26/04/26 - 12:47 ip

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankintasi:  (Luettu 600595 kertaa)

Arto_Y

• OSJM
Vs: Viimeisin hankintasi:
« Vastaus #990 : 27. Toukokuu, 2016 - 10:19:36 »
Juu, kyllä tuommoinen selkeästi kierreosalla säädettävä on parempi kuin mun naru&solmu säätöinen Tru Ball....

Tuossa laittamassani linkin mallissa (merkki on Tru-Fire) ei ole kierreosaa vaan hihna. Toimiva peruskampe ja käytössä minulla, paitsi että tuon rannelenkkiosan olen vaihtanut Scottin malliin, koska tuon alkuperäisen litteä metallisolki söi vetokäden nahkaa. Se ongelma saattaa kuitenkin liittyä omaan erikoisuuteeni: laukaisen keskisormella ja vireeseen vedettäessä tuo solki on siksi etu- ja keskisormen välissä.
« Viimeksi muokattu: 27. Toukokuu, 2016 - 10:21:44 kirjoittanut Arto_Y »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #991 : 27. Toukokuu, 2016 - 10:32:30 »
Mulla kyllä tuo laittamasi linkki avautui sillä kertaa kierreosalla säädettävään laitteeseen - nyt ei ole tullut avattua että mihinkähän se johtaa... ;)

Kyllä ne nuo laukaisulaitteet ovat varmasti semmoisia henk.koht. tottumis- ja mutu juttuja.

( nyt muuten avatessa tuli eri kampe, mikähän lie syynä...)
« Viimeksi muokattu: 27. Toukokuu, 2016 - 10:34:05 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #992 : 27. Toukokuu, 2016 - 10:36:27 »
Jaa - linkin pitäisi viedä Tru-Fire Hurricane Buckle Web -malliin (tosin merkkiä eli Tru-Firea ei sivulla mainita). Linkki toimii ainakin minulla.

« Viimeksi muokattu: 27. Toukokuu, 2016 - 13:44:10 kirjoittanut Arto_Y »

Bapina

• OSJM
  • vaistolla lepikkoon ja taljalla päin mäntyä
« Vastaus #993 : 27. Toukokuu, 2016 - 18:12:26 »
Suosittelen sellaista laukaisulaitetta, jossa etäisyys liipasinosan ja rannelenkkiosan välillä on säädettävä, esim.
http://www.aa-metsastys.com/laukaisulaite-hurricane-buckle-p-1554.html

Eikö vetopituus (ja siten myös nuolen mitta) ole jo entisen jousen pohjalta tiedossa?

vanhasta jousesta kateltii että ei taia vetopituus olla iha oikein. toisaalta jos nyt siirtyis taljassa laukasulaitteeseen ku tähä mennesä en sitä ole käyttäny ollenkaa.

onko oulussa muuta kuin pediarchery missä vois käyä laukasulaitetta kattelemasa? pitäs melkee päästä kokeilee kummiski ku ei ole mitää ollu tähä mennes

rauno

• OSJM
« Vastaus #994 : 27. Toukokuu, 2016 - 19:14:06 »
Ei ole muita oikeita jousikauppoja. Erätukussa ja kärkkäisellä on jotain jonkunlaisia.
Minulta löytyy lainaan esim. G5 ( jousiammunnan ttv).
Carttelia voi käydä kokeilemassa en raski lainata.
Periaatteessa kärkkäisen yhellä mallilla pääsee hyvin alkuun eikä ole kallis.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Bapina

• OSJM
  • vaistolla lepikkoon ja taljalla päin mäntyä
« Vastaus #995 : 27. Toukokuu, 2016 - 20:18:06 »
pitää koittaa ensviiko to ainaki päästä käynää radalla jos siel sattuis olee talja ukkoja paikal ja pääsis vähä kokeilee mitä muila on

Skumbe

• Ylläpitäjä
  • Jarmo K
« Vastaus #996 : 27. Toukokuu, 2016 - 20:37:05 »
Ite komppaan kans Artoa että ehdottomasti semmonen missö on säätö liipasimen etäisyydelle. Itellä on tuommonen tru ball fang, joka on nimen mukaisesti tuommonen kynsimallinen ja lisäksi on säädöt liipasimen herkkyydelle ja jopa vaihdettava liipaisin.

http://www.truball.com/fang.html

Ite tykkään tosta kynsimallista että löytyy helposti jänteelle tilanteessa kun tottuu käyttämään

Lisäksi ite sanoisin että mikä tahansa missä on tarranauha kiinnitys on lähtökohtaisesti paska. Ne velcrot tahtoo kerätä kaiken paskan itseensä ja kiinnittyminen on vähän niin ja näin.
« Viimeksi muokattu: 27. Toukokuu, 2016 - 20:39:33 kirjoittanut Skumbe »
Vääränkätinen sekakäyttäjä.
Obsession Def-Con M7 '16 (QAD HDX - G5 Optix XR2)
Samick Deermaster Take-Down Recurve

