Vai sellainen kävi. Monenlaista ehdotusta oli asiantilan korjaamiseksi ja hyvä niin, mutta eiköhän kaikkein helpoin tapa olisi kuitenkin tilata varaosat Paavolta, joka tilaisi ne joko Martinin tehtaalta tai tukusta. Tuon minä ainakin selvittäisin ensimmäiseksi.
Kierteiden korkkaamiseen voi olla osuutta minun aikaisemmalla tavallani asentaa lukituspultit. Eli tuohon tynnyrimutteriinhan saa laitettua sivusta lukituspultin, joka varmistaa, ettei lapapultti lähde löystymään toistuvien laukausten täräysten voimasta. Tuohon on olemassa ihan tarkoitukseen tehtyjä kierreosia, joissa on nailonkärki, joks tulee sitten lapapulttia vasten. Minulla ei aikoinaan ollut tuollaista erikoisosaa, joten käytin tavallista pulttia, jonka kärkeen laitoin "kissanviiksi" -mallisen jännevaimentimen kumia, jotta lukituspultti ei painaisi lapapultin kierteitä lyttyyn. Siinähän kävi kuitenkin niin, että ajan myötä tuota kumia joutui sinne kierteiden sekaan ja lapapulteista tuli raskaat väännettävät, vaikka lukituspultin otti asianmukaisesti pois. Luultavasti tuo on rasittanut kierteitä, joten voin osallistua takuuna kustannuksiin. Sovitaan tästä tarkemmin keskenämme.