01/05/24 - 06:42 ap


Kirjoittaja Aihe: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?  (Luettu 3091 kertaa)

Skumbe

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 906
  • Jarmo K
Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« : 22. Toukokuu, 2016 - 19:39:35 »
Ajattelin tilata uuteen jouseen tuommonen no Peep systeemin kun olen vanhassakin jousessa tuosta tykännyt. Ideahan on siis että tolla lisätään jousen tähtäimen viereen vatupassi joka näyttää jos väännät jousen runkoa.

http://archeryinnovations.com/

Lähtiskö kukaan mukaan tilaukseen jos sais posteja puoliteltua?

Tein senverran tutkimusta että tosiaan ton vehkeen (n. 100e) lisäksi postit on n. 30e enkä tosiaan itse ainakaan löytänyt vastaavaa lähempää kun rapakon takaa.
Vääränkätinen sekakäyttäjä.
Obsession Def-Con M7 '16 (QAD HDX - G5 Optix XR2)
Samick Deermaster Take-Down Recurve

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #1 : 22. Toukokuu, 2016 - 20:37:05 »
Minusta no no Peep on tähtäimessä huomattavasti parempi ja toimivampi ratkaisu kuin no Peep.... ;)
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Santtu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 834
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #2 : 22. Toukokuu, 2016 - 22:12:24 »
Minusta no no Peep on tähtäimessä huomattavasti parempi ja toimivampi ratkaisu kuin no Peep.... ;)

Sama!

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #3 : 22. Toukokuu, 2016 - 23:08:02 »
Varjaagilla ei taida no-peep -kokemusta olla, oliko Santulla (IQ Sight tms.)?

Tuo Anchor Sight on periaatteeltaan samanlainen kuin se alkuperäinen No-peep, mutta huomattavasti suurikokoisempi. Jousen väännätyksen lisäksihän näistä näkee, onko ankkurointi halutussa vakiopaikassa. Sen vuoksi takatähtäintä eli peepiä ei tuon kanssa tarvita välttämättä lainkaan (tuo on oma tapani käyttää No-peepiä).
« Viimeksi muokattu: 22. Toukokuu, 2016 - 23:30:25 kirjoittanut Arto_Y »

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #4 : 22. Toukokuu, 2016 - 23:28:16 »
Ei ole eikä tule paitsi jos vanhoilla päivillä rupeaa aivan hirveästi karsastamaan... ;)
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #5 : 22. Toukokuu, 2016 - 23:32:53 »
Ei ole eikä tule paitsi jos vanhoilla päivillä rupeaa aivan hirveästi karsastamaan... ;)

Lausunto oli siis vailla pohjaa. Tiedä vaikka olisit No-peepin käyttäjänä pessyt Lapinlahdella koko porukan  ;D

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #6 : 22. Toukokuu, 2016 - 23:40:32 »
 ;) otahan Arto rauhallisesti....kerroppa minulle yksi voittaja meidän kisoista joka käyttää/on käyttänyt no peeppiä.. ::)
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #7 : 22. Toukokuu, 2016 - 23:50:02 »
;) otahan Arto rauhallisesti....kerroppa minulle yksi voittaja meidän kisoista joka käyttää/on käyttänyt no peeppiä.. ::)

Meidän eli OSJM:n kisoissa tietysti meikäläinen  ;)

Turhaan pidät tuota kampetta jonain mörkönä. Olen aivan varma, että sen avulla pystyy voittamaan siinä missä yleisemmälläkin ratkaisulla. Ja kukin taaplatkoon tyylillään - muut seikat ammunnassa ovat taatusti ratkaisevampia (aiempia keskustelujamme aiheesta ei ole minun puolestani tarpeen kerrata).

Timo Leskinen Lapualta osti vasta tuollaisen Anchor Sightin. Voin kysyä ostopaikkaa, jos Skumbea kiinnostaa tietää.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #8 : 23. Toukokuu, 2016 - 00:01:48 »
...ja koska Varjaagi tietysti tarkoitti SJML:n kisoja, niin vastaan Arto Kangasmäki. Hän, kuten Skumbekaan, ei kuitenkaan ole silti jättänyt takatähtäintä pois.

Skumbe

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 906
  • Jarmo K
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #9 : 23. Toukokuu, 2016 - 13:11:36 »
Joo edelleenkin ammun noupeepillä takatähtäimen kans. En minä yritäkkään tässä kellekkään myydä tuota vaan kysyin että jos on innostuneita kimppatilaukseen. Itse olen tykästynyt tuohon kun se tuo sen yhden ylimääräisen tason varmuutta, mutta ampukoot kukin millä vehkeillä parhaaksi näkee.

Jos Arto viitsit niin kysy toki, jos vaikka tietäisi jonkun kustannustehokkaamman tavan saada tommonen härmään.
Vääränkätinen sekakäyttäjä.
Obsession Def-Con M7 '16 (QAD HDX - G5 Optix XR2)
Samick Deermaster Take-Down Recurve

rauno

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 1116
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #10 : 23. Toukokuu, 2016 - 16:33:50 »
Jaa noitako myydään vielä, en tiedä mut vois olla kokeilemisen arvoinen kun meinaa olla tuota ikänäkö ongelmaa. Levällä oli retina viime vuonna ja kärsämäen kisoissa kävi niin että vesipisara esti retinan no piipin käytön, onneksi oli jänne piippi.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #11 : 23. Toukokuu, 2016 - 16:44:54 »
Hups, mestari Kangasmäki pärjäsi nippanappa tämmöiselle nou nou piippi aloittelijalle.... ;)
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #12 : 23. Toukokuu, 2016 - 16:49:30 »
Hups, mestari Kangasmäki pärjäsi nippanappa tämmöiselle nou nou piippi aloittelijalle.... ;)

Kangasmäellä oli Lapinlahdella erilaiset vehkeet, kun kilpaili open-luokassa. Linssitähtäinhän oli tuottanut ongelmia sateessa ja linssit oli pitänyt riisua siitä kesken pois.

Tulokset on suht hyvin vertailukelpoiset openin ja yleisen taljaluokan kesken: vaikka ne kaksi rastia hylättiin vain yleisestä taljasta, jättivät open-luokkalaiset vastaavasti kokonaan ampumatta kaksi blunttirastia (joista toinen oli kyllä todella vaikea liikkuva).
« Viimeksi muokattu: 23. Toukokuu, 2016 - 17:22:31 kirjoittanut Arto_Y »

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Noupeeppi tilausta jenkkeihin?
« Vastaus #13 : 23. Toukokuu, 2016 - 16:52:13 »
Jaa noitako myydään vielä, en tiedä mut vois olla kokeilemisen arvoinen kun meinaa olla tuota ikänäkö ongelmaa.

Tuo Anchor Sight on ollut myynnissä tietääkseni koko ajan. Mutta sen kokoluokka on tosiaan moninkertainen verrattuna No-peepiin. Voi myös olla, että siihen on vaikeampi virittää valot kuin No-peepiin, johon olen itse vetänyt kuidulla valot tähtäimen LEDistä.

Lainaus
Levällä oli retina viime vuonna ja kärsämäen kisoissa kävi niin että vesipisara esti retinan no piipin käytön, onneksi oli jänne piippi.

No se on sitten huonommin tehty kuin originaali, josta saa kyllä vedet pyyhittyä pois.
« Viimeksi muokattu: 23. Toukokuu, 2016 - 16:55:11 kirjoittanut Arto_Y »