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #997 : 27. Toukokuu, 2016 - 21:17:32 »
Tarranauha on perseestä olipa se missä vaan mutta kun niistä ei pääse eroonkaan.... :(

Mullakin on jossain vaiheessa ostos/kokeilulistalla kynnellinen laukaisulaite sillä uskoisin sen olevan livejahdissa parempi. Mutta laitetaan nyt metsästyksellinen perusampumataito joltisellekin tasolle ja ruvetaan sitten hifistelemään - jos on tarpeen ja semmoisesta saa hyötyä myös livenä.

rauno

• OSJM
« Vastaus #998 : 27. Toukokuu, 2016 - 21:22:49 »
Minulla on cartelin Quickie ja tru fire rannelenkki, niistä tuli hyvä kun yhdisti pari eri merkkiä.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #999 : 27. Toukokuu, 2016 - 22:15:04 »
Mulla ollu montaa erimerkkistä ja mallista laukasulaitetta ja minun tulos on että kynsimalli pelaa hyvin passijahdissa kun taas liikkuvaan jahtiin on kaksileukainen malli satakertaa parempi. Valintanani on itsellä carterin kaksleukanen malli. Laatu laukausulaitteet maksaa mutta ne kestää käytännössä "ikuisuuden"

Skumbe

• Ylläpitäjä
  • Jarmo K
« Vastaus #1000 : 27. Toukokuu, 2016 - 23:21:12 »
Paavolla oli muuten hyllyssä muutama tommonen säädettävällä vaijerilla oleva "boa" rannelenkki (en muista mallia mutta olen nähny useammalla käytössä) jonka siis saa istutettua lähes mihin laukaisulaitteeseen haluaa.

Ajattelin että vois tommosen hakea itsellekki tuohon fangin jatkeeksi.
Vääränkätinen sekakäyttäjä.
Obsession Def-Con M7 '16 (QAD HDX - G5 Optix XR2)
Samick Deermaster Take-Down Recurve

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #1001 : 27. Toukokuu, 2016 - 23:59:49 »
Laatu laukausulaitteet maksaa mutta ne kestää käytännössä "ikuisuuden"

Minähän uusin oman Tru-Fireni viime syksynä. Kyseessä on siis aika edullinen laite, mutta taisi se kestää kymmenkunta vuotta minun käytössä (mikään himotreenaajahan en ole koskaan ollut). Eikä se nytkään hajonnut käyttökelvottomaksi, mutta se jousi, joka sulkee leuat "automaattisesti" oli ilmeisesti katkennut. Laitteella pystyi kyllä edelleen ampumaan, mutta siirsin sen eläkkeelle.
« Viimeksi muokattu: 28. Toukokuu, 2016 - 00:03:31 kirjoittanut Arto_Y »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1002 : 29. Toukokuu, 2016 - 23:45:30 »
Käväistiin viikonloppuna hakemassa vaimolle hyskyn pentu Parkanosta. Kun oltiin ajoissa liikkeellä niin poikettiin paikalliselle kirppikselle ruuskaamaan rojuja. Hokasi army surplussan seassa uuden ison rinkan jossa oli hintalappu 19€. Jatkoin kiertelemistä mutta oli pakko palata katsomaan rinkkaa kun jokin siitä jäi vaivaamaan...
"Vaivana" oli se että rinkka oli  kotimaisen Napialan nahkatehtaan (1880-1991) tuotantoa ja mitä ilmeisimmin täysin käyttämätön. Pakkohan se oli ostaa pois.... ;)
« Viimeksi muokattu: 30. Toukokuu, 2016 - 09:44:58 kirjoittanut Varjaagi »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1003 : 06. Kesäkuu, 2016 - 23:26:58 »
Ostin eilen XXL:sta Swedteamin erähousut tarjouksesta 39.90. "Ergonominen mullistava taskumuotoilu ja vino sijoittelu" ja joustokankaat takamuksessa ja haaroissa. No joo, jousto-osat ovat ihan ok mutta taskut itse perkeleestä vieden muutoin mukavat housut alimpaan helvettiin....jos laittaa edes jotakin niihin mullistaviin taskuihin... :o

Viikonloppuna liiton jahtivouti ja taljajousivirtuoosi Eklundin Jani oli käymässä täällä ja käväistiin radalla. Hän ihastui mun uuteen stabiin: " oot raskinut ostaa tuon mathewsin kalliin alumiinistabin..." No empä ole raskinut mutta oiskohan kiinanpoika kopsannut sen ja niitä saa käkriäiseltä hintaan 20 ja jotakin ekua... ;D :D ;) :) ;) ;)

« Viimeksi muokattu: 06. Kesäkuu, 2016 - 23:46:14 kirjoittanut Varjaagi »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1004 : 06. Kesäkuu, 2016 - 23:31:40 »
https://m.youtube.com/results?q=peura%20kokeita%20jousella&sm=3

....kun tuli tituleerattua Jania taljajousivirtuoosiksi niin tässäpä pieni näyte....
« Viimeksi muokattu: 06. Kesäkuu, 2016 - 23:49:27 kirjoittanut Varjaagi »