toki lyhyt.

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #515 : 05. Helmikuu, 2016 - 15:49:31 »
No niihin säätöihinhän voi varata sen 5min aikaa ennen jahtia

Heli

• Hero Member
« Vastaus #516 : 05. Helmikuu, 2016 - 18:11:21 »
Josko liittyisi näköjään minua koskevaan keskusteluun mukaan ;D Tottakai lähden, jos vain saan järjestettyä. Noin lyhyelle matkalle ei ole tähtäimet täysin kohdallaan, olette kai jo huomanneet sen VVK:ssa! mutta mulla on nyt oma pakka ja mahdollisuus kyllä laittaa säädöt kohdilleen myöskin leikkureille (ei ole avautuvia, mutta pienehköjä) Aikaa tuohon ei kauaa menisi, mutta ammunta tekniikassakin on nyt korjaamista. Ja niinkuin kuuluisa kalenterin kansikuvapoika sanoo, kunhan ampuu vähän sinnepäin  ;)

Heli

• Hero Member
« Vastaus #517 : 05. Helmikuu, 2016 - 21:23:56 »
Tosiasiassa ammun kyllä vasta kun olen varma tilanteesta, ettei kenellekkään jää epäselväksi :)

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #518 : 17. Helmikuu, 2016 - 10:17:15 »
Jokos se Helillä on jousi säädöissä kymppimetriin? Meinaan mestoilla odottelisi isot ja lihavat jussit...

Heli

• Hero Member
« Vastaus #519 : 17. Helmikuu, 2016 - 13:22:22 »
Just menossa säätämään..

Heli

• Hero Member
« Vastaus #520 : 18. Helmikuu, 2016 - 16:38:20 »
Ei onnistunut säätäminen, sulat osuu jänteisiin..

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #521 : 18. Helmikuu, 2016 - 16:46:31 »
Leikkaa jänn... ei kun siis sulat matalimmiksi...

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #522 : 18. Helmikuu, 2016 - 16:51:56 »
Ei onnistunut säätäminen, sulat osuu jänteisiin..

No mitäs merkillistä. Siis kaapeleihin. Pystyykö asiaa korjaamaan nokin kulmaa kiertämällä? Entä onko mahdollisuutta säätää kaapeleiden etäisyyttä iskulinjasta, onko kaapeliohjurissa esim. mutkaa, jolloin se onnistuu kiertokulmaa säätämällä?

Ota jousi mukaan VVK:hon, niin katsotaan. Ellet tule tänään OMAS:in radalla käymään klo 18-20 välillä (maksaa 4 €/kerta).

Äläkä mene leikkelemään sulkia, vaikka Varjaagi sellaista ehdottaakin  ;)

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #523 : 18. Helmikuu, 2016 - 17:04:32 »
Juu ennemmin kannattaa leikata jänne..
Olen joskus ihmetellyt tuota 2" blazerin sulan idioottimaista profiilia jossa on korkea takaosa....

Heli

• Hero Member
« Vastaus #524 : 18. Helmikuu, 2016 - 17:15:39 »
Jep, osuu kaapeleihin melko paljonkin  >:( Ihmettelin, että ei sitten millään onnistu.. Kauheasti en mee itse häsläämään tuon kans. Kaapeliohjurissa ei ole semmoista mutkaa, mitä joskus oon nähny.. Kyselin jo Rajulta ja varmaan kattookin jousta tarkemmin joku päivä, mutta voin ottaa myös VVK:hon.

Enkä tee mitään mitä Varjaagi ehdottelee ;)