Keskustelufoorumi > Nettisivut ja keskustelufoorumi

Ohjeita foorumin käyttöön

(1/1)

Arto_Y:
HUOM! Nyt kun foorumi on vuoden 2016 keväällä päivitetty, ei tämä ohje ole enää kaikin osin ajan tasalla. Pyritään päivittämään ohje piakkoin.


Pari ohjetta foorumin käyttöön:

- Kirjautuminen tai rekisteröityminen löytyvät sivun oikeasta yläkulmasta
- Kirjautuminen löytyy lisäksi yläosasta (punainen teksti "KIRJAUDU AINA SISÄÄN") ja sivun alaosasta
- Uloskirjautuminen löytyy myös oikeasta yläkulmasta viemällä kursori kohdan "Etusivu" päälle.

Rekisteröitymisen jälkeen ylläpito vahvistaa rekisteröitymisen. Ennen tätä ei foorumille voi kirjoittaa. Timo tai Arto Y. laittavat OSJM:n jäsenille rekisteröitymisen jälkeen lisäksi erityisoikeudet, joilla pääsee lukemaan seuratoiminta-aluetta (ja luonnollisesti myös kirjoittamaan sille). Seuran sisäiset, luottamukselliset keskustelut kirjoitetaan aina tuohon osioon! Jos seuratoimintaosio ei ala näkyä (toinen kategoria ylhäältä) kohtuullisen ajan kuluessa, ota yhteyttä Artoon tai Timoon, jotta sinulle lisätään oikeudet tuonne. Nopeinta on tietysit ottaa yhteyttä saman tien, kun on rekisteröitynyt.

Jos siis olet OSJM:n jäsen, kirjaudu sisään joka kerta, kun käyt foorumilla! Muuten et näe seuratoimintaosiota. Sivun alalaidassa oleva uusimman viestin näyttökään ei ota huomioon kyseiseen osioon kirjoitettuja viestejä, ellet ole kirjautunut sisään. Yleensä seuran kannalta tärkeimmät asiat ovat juuri tuossa osiossa!

Koska osa haluaa käyttää muita kuin omaan nimeensä perustuvia nimimerkkejä, olen listannut foorumin käyttäjätunnukset nettisivuston puolella (www.oulunseudunjousimetsastajat.net) yhteystietolistassa, jonne pääsee sisäänkirjautumisen jälkeen. Sieltä siis voi tarkistaa, kuka on äänessä, jos ei muuten arvaa tai tunnista.

Huomatkaa siis, että foorumin kirjoitukset ovat periaatteessa kenen tahansa nähtävissä lukuun ottamatta Seuratoiminta-aluetta.

HUOM! Kannattaa editoida oma käyttäjäprofiili siten, että sähköpostisi ei ole vaarassa joutua roskapostittajien käsiin: valitse sähköpostiasetuksiin "piilota muilta" (Etusivu - profiili - muokkaa profiilia - perusasetukset). Ylläpito tekee tämän tarvittaessa puolestasi. Vaikka olet laittanut ruksin tuohon kohtaan, näet itse oman sähköpostiosoitteesi ja kirjekuoren kuvan jäsenlistassa. Muille osoite ei kuitenkaan näy, eikä siten joudu roskapostittajienkaan listoille.

Perusteellisemmat ohjeet foorumin käyttöön löydät tarvittaessa oikean yläkulman Etusivu-valikon kohdasta Ohjeet. Ylläpidolta (Arto tai Timo) saa aina kysyä neuvoa.

nahkahanska:
Kuvan lisääminen mummo-ohje.

Laitetaanpa tähän jatkoksi tuo tekaisemani ohje kuvan lisäämiseski:

Lisärkennus tuohon kuvan kokohommaan. Näkyy imageshackissa olevan resize-optio täppä. Täppä päälle ja laittaa mieleiset resot.
En ole testannut ominaisuutta. Mutta jos tuo futaa, tuon croppaus-operaation voi unohtaa.


Ensin kuva pitää uploadata johonkin päin intternettiä. Imageshack on helppokäyttöinen. uploadaat kuvat sinne ja sitten se antaa suoran linkin kuvaan.
http://www.imageshack.us/

Kuvan voit laittaa linkkinä tai sitten silleen, että näkyy noin suoraan. Mutta tuota ei kannata järkkärin resolutioilla yrittää kun menee forumin rajojen yli nin että paukkuu.
Eli ensin semmoset 50-25% pienennät ennen imageshakiin laittoa. esim luokkaa 720 × 600pikseliä näkyy vielä hyvin. Jos haluat kuvan näkyvän suoraan napsautat tuota "lisää kuva"kuvaketta ja imageshakin linkki siihen väliin.

Muutoin pelkkä linkki. Croppausta siis kehiin ensin ennen uploadausta, paintilla onnistuu. tämä siis suositeltavaa joka tapauksessa kun kaikila ei ole I MAC PRON 30 tuuman leksiä koneessa.

nahkahanska:
Botteja yms spammiroskaa näyttää jo ilmaantuneen palstalle. Bannattu jo muutamia IP:itä. joku zombikone afrikassa noita vissiin syytää.

Jos Rolexia, wowi.kultaa yms. huomaatte kaupattavan, niin painakaa ihmeessä  "ilmoita valvojille"-nappia nii ei porsi koko homma.

Siks toisekseen jos rannekellon tarvetta on, Rolex on ihan liian yliarvostettu kellomerkki muutenkin. Breitling tai Sector mieluimmin, mutta ei Omegaa ;)
LaCrosse sitten eräkäyttöön(todella tarkka kompassi ja sääennuste) ja Polar sykemittari urheiluun.

Timo:
Kävin laittamassa Kuvallisen varmistuksen vaikeusaste: kokeaksi, jotta vähän estäisi noita bottejen kirjautumista.

Toinen vahtoehto on se jolla saadaan botit kokonaan pois sivustoilta, on että ylläpito aktivoi tunnuksen. Minulla on omalla foorumilla myös tämä ylläpidon aktivointi, ja olen saanut botit kokonaan pois foorumilta.

Uudet käyttäjät!
Jos jollakin tulee tuon kuvan kanssa ongelmia niin ottakaa yhteyttä minuun yv:nä tai sähköpostiin.

P.S Olen huomannut että tuo IP bännit ei oikein auta mitään, minulla on omalla foorumilla yli 400 IP ja sähköposti bänniä. Ja silti perkeleet tulevat vielä.

nahkahanska:

--- Lainaus käyttäjältä: Timo - 04. Toukokuu, 2010 - 11:44:49 ---Kävin laittamassa Kuvallisen varmistuksen vaikeusaste: kokeaksi, jotta vähän estäisi noita bottejen kirjautumista.

Toinen vahtoehto on se jolla saadaan botit kokonaan pois sivustoilta, on että ylläpito aktivoi tunnuksen. Minulla on omalla foorumilla myös tämä ylläpidon aktivointi, ja olen saanut botit kokonaan pois foorumilta.

Uudet käyttäjät!
Jos jollakin tulee tuon kuvan kanssa ongelmia niin ottakaa yhteyttä minuun yv:nä tai sähköpostiin.

P.S Olen huomannut että tuo IP bännit ei oikein auta mitään, minulla on omalla foorumilla yli 400 IP ja sähköposti bänniä. Ja silti perkeleet tulevat vielä.

--- Lainaus päättyy ---

aasiassa ja intiassa on joutomiestä ja ihan puhdasta zombikonetta noita hakkaamssa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta