28/03/24 - 11:02 ap


Kirjoittaja Aihe: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ  (Luettu 6948 kertaa)

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« : 29. Huhtikuu, 2010 - 12:03:54 »
Olisiko kenelläkään jäänyt nurkkiin ylimääräistä nuolihyllyä, jonka voisi lahjoittaa tai myydä edullisesti seuran opastustaljaa varten? Minulta tai Jarkolta löytyy ainakin tähtäin, jos aloitetaan kuitenkin tuollaisella kolmipiikkisellä, vaikka yksipinnisessä pikasäädettävässä olisi kyllä puolensa.

Entäs löysähköjä nuolia, onko kellään jäänyt nurkkiin tarpeettomana lojumaan? Varmaan tuo talja säädettäisiin jonnekin 35 paunan tienoille vaikka. Nuolen mitta väh. 28 tuumaa. Pitkäjouseen tarvitaan myös nuolia, noihin laitetaan luonnonsulitus ja nuolella on syytä olla mittaa sen verran, ettei isommallakaan kaverilla käy vahinko.

« Viimeksi muokattu: 05. Toukokuu, 2010 - 01:04:49 kirjoittanut Arto_Y »

Pete

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 24
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia
« Vastaus #1 : 29. Huhtikuu, 2010 - 21:01:57 »
Minulla pitäisi olla yksi NAPin hylly ylimääräisenä. Pitää vielä katsoa, että siinä on kaikki osat tallella.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia
« Vastaus #2 : 29. Huhtikuu, 2010 - 21:45:01 »
Minulla pitäisi olla yksi NAPin hylly ylimääräisenä. Pitää vielä katsoa, että siinä on kaikki osat tallella.

Mallia alta joustava, vai? Mites hinta?

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #3 : 05. Toukokuu, 2010 - 01:04:09 »
Nuolihyllyasia kunnossa.

Jos jollakulla on ylimääräistä rannesuojaa, sormiläppää, luonnonsulkia tai peep-tähtäintä, ota pikaisesti yhteyttä. Kyse on siis seuran opastusjousien varustamisesta.

« Viimeksi muokattu: 05. Toukokuu, 2010 - 01:06:06 kirjoittanut Arto_Y »

Timo

  • Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 282
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #4 : 05. Toukokuu, 2010 - 11:52:50 »
minulla olisi uusi pakko-ohjattu peep tähtäin...
en muista mikä oli halkasia, mutta riittävän iso... Voisin tuoda sen sinulle, kun tehdään kaupat tuosta laukasulaitteesta

Ei maksa mitään, lahjoitetaan seuralle ;D
Hoyt CRX 32 #70
HHA Sports Optimizer Lite Series OL-5219X
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro Series Stabilizer
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Easton ST Epic N-Fused Realtree
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #5 : 05. Toukokuu, 2010 - 12:06:26 »
minulla olisi uusi pakko-ohjattu peep tähtäin...
en muista mikä oli halkasia, mutta riittävän iso... Voisin tuoda sen sinulle, kun tehdään kaupat tuosta laukasulaitteesta

Ei maksa mitään, lahjoitetaan seuralle ;D

Mainiota - kiinni veti!  :D

Timo

  • Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 282
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #6 : 05. Toukokuu, 2010 - 14:16:11 »
Kyseessä on tämmönen pakko-ohjautuva.

Hoyt CRX 32 #70
HHA Sports Optimizer Lite Series OL-5219X
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro Series Stabilizer
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Easton ST Epic N-Fused Realtree
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #7 : 10. Toukokuu, 2010 - 21:56:22 »
Horst (uusin jäsenemme) lahjoitti seuralle tusinan käytettyjä, itselleen liian löysiä nuolia taljajousta varten. 40-paunaiselle ovat periaatteessa liian jäykkiä, mutta jos suunnilleenkaan toimivat, palautan ne pari Pediltä ostettua käyttämätöntä nuolta ja vaihdan tilalle pitkäjouseen käypiä nuolia.

Horst, if you are reading this, thank you for your sponsorship!

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #8 : 11. Toukokuu, 2010 - 16:27:04 »
Olisiko kenelläkään jäänyt nurkkiin ylimääräistä nuolihyllyä, jonka voisi lahjoittaa tai myydä edullisesti seuran opastustaljaa varten? Minulta tai Jarkolta löytyy ainakin tähtäin, jos aloitetaan kuitenkin tuollaisella kolmipiikkisellä, vaikka yksipinnisessä pikasäädettävässä olisi kyllä puolensa.

Jatkan vielä tästä. Eihän kellään olisi joutilasta pyöreäkehäistä tähtäintä? Kun tuohon taljaan tulee peep-tähtäin, olisi pyöreäkehäinen paremmin nykykäytännön mukainen (eli peepin reikään keskitetään koko tähtäin yksittäisen pinnin sijaan). Jarkon ja minun ylimääräiset tähtäimet ovat neliskulmaisia.



nahkahanska

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 568
  • Urea Iacta Est
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #9 : 12. Toukokuu, 2010 - 01:16:36 »
niitä Eastonin alunuolia(numeroa en muista) sulkineen, nokkeineen yms on minulla talli täynnä =useita kymmeniä. Spineltään aika moneen käyttöön sovitettavissa.

Jos Rauno ostaa PSE:n pois, niin tehdään sopivat kaupat. Noita nuolia menee taatusti kymmeniä jos ei satoja alkuopastukseissa.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #10 : 12. Toukokuu, 2010 - 10:33:54 »
niitä Eastonin alunuolia(numeroa en muista) sulkineen, nokkeineen yms on minulla talli täynnä =useita kymmeniä. Spineltään aika moneen käyttöön sovitettavissa.

Jos Rauno ostaa PSE:n pois, niin tehdään sopivat kaupat. Noita nuolia menee taatusti kymmeniä jos ei satoja alkuopastukseissa.

Pidetään mielessä! Se on kyllä riski, että nuolia alkaa kulua.

Pitäisiköhän hifistellä ja laittaa tuohon taljaan oikein stabikin. Olisi yksi n. 15 cm varrentynkä joutilaana ja Erätukulla näkyi olevan sellainen rautamötikkä jotain 7€. Ellei kenelläkään ole joutilasta stabia, josta tulisi vähemmän kuluja?

nahkahanska

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 568
  • Urea Iacta Est
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #11 : 12. Toukokuu, 2010 - 15:17:04 »
niitä Eastonin alunuolia(numeroa en muista) sulkineen, nokkeineen yms on minulla talli täynnä =useita kymmeniä. Spineltään aika moneen käyttöön sovitettavissa.

Jos Rauno ostaa PSE:n pois, niin tehdään sopivat kaupat. Noita nuolia menee taatusti kymmeniä jos ei satoja alkuopastukseissa.

Pidetään mielessä! Se on kyllä riski, että nuolia alkaa kulua.

Pitäisiköhän hifistellä ja laittaa tuohon taljaan oikein stabikin. Olisi yksi n. 15 cm varrentynkä joutilaana ja Erätukulla näkyi olevan sellainen rautamötikkä jotain 7€. Ellei kenelläkään ole joutilasta stabia, josta tulisi vähemmän kuluja?


Kyllä siihen stabi kannattaa laittaa. Tuon tyypin jouset tahtoo pyöriä miten sattuu ilman stabia ja loppupidon alkuvaiheessa/välitömästi laukaisun jälkneen on nuoli vielä jänteellä matkalla--->hutikuti.
Nykytaljathan ovat jo niin viimeisen päälle tasapainossa, että stabit voi heittää mäkeen. Mitä olen esim Majuissia uutta PSE;Tä yms testaillut.

Raunohan pelimiehenä sorvaa homemade.stabin käden käänteessä jostain jämäraudasta? mikähän lienee tuo stabin kierre tyypiltään?

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #12 : 12. Toukokuu, 2010 - 15:57:34 »
Raunohan pelimiehenä sorvaa homemade.stabin käden käänteessä jostain jämäraudasta? mikähän lienee tuo stabin kierre tyypiltään?

Varmaankin, mutta jos se mötikkä maksaa 7€ kuten muistelen, ei tuossa vielä oikein tuntipalkoille pääse.

nahkahanska

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 568
  • Urea Iacta Est
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #13 : 12. Toukokuu, 2010 - 16:08:50 »
Raunohan pelimiehenä sorvaa homemade.stabin käden käänteessä jostain jämäraudasta? mikähän lienee tuo stabin kierre tyypiltään?

Varmaankin, mutta jos se mötikkä maksaa 7€ kuten muistelen, ei tuossa vielä oikein tuntipalkoille pääse.


No eipä kyllä jos tuohon hintaan lähtee. erätukullako moinen oli? Kärkkäisellä voisa kans mulkaista stabivalikoimaa ja hintoja. Mutta varmaan ei tuon edullisempaan hintaan saa mistääm.

Tuosta peepistä vielä. Minulla on myös täysin käyttämätön pakko-ojattu peep joutilaana seuran käyttöön hintaan 0 EUR. jos useammalle on tarvetta, vaikkapa vara peepiksi.
Katselen pakit vielä muutenkin läpi 5kpl plus kolme laatikkoa täynnä sälää. vois löytyä yhtä ja toista muutakin pikkusälää seuran kalustoon.
Jarkollahan on tunnestusti se Euroopan suurin pakki, jossa muistaakseni ainakaan Suomussalmen reissulla ollut muuta kuin osissa oleva tähtäin ja hanskat ;D

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: O: seuralle nuolihylly, nuolia, YNNÄ MUUTA SÄLÄÄ
« Vastaus #14 : 12. Toukokuu, 2010 - 16:53:07 »
No eipä kyllä jos tuohon hintaan lähtee. erätukullako moinen oli? Kärkkäisellä voisa kans mulkaista stabivalikoimaa ja hintoja. Mutta varmaan ei tuon edullisempaan hintaan saa mistääm.

Joo, siis pelkkä rautamötikkä, mutta minulla on joutilaana sille tuo varsi. Itsellä on vastaava viritys omassa jousessa, kun en oikein usko noihin metsästysstabien värinänvaimennusominaisuuksien merkitykseen. Kevyen, vaikka lyhyenkin varren päässä oleva rautapaino säätää jousen painopisteen tehokkaammin kuin tuollainen hiekka- tms. täytteinen lyhyt stabi, jossa paino jakaantuu koko matkalle.

Tuosta peepistä vielä. Minulla on myös täysin käyttämätön pakko-ojattu peep joutilaana seuran käyttöön hintaan 0 EUR. jos useammalle on tarvetta, vaikkapa vara peepiksi.

Peep on toistaiseksi hoidossa Timpan kautta.

Katselen pakit vielä muutenkin läpi 5kpl plus kolme laatikkoa täynnä sälää. vois löytyä yhtä ja toista muutakin pikkusälää seuran kalustoon.

Katso ihmeessä!