Ostetaan pitkäjousi. Aloittelijalle sopiva malli on etsinnässä eli ei tarvitse olla "metsästystehoinen" - eikä saakaan olla, koska en jaksa moista peliä edes jännittää

.
Hinnan kipuraja huitelee siinä 200 euron nurkilla.
Saa myös suositella markkinoilla olevia malleja ja merkkejä. Tähtäinjousella olen ampunut ja yksi sellainen tuolla nurkassa pölyttyy parhaillaan, mutta näistä pyssyistä en tiedä juuri mitään.