26/04/26 - 15:46 ip

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankintasi:  (Luettu 600697 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Viimeisin hankintasi:
« Vastaus #1110 : 09. Joulukuu, 2016 - 15:55:54 »
Kysymys käsi sydämmellä noin niin kuin ylipäänsä: kuinka paljon luotatte noihin testeihin kaiken sen paskan jälkeen joista maailmalla on kyrvähdetty...sponssataanko Paadaria välineissä.... ;)

No asiaan, linkin puhelin on yllättävän paljon Catepillarin näköinen - liekkö sama valmistaja/suunnittelija?
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #1111 : 09. Joulukuu, 2016 - 16:25:37 »
Kysymys käsi sydämmellä noin niin kuin ylipäänsä: kuinka paljon luotatte noihin testeihin kaiken sen paskan jälkeen joista maailmalla on kyrvähdetty...sponssataanko Paadaria välineissä.... ;)

Tuossa linkin tapauksessahan oli vielä joku yhteistyökuvio myyjän ja testaajan kesken, joten eihän siihen tietenkään voi luottaa. Jos oikein skeptiseksi heittäytyy, niin ei tietenkään voi luottaa niihinkään käyttäjäpalautteisiin, joita myyjän sivulla on jotain 50 kpl. Mutta jos asioista haluaa ehdottoman varmuuden, jää hankinnat tekemättä  ;)

Lainaus
No asiaan, linkin puhelin on yllättävän paljon Catepillarin näköinen - liekkö sama valmistaja/suunnittelija?

Caterpillaria tekee Bullitt Group, mutta onhan se aivan hyvin mahdollista, että ne valmistutetaan samassa kiinalaisessa tehtaassa kuin nuo Blackviewit.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1112 : 09. Joulukuu, 2016 - 16:57:25 »
Näinhän se on... ;D

Minusta tuossa on parasta että puhelimeen ei ole ladattu mitään ylimääräistä. Mun Catissa on reilut parikymmentä (minulle) täysin tarpeetonta esilatausta....

JaakkoK

• Hero Member
« Vastaus #1113 : 09. Joulukuu, 2016 - 23:42:22 »
Entinen puhelin oli xcover2. Siinä on yksinkertaisesti liian vähän sisäistä muistia. Custom romin (muokattu käyttöjärjestelmä) jos laittaa niin vähän helpottaa, mutta loppuu silloinkin jossain vaiheessa.

Unohtaisin huollon rävellykset. Vetävät tehdasasetukset ja päivittää romin jos on tarjolla. Voit itsekin tehdä.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #1114 : 10. Joulukuu, 2016 - 00:16:33 »
Unohtaisin huollon rävellykset. Vetävät tehdasasetukset ja päivittää romin jos on tarjolla. Voit itsekin tehdä.

Itsekin voi tietysti tehdä, mutta se vaatisi yksityiskohtaiset ohjeet ja tarvittavat tiedostot. Huoltoliikkeestä väittivät, ettei niitä ole saatavana suoraan kuluttajille. Jotkut ovat tehneet näihin roottausta ym. aivan julmetun monimutkaisia operaatioita, jollaiseen ei todellakaan mielenkiinto riitä (katsoin josku moisen operaation ohjeita, ei kiitos, vaikka mm. koodaan työkseni).

JaakkoK

• Hero Member
« Vastaus #1115 : 10. Joulukuu, 2016 - 00:45:46 »
Roottaus on itseasiassa todella yksinkertainen homma. Roottisofta koneelle, debugging mode luurissa päälle, koneeseen kiinni ja napin painallus.

Jos ei noihin mielenkiinto riitä niin ei kannata alkaa, mutta enemmin käyttäisin huollon rahat uuteen luuriin.

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #1116 : 10. Joulukuu, 2016 - 05:29:06 »
Niin tai miksei vaan osta oukitelin pro 6000 tai 10000? Nuo "iskunkestävät" puhelimet on aivan turhia kun paljon paremmin kestää lompakkokuorilla tavallinen puhelin!

rauno

• OSJM
« Vastaus #1117 : 10. Joulukuu, 2016 - 08:29:24 »
Lompakkokuoret suojaa kyllä hyvin tavallisessa jahti/ koti käytössä. Toki katuuskottavuutta luo lisää jos pommin kestävä luuri taskussa.

