09/06/26 - 21:50 ip

Kirjoittaja Aihe: Monsteri ja minä  (Luettu 16775 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Monsteri ja minä
« Vastaus #15 : 08. Helmikuu, 2012 - 13:10:33 »
Perskele - vaviskaa Äimäraution pitkäkorvat:

Pakkaskaudet on tullut höylättyä verstaalla 7-8m matkalta ja nyt sisuuntuneena päätin että ulos ampuman vaikka sormet tippuisi. Ampuminen jäi yhteen settiin 23m matkalta. Oli  ihan pakko lopettaa siihen kun kasa oli tuommoinen - vaikkei palellut yhtään  ;D :D ;D :D ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Terveisin nimim. "Tuurilla vai taidolla..."
« Viimeksi muokattu: 08. Helmikuu, 2012 - 16:08:35 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

• OSJM
« Vastaus #16 : 08. Helmikuu, 2012 - 15:00:51 »
Tuosta riistakameran kans jahtaamisesta saa uusia harmaita hiuksia, ihan niin kuin perus jahti olis liian helppoa.

Tuossa kuiten kuvaa miltä näyttää hämärissä kuvattu matsku. Ensin tämä http://www.youtube.com/watch?v=8RBw_O_zsMw&feature=youtu.be

ja sitten  http://www.youtube.com/watch?v=hVd7MehzjV4

Harmittaa kun laitoin vaan 15sek kuvausta niin kuvaus loppui just kun ammuin ja sit kun öttiäinen heitti volttia niin ei mahtunut kuvaan.

Tulee muuten riittävän kokoinen aukko noilla G5 t3 leikkureilla, muuten terät on ehkä herkät ongelmille kun paljon irto osia varsinkin pakkasella.

Erinomaiset masse jahtiin.
« Viimeksi muokattu: 08. Helmikuu, 2012 - 15:35:31 kirjoittanut rauno »
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #17 : 08. Helmikuu, 2012 - 16:09:29 »
Hemmetin hyvä kuvanlaatu tuossa sun kamerassa!
Eikö siinä saa pidempää kuin 15s kuvausajan?

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #18 : 08. Helmikuu, 2012 - 17:57:06 »
On se kova! Onnittelut Raunolle saaliista!

rauno

• OSJM
« Vastaus #19 : 08. Helmikuu, 2012 - 20:01:19 »
Saahan siihen 15, 30 tai 60 sek sitä kuvausta mutta säästelin pattereita ja en laittanut ku 15 :'(

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #20 : 09. Helmikuu, 2012 - 07:30:44 »
HäHää - säästit kitupiikki väärässä paikassa  ;)

"Tuosta riistakameran kans jahtaamisesta saa uusia harmaita hiuksia, ihan niin kuin perus jahti olis liian helppoa." - Rauno
Juu, alkaa tuo tekniikka tavalla tai toisella hiipimään pikkuhiljaa suuremmaksi ja suuremmaksi  osaksi metsästystä...

Joskus mielessä häivähtää että ne perusasiat alkaa olemaan peitettynä kaikkeen ylimääräiseen paskaan - mulla ne vois olla mies, tappoväline, koira ja eväät.

rauno

• OSJM
« Vastaus #21 : 14. Helmikuu, 2012 - 07:38:35 »
Nyt on uus rusakko alueella, on vaan arkaa sorttia kun käy ruokinnalla puolen yön jälkeen.

Kamera valvoo 24h  ;)

rauno

• OSJM
« Vastaus #22 : 24. Helmikuu, 2012 - 16:41:26 »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #23 : 24. Helmikuu, 2012 - 16:49:06 »
Mulla on nyt ollut muutaman päivän kamera pois pelistä mutta tänä aamulla heräilin viiden karvilla ja katselin ikkunasta kun pari rusakkoa oli ruokinnalla. Aina väliin kisailvat ihan samalla tapaa kuin tuossa Rajukuussesikankin viideolla. Talvella semmoista peliä ei pidetty joten taitaa olla kevättä ilmassa...
Ajattelin että jos sopivasti heräilen lauantaiaamuna joskus neljänviiden korvissa niin menen passiin.

rauno

• OSJM
« Vastaus #24 : 24. Helmikuu, 2012 - 17:45:20 »
Samma här, kyllä se on nyt istuttava passissa jos meinaa jotain saada.
Nyt kun on rohkelikot ammuttu niin nämä seuraavat öttiäiset on sen verran arkoja että puolen yön jalkeen vasta ilmaantuvat ruokinnalle.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #25 : 25. Helmikuu, 2012 - 07:44:02 »
Voi kettu, vai pitäiskö sanoa jopa pahemminkin, sillä oli tänä aamuna passissa puoli neljästä puoli seitsemän huiteille. Kun mitään ei näkynyt ja päiväkin alkoi valkenemaan lähdin keittelemään kahvia ja laskemaan yhtä kylppäritarjousta. Tulin koneelle ja vilkaisin ikkunasta ruokinnalle ja hups huijaa, siellä oli kaksi rusakkoa. Siinä ne telmivät ja söivät puolisen tuntia kaikessa rauhassa...

rauno

• OSJM
« Vastaus #26 : 25. Helmikuu, 2012 - 10:03:30 »
No onpa huono mäihä.

Itse olin passissa puolille öin mutta rupes nukuttaan niin hiippailin mamman viereen. En ole käynyt katsomassa kameran otoksia mut epäilen että mulla kävi sama homma, russet saapui ruokinnalle heti kun lähdin pois.

rauno

• OSJM
« Vastaus #27 : 25. Helmikuu, 2012 - 15:55:24 »
Justiinsa, lähdin passista klo 24 ja russe saapui kameran eteen klo 00.20 et silleen :'(

Olis tarpeen hommata joku 12V pieni akku sydemi tuohon kameraan kun menee pattereita kuin tupakkia tuon videoinnin takia. Pitää kattoa löytyykö bibleemasta jotain mp akkua jos se kestäis sit paremmin.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #28 : 28. Helmikuu, 2012 - 09:29:43 »
Olin eilen passissa kaverin hevostilalla. Ja rusakkokin näkyi, lähimmillään se oli vajaan 3m päässä mutta laukaisulaite perskele jäätyi... :-\
Tein oikein jahtijakkaran tai -tuolin istuinpehmusteineen, nuoliviineineen ja jousitelineineen  ;D Eipä silti, hyvähän siinä oli istuskella ja odotella rusakoita...
Olin ollut reilun vartin passissa kun rusakko tuli väärän nurkan takaa ja rupesi syömään kottikärryistä varisseita jyviä ja heiniä selän takana. Seurailin sitä nurkkasilmällä kun ei äänettömästi ei voinut kääntyä ampuma-asentoon. Laukaisukäsi vaan sattui olemaan puuhkan ulkopuolella enkä uskaltanut alkaa sitä sinne tunkemaankaan. Meni reilut puoli tuntia kun rusakko siirtyi tappopaikalle ja mun ensimmäinen viritys oli tuhoontuomittu kun sormenpäissä ei ollut yhtään tuntoa. Siirsin varovaisesti sormet suuhun ja koetin hieman pureskella niitä että saisi tunnon palamaan - eipä sitä tuntoa tullut ja päätin tappaa rusakon säikyttämällä sen kunnolla. Perkeleellinen varjaagien sotahuuto ilmoille ja ryntäys kohti rusakkoa ja... vitut se siihen kuollut vaan luikki raukkamaisesti männikköön. Ja nyt kun ikkunasta katsoo ulos niin siinäpä se taisi tämä jahtikausi olla paketissa...

rauno

• OSJM
« Vastaus #29 : 28. Helmikuu, 2012 - 09:56:07 »
Et sit tehnyt ympäri pyörivää jakkaraa?

Piru vieköön noiden laukaisulaitteiden kans >:(