Ettei vaan tulisi mitään väärinkäsitystä tuosta "melassi/porkkana&kauris"-yhdistelmästä niin se melassi on ollut mulle aina jotenkin mystinen ainesosa talviruokinnoilla. Siksipä pitikin soitella asiasta paremmin tietävälle eli Pennasen Olaville mitä se siitä tuumaa noin niin kuin jäniseläinten suhteen. Olli kun on niitä harvoja joiden tietämykseen luotan jos itsellä ei ole kyseenalaisesta asiasta mitään kokemusta - ja silloin kun joudun kysymään niin suhtaudun saatuihin neuvoihin melkeinpä samalla luottamuksella kuin fundametalistiuskovaiset raamattuun tai koraaniin...

Porkkana höystettynä melassilla kelpaa loistavasti myös jäniseläimille kuten myös kuulemma yllätyksekseni supille. Olavilla on kuulema ampunut rusakoita myös sellaisilta ruokinnoilta joissa ei ole viljaa tai heinää. Omalla logiikalla porkkana&melassi on tuoksuvampi ja kestävämpi houkutin kuin pelkkä vilja ja heinä eikä vaadi jatkuvaa täydennystä kuten esim tuo mun piharuokinta jossa menee 40kg vajaassa viikossa viljaa... Koetappa itse järsiä jäisiä herkkuja kauhealla vauhdilla vaikka olis kuinka hyvää..
Melassi maksoi n 15e/25kg ja porkkanat 7 e/25kg. Melassi varmasti riittää läpi talven mutta jos vielä pari säkkiä menee porkkanoita niin ei vielä tule konkurssia...
Vaan eipä ne olleet halpoja nuo mun porkkanat kun Olli maksoi kympin kuutiosta ja siinä mahtaa olla joku 7-800kg tavaraa - näillä seuduin ei ole porkkanaviljelijöitä toisin kuin Ollin naapurissa,.