Xcover on aikansa elänyt, sitä ei pelasta mikään.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1118 : 10. Joulukuu, 2016 - 09:15:49 »
Komppaan Santtu muutoin mutta tuosta Xcoverista en sano muuta kuin että näkyväthän nuo ihmiset vielä soittelevan niillä joten kait niistä joku toimii... ;)

Oukitel 10000 on muuten järkyttävän kokoinen puhelin livenä, mun catti on kuin tulitikkulaatikko sen vieressä niin kooltaan kuin painoltaankin...

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #1119 : 10. Joulukuu, 2016 - 09:38:09 »
Tuo Oukitel ei käsittääkseni ole vesitiivis ja se on minulla vaatimus. Tuo Blackview on kooltaan vähintään yhtä järkyttävä ja se tätä hankintaa vähän jarruttaakin.

Jaakolle: se roottaus oli Xcover 2:n parantamisessa vain yksi työvaihe. Työkaveri on vetänyt koko operaation läpi ja en todellakaan aio tehdä samaa. Mieluummin vaikka 400 € uuteen luuriin  ;)

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1120 : 10. Joulukuu, 2016 - 10:29:32 »
Tuo vesitiiviys on mulla listalla viimeisenä vaikka se Catissa onkin. Mulla on ollut kännyjä apauttiarallaa vajaat 30 vuotta enkä ole "suhteellisen monipuolisissa olosuhteissa ja maastoissa suhteellisen monta tuhatta tuntia" ryynänneenä sitä ominaisuutta tarvinnut. Koskaan puhelin ei ole ollut edes muovipussissa...
Iskunkestävys on mulle se mitä puhelimessa pitää olla ja semmoisen  mukana tulee automaattisesti se jonkinasteinen vesitiiviys. Ensimmäisen  iskunkestävän puhelimen hankin vajaat 10 vuotta sitten jolloin kaupantekijäisinä tuli se "tarpeeton" vesitiiviys...
Eka oli muuten Benefonin NMT 400 joka oli siitä vekkuli että se kesti ihan mitä vaan mutta hajosi kerrankin 6 kerroksesta putkikanaalia pitkin pudotessa atomeiksi eri kerroksiin mutta sen pystyi kokoamaan kuin legopuhelimen ja ei muuta kuin soittamaan... Taisi se jonkun kerran myös uida vessanpöntöissäkin.... ;)
« Viimeksi muokattu: 10. Joulukuu, 2016 - 10:54:50 kirjoittanut Varjaagi »

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #1121 : 10. Joulukuu, 2016 - 11:02:47 »
Tuo vesitiiviys on mulla listalla viimeisenä vaikka se Catissa onkin. Mulla on ollut kännyjä apauttiarallaa vajaat 30 vuotta enkä ole "suhteellisen monipuolisissa olosuhteissa ja maastoissa suhteellisen monta tuhatta tuntia" ryynänneenä sitä ominaisuutta tarvinnut. Koskaan puhelin ei ole ollut edes muovipussissa...

Näitä vesivahinkoja on kyllä sattunut jokakesäisillä purjehdusretkillä (ei vielä minulle) ja onhan minulla kanoottikin. Eikä tarvitse metsässäkään olla sateen sattuessa huolissaan.

En osta ns. toimistopuhelinta omaan käyttöön niin kauan, kuin valinnanvaraa on.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1122 : 10. Joulukuu, 2016 - 11:16:17 »
Eipä nuo "lekapuhelimet" eroa hinnaltaan enää niistä "toimistopuhelimista" joten miksipä niitä välttelemään.

rauno

• OSJM
« Vastaus #1123 : 10. Joulukuu, 2016 - 11:58:34 »
Ne ostaa kestävän kapulan jos normmali puhelin ei kestä, ei se ole sen vaikeampaa.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1124 : 10. Joulukuu, 2016 - 12:07:00 »
Niimpä, mulla oli "toimistopuhelinten" kulutus keskimäärin 1/v mutta yksikään leka ei ole vielä särkynyt. Yhdestä samsungista halkesi lasi mutta toiminta oli ok..