26/04/26 - 11:42 ap

Kirjoittaja Aihe: Aloittelijalle Taljapössykkä, apuja hankintaan??  (Luettu 21361 kertaa)

JarmoL

• OSJM
Vs: Aloittelijalle Taljapössykkä, apuja hankintaan??
« Vastaus #15 : 08. Joulukuu, 2016 - 15:36:20 »
Laukaisun jälkeen jousi oli isoääninen / tärisevä ja kahva oli paksu joten minun käteen se ei sopinut ollenkaan

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #16 : 08. Joulukuu, 2016 - 15:51:49 »
Minä olen jopa ampunut Prestigellä eikä se tuntunut ollenkaan huonolta, tosin sitä oli jouduttu tuunaamaan aika kovalla kädellä jännettä myöden - jänteen punokset olivat sanoneet sopimuksen irti muutaman sadan laukauksen jälkeen. Paketin orkkis vasrtusteista jousessa ei ollut enää mitään jäljellä.
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #17 : 08. Joulukuu, 2016 - 15:54:45 »
Laukaisun jälkeen jousi oli isoääninen / tärisevä ja kahva oli paksu joten minun käteen se ei sopinut ollenkaan

Jousi oli vain vanhanaikainen rakenteeltaan. Tuo Prestige on kyllä modernimpi, mutta en tiedä saako sitä kuin pakettina.

Sioux

• Full Member
  • ...sitä bluntilla otsaan, joka vanhoja muistelee!
« Vastaus #18 : 08. Joulukuu, 2016 - 16:04:18 »

Jousi oli vain vanhanaikainen rakenteeltaan. Tuo Prestige on kyllä modernimpi, mutta en tiedä saako sitä kuin pakettina.

Tuolla paketilla kamu pääsis kuitenkin alkuun. Jos innostuu kunnolla, niin tuunailee sitten parempia tähtäimiä yms. Helpompaahan olis, jos budjetti olis vaikkapa tuplat, vaan kun ei ole...
Ymmärettävää on, että vaikea antaa neuvontaa halpis vehkeistä, jos on itse tottunut ampumaan 2x tai vaikka 3x kalliimalla pössykällä, jotka on ihan eri planeetalta verrattuna näihin... :o

Heli

• Hero Member
« Vastaus #19 : 08. Joulukuu, 2016 - 18:58:25 »
Jos tuon jahtijaktin prestigen löytää hyväkuntoisena käytettynä niin kannattaa ostaa.Itse maksoin aikanaan 60 euroa (Ei ole mulla enää) Runko siinä on hyvä, mutta tosiaan leluja siihen joutuu/kannattaa uusia. Laukaisulaite on huono nimim. kokemusta on  >:(  Toki omat kokemukset tältä "alalta" ovat melko vajavaiset vielä.

Sioux

• Full Member
« Vastaus #20 : 08. Joulukuu, 2016 - 20:07:47 »
Jos tuon jahtijaktin prestigen löytää hyväkuntoisena käytettynä niin kannattaa ostaa.Itse maksoin aikanaan 60 euroa (Ei ole mulla enää) Runko siinä on hyvä, mutta tosiaan leluja siihen joutuu/kannattaa uusia. Laukaisulaite on huono nimim. kokemusta on  >:(  Toki omat kokemukset tältä "alalta" ovat melko vajavaiset vielä.

Joo, vähän on kokemusta itelläki, kun -90 luvulla jopa omistin taljan, mut hieman on kehittyneet niiltä ajoilta.
Noita tilbehöörejä voi päivittää kun siltä tuntuu. Huomasin kyllä, että varsinkin laukaisulaite on halvin mahdollinen, kuten muutkin hilppeet tuossa toki.
Saahan näihin fyffeä palamaan loputtomasti, jos haluaa. Jos tuo runko on asiallinen, niin laittelee sit pikkuhiljaa paremmat hilppeet, jos kaverilla into iskee kunnolla ja kokee lajin omakseen.. Sen takia ei ole valmis laittamaan heti useita satoja likoon.

HenriH

• Full Member
« Vastaus #21 : 11. Joulukuu, 2016 - 12:22:26 »
Itse aloitin nämä jousihommat tuolla JahtiJakin Prestigellä. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin niin olisin jättäny väliin. Luulin pääseväni "halvalla" alkuun, kohtuulaadulla mutta toisin kävi. Jousen mukana tulevat varusteet aivan onnettomat. Ostin Erätukusta matkaan sen "kalliimman" laukaisulaitteen, mutta siinäkin mentiin metsään. Laukeili omia aikojaan ja sitä rataa. Sitä en sano, etteikö ko. jousella voisi osuakin, mutta säätämistä riittää! En tiiä mikä teki, jänteet, niiden laatu vai joku muu, mutta jokaisella treenikerralla sai säädellä tähtäimiä jne. Muuta positiivista ei oikein jääny mieleen kuin kahvaote sekä kompakti koko.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #22 : 11. Joulukuu, 2016 - 14:25:23 »
Sano kaverille että jättää pari baari-iltaa väliin ja säästää ne rahat sen 300ekun päälle ja painelee XXL:n Haapakorven Pekan eli PekkaH:n puheille ja kyseleepi mikä on PSE:n laajasäätöisen jousipaketin tiukka hinta...
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

HenriH

• Full Member
« Vastaus #23 : 11. Joulukuu, 2016 - 15:33:21 »
Facebookin jousimetsästys-myyntipalstalla oli Diamond Infinite Edge pakettina. Pro-paketin varusteilla kaikkineen 450€. Tässäkään nuo alkuperäiset varusteet eivät kummoiset ole, mutta runko omien (sekä monen monen muun) kokemusten perusteella yksi parhaimmista laajasäätöisistä hinta-laatu suhteeltaan. Sen verran tarkennuksena vielä aikaisempaan kommenttiini missä viittasin "halvalla" alkuunpääsemisestä, että minulle kustansi kaikkineen 420€ prestige, kun otin tusinan nuolia ja sen "paremman" laukaisulaitteen matkaan. Jälleenmyynti-arvossa tuli eniten takkiin, käytännössä arvotonta tavaraa käytettyjen markkinoilla. Tuo Diamondi taas pitää arvonsa ja menee 100% varmuudella myös kaupaksi jos jossakin vaiheessa haluaa kalustoa päivitellä!

Ps. Toki Prestigen (pelkän rungon) voin ostaa jos jollakin myydä max. 100€ ;)

Sioux

• Full Member
« Vastaus #24 : 24. Kesäkuu, 2017 - 20:40:22 »
Nostetaanpa vanhaa topicia. Tuosa taas yks kaveri innostu, kun kokeili mun bearilla muutamia laakeja. Nyt kiinnoistais kaveria hommata talja, ja käytetyt kiinnostaa, joten jos joku foorumilaisista on myymässä, niin ilmoa kehiin.
Mielellään semmonen paketti, jolla pääsee ampumaan heti. Eli tähtäimet ja muut vermeet olis hyvä olla messissä.
Hinta haarukka 300-400€

Arwid

• Newbie
  • *
« Vastaus #25 : 25. Kesäkuu, 2017 - 15:45:59 »
Minulla on yksi ylimääräiseksi jäänyt muutaman vuoden vanha single cam jousi, merkiltään PSE Brute X. Joutaisi myydä pois.
Hyväkuntoinen camovärinen jousi, vetopituus säätyy muistaakseni 25-30", paunat 50-60#, tähtäimeksi voisin ruuvata PSE:n kolmipinnisen, hyllyksi on pari vaihtoehtoa: NAP Quiktune 360 tai lähes käyttämätön karvakeksi, laukaisulaitteenkin voisin tuupata mukaan ja muutaman nuolenkin vielä, niin siinähän se olisi sitten ihan ampumavalmis paketti.
Hintakin sopii mukavasti tuohon haarukkaan, kun valmiiksi sen tinkasin, 350€.
Jousi ei ole tällä hetkellä juurikaan säädöissä, mutta voin sen ruuvata tarvittaessa perussäätöihin.

Sioux

• Full Member
« Vastaus #26 : 25. Kesäkuu, 2017 - 18:40:44 »
Just laitoin kaverille viestiä asiasta. Ootellaanpa 👍😁

Sioux

• Full Member
« Vastaus #27 : 26. Kesäkuu, 2017 - 18:47:45 »
Arwid, jos sulla pössykkä säilyy vähän aikaa, niin kaveri ois kyllä kiinnostunut. Aloitti justiinsa vesikattorempan ja  aikoo  sen tehä pois alta, niin sen jälkeen olis aikaa ja halua alkaa tarkemmin jousta syynätä? 👍

Arwid

• Newbie
  • *
« Vastaus #28 : 27. Kesäkuu, 2017 - 13:22:14 »
Joo, kyllä se tuosa seinällä säilyy... Saatanpa huvin vuoksi sen ruuvata säätöihinkin.

Sioux

• Full Member
« Vastaus #29 : 27. Kesäkuu, 2017 - 17:04:35 »
Joo, kyllä se tuosa seinällä säilyy... Saatanpa huvin vuoksi sen ruuvata säätöihinkin.

Joo, hyvä homma 👍