Juu siis puskajussillehan mulla on 15 zipaletta ns oikean vahvuisia nuolia jotka on valittu 3 eri spinen skaalasta, nämä on katottu Uusitalon Juhanin kanssa sillon kolme vuotta sitten kun jousen ostin. Eli ostin 3 eri spinellä olevaa nuolta 3kpl kutakin, niistä katoin parhaiten toimivan setin ja sen perusteella tilasin 15 kappaletta lisää nuolia.
Mutta tässä tänään ja eilen tuumailin että teenpä mahdollisimman ns vakioidun testin 4:llä eri jousella joista yksi toi Puskajussi (41lbs), yksi Samick Stingray (50lbs) ja 2 primijousta (noin 45-47lbs).
Teen routalevyistä taulun. Ammun siihen täydellä vedolla 3 nuolta / jousi. Mittaan senteissä/milleissä uppouman ja otan pari läpäisykuvaa.
Teen saman testin sekä taulukärkisillä, että leikkureilla varustetuilla nuolilla.
Ei muuten haittais yhtään jos vaikka Arto Y tai joku jolla on niitä Orjattaria, osallistuisi samanmoiseen testiin nin saisi vertailupohjaa?
Ei kait sen tarvis olla ku vaikka joku ilta jonkun autotallissa yms jonne pakan voi laittaa, ammutaan 3:lta eri etäisyydelta alkaen 5m, 10m ja 15m. Sitten vaan kirjaillaan tulokset ylös.
Kiinnostaa itteenikin miten puujousi toimii tai ei toimi, eikä siinä mitään, jos mun kepukat vaikuttaa liian heikoilta metsästykseen (edes 2-teräisellä leikkurilla) niin sitten pistän puujouskarit hyllylle ja mettästelen Puskajussilla. Kuitenkin se kokemus mitä mulla on noiden läpäisy yms ominaisuuksista voi olla myös positiivisenpuoleinen yllätys. Oonhan mää ne kaikki testaillut useaan kertaan ja tiedän esim miten ne routalevyyn uppoaa, mutta se referenssi ja vertailukohteet puuttuu...
Mitä Santtu tuumasit mielekkyydestä niin se on vähän makuasia, ei puujousi tunnu hankalalta tai epämiellyttävältä kun siihen tottuu, enemmänkin atkasevaa mulla on se miten tarkkaan luulen pystyväni sillä sen riistalaukauksen lähietäsyydeltä tekemään

On kyllä totta että Puskajussilla ammuskelu on tietynlaista nautiskelua omatekoisen pouujousen rinnalla....mutta jotkut vaan haluaa tehdä tämänkin ns hard way