19/05/24 - 06:01 ap


Kirjoittaja Aihe: Kumisaappaat?  (Luettu 7976 kertaa)

Petri_O

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 186
Kumisaappaat?
« : 24. Syyskuu, 2012 - 15:08:35 »
Pitäisi alkaa hankkia uudet kumisaappaat. Mielellään vaellusmalliset. Kertokaahan kokemuksia mitkä olisivat hyvät?
Olen itse kävellyt parit viking saappaat puhki.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #1 : 24. Syyskuu, 2012 - 15:26:46 »
Pitäisi alkaa hankkia uudet kumisaappaat. Mielellään vaellusmalliset. Kertokaahan kokemuksia mitkä olisivat hyvät?
Olen itse kävellyt parit viking saappaat puhki.

Tällaiset sieviläiset uretaanisaappaat on olleet minulla nyt pari vuotta:

http://www.sievinjalkine.fi/index.php?sivu=kengat_en&kengat_id=194&koko=400&&ammattijalkine=1&kevytsaapas=1&otsikko=ProfessionalShoes_LightBoots

Omat ja muidenkin kokemukset mitä olen kuullut ovat positiivisia. Saapas on kevyt ja vaikuttaa kestävältä. En muista hintaa, mutta tämä ei ole mitenkään kallis. Omani ostin muistaakseni Äimäraution K-raudasta.

En tiedä, voiko tuota kuitenkaan vaellusmalliseksi luokitella.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #2 : 24. Syyskuu, 2012 - 16:18:06 »
MInä voin suositella Aiglen luonnonkumisia vaelluskumisaappaita hyvällä omalla tunnolla - tosin ei nekään mitään ikuisia ole mutta reilut 10 vuotta piti trampata pitkin maailmaa kaikenmaailman karvaturrien ja ilolintujen perässä että olen alkanut epäilemään  että ne ovat muuttuneet (lievästi) hengittäviksi. Kerran vuodessa perusteellinen pesu normi saippualla ja kumminhoitoainetta pintaan. Niissä on kiertojäykkä lievästi kovitettu pohja ja nilkkaosa on suht tiukka. Käveltyjä kilsamääriä en tiedä mutta varmasti vähintäänkin mutkaisella tiellä kahden mutkan taakse on tullut mentyä - semmoset lämpimän kesä- ja syyskelin vuorettomat kengät.

Uskoakseni tämä on vastaaava mykyinen malli: http://www.aigleboots.co.uk/acatalog/Aigle_Parcours_Boot.html
« Viimeksi muokattu: 24. Syyskuu, 2012 - 20:12:46 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Petri_O

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #3 : 24. Syyskuu, 2012 - 21:04:20 »
Nuo Aigle:n kengät vaikuttaisi paremmin vaellusmalliset. Osaatko sanoa löytyisikö noita Oulusta, jotta voisi kokeilla kokoa?

En kyllä pikaisella haulla löytänyt.

Sievin kenkiä olen isännällä kokeilutkin keveät ovat, mutta ei niin tukevat nilkasta.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #4 : 25. Syyskuu, 2012 - 15:57:25 »
Omat ostin silloin aikoinaan Rintamäeltä (tarjouksesta - 395mk  :-\ ) mutta eipä ole tiedossa kuka niitä Oulussa myy nykyään.
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 1116
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #5 : 26. Lokakuu, 2012 - 17:34:34 »
Tietääkö kukaan mistä saa Viking trophy kumpparit halvimmalla Oulun ympäristöstä? Olen vähän niitä katellut sillä silmällä jos vaikka tekis hankinnan.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

rauno

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 1116
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #6 : 28. Lokakuu, 2012 - 10:07:49 »
Limingantullin prismassa oli viikinkejä myynnissä, pääsi sovittamaan kokoja. Oli kyllä aika mukavan tuntuiset saappaat.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Petri_O

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #7 : 29. Lokakuu, 2012 - 11:10:22 »
Minä ostin Viking trophy II kumpparit sodankylästä, kun en Varjaagin suosittelemia mistään löytänyt. Nuo ovat kyllä hyvät kävellä ja kilometrejä on jo kymmeniä tälle syksylle.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #8 : 29. Lokakuu, 2012 - 16:09:10 »
Ne on nuo "marssikumpparit" tai "vaelluskumpparit" kaikki aikalailla samanmallisia - olennaisinta niissä on hiukan kovitettu pohja ja nokialaista tiukempi nilkkaosa.
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

makepee

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 35
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #9 : 02. Joulukuu, 2012 - 13:22:19 »
Itse hypistelin Kärkkäisen erä osastolla Safari merkkisiä Termosaappaita. Tosin eihän nuo kumia ole vaan jotain solumuovia. Hyviä puolia äkkiseltään keveys ja saumattomuus, pakkasen kestoakin -30. Vuoren saa vedettyä kait ulos niin mitenhän nuo toimis ympäri vuotisessa käytössä? .. onko kokemuksia?

Esa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #10 : 08. Joulukuu, 2012 - 14:34:05 »
Tietääkö kukaan mistä saa Viking trophy kumpparit halvimmalla Oulun ympäristöstä? Olen vähän niitä katellut sillä silmällä jos vaikka tekis hankinnan.

Viking Trophyjä saa ainakin Halpa-Hallin HHsportista Kiimingistä, hintaa oli 69,95 Eu-äyriä.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #11 : 08. Joulukuu, 2012 - 14:41:09 »
Hitto, mulla on mennyt tänä syksynä hukkaan Kamikin saappaat... :-\ Olen käyttänyt niitä kerran hirvijahdissa ja ovat nyt "jossakin". Mulla on kyllä Vikingin huopavuorisaappaat mutta xittu mää niillä tarkene passissa edes 5 asteen pakkasessa - eli saapaskauppaan tässä on munkin lähdettävä.
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

makepee

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 35
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #12 : 11. Joulukuu, 2012 - 15:09:33 »
Itse hypistelin Kärkkäisen erä osastolla Safari merkkisiä Termosaappaita. Tosin eihän nuo kumia ole vaan jotain solumuovia. Hyviä puolia äkkiseltään keveys ja saumattomuus, pakkasen kestoakin -30. Vuoren saa vedettyä kait ulos niin mitenhän nuo toimis ympäri vuotisessa käytössä? .. onko kokemuksia?

Kävin uudemmankerran Kärkkäisellä, aikomuksena ostaa nuo Safarit hintaan 39e. Tulin kuitenkin toisiin aatoksiin kun noissa pohja on niin pehmeä ja heppoisen tuntuinen.
Varmaan, jos ois ollu pikkusen terävemmät kynnet niin ois voinut sormen työntää pohjasta läpi! :D
Pilkkireissulle luultavasti hyvät, mutta mettään ei liene kannata tuommosia jalkaan kiskoa. Pittääpä käydä seuraavaksi kokeileen prismassa viikinkejä..

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Kumisaappaat?
« Vastaus #13 : 11. Joulukuu, 2012 - 15:38:53 »
Kävin uudemmankerran Kärkkäisellä, aikomuksena ostaa nuo Safarit hintaan 39e. Tulin kuitenkin toisiin aatoksiin kun noissa pohja on niin pehmeä ja heppoisen tuntuinen.

Ostin joskus muistaakseni Kärkkäiseltä komeat maastokuvioiset Otso-merkkiset kumisaappaat (mallia kesä). Yhden kauden ne kestivät kunnes jo vuotivat, eli kannattaa varmaan hetki miettiäkin, mitä ostaa. Tuon jälkeen ostamani sieviläiset uretaanisaappaat ovat pysyneet hyvin kasassa jo useamman kauden.

Talvisaappaille yksi kriteeri voi olla sekin, saako sen metsäsukseen kiinni. Minulla on huopakumpparit mallia "Eesti Kaitsevägi" eli nokialaiset Viron armeijan saappaat. Ovat kestäneet, mutta huopa saisi olla paksumpikin noissa. Ja aika raskaat saappaat ovat.