Olin eilen passissa kaverin hevostilalla. Ja rusakkokin näkyi, lähimmillään se oli vajaan 3m päässä mutta laukaisulaite perskele jäätyi...

Tein oikein jahtijakkaran tai -tuolin istuinpehmusteineen, nuoliviineineen ja jousitelineineen

Eipä silti, hyvähän siinä oli istuskella ja odotella rusakoita...
Olin ollut reilun vartin passissa kun rusakko tuli väärän nurkan takaa ja rupesi syömään kottikärryistä varisseita jyviä ja heiniä selän takana. Seurailin sitä nurkkasilmällä kun ei äänettömästi ei voinut kääntyä ampuma-asentoon. Laukaisukäsi vaan sattui olemaan puuhkan ulkopuolella enkä uskaltanut alkaa sitä sinne tunkemaankaan. Meni reilut puoli tuntia kun rusakko siirtyi tappopaikalle ja mun ensimmäinen viritys oli tuhoontuomittu kun sormenpäissä ei ollut yhtään tuntoa. Siirsin varovaisesti sormet suuhun ja koetin hieman pureskella niitä että saisi tunnon palamaan - eipä sitä tuntoa tullut ja päätin tappaa rusakon säikyttämällä sen kunnolla. Perkeleellinen varjaagien sotahuuto ilmoille ja ryntäys kohti rusakkoa ja... vitut se siihen kuollut vaan luikki raukkamaisesti männikköön. Ja nyt kun ikkunasta katsoo ulos niin siinäpä se taisi tämä jahtikausi olla paketissa...