26/04/26 - 13:58 ip

Kirjoittaja Aihe: Heinän suolauksesta  (Luettu 33852 kertaa)

JuhaSA

• Hero Member
Vs: Heinän suolauksesta
« Vastaus #15 : 04. Joulukuu, 2012 - 17:02:32 »
 :o No ei helvetti, mulla ei oo ku kaksi närhee jotka sotkee parhaansa mukaan molempia ruokintapisteitä....perkele :)  Siinähän n paistia jo useemman sunnuntain ajaksi :o

Mistä ketusta noita elukoita sun pihalla riittää, vai ootko laittanu jotain  superhyvää murkinaa niille :D
52" Bodnik Kiowa 1 piece Recurve

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #16 : 04. Joulukuu, 2012 - 17:20:38 »
Muutama närhi, ja tämän epelin jäljet, siinä on mun ruokinnan saldo...toistaiseksi. Jäljet lieneen oravan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #17 : 07. Joulukuu, 2012 - 16:57:31 »
Rusakko / mettäjänse havaintoja ruokinnalta kellään?  Mulla ainakin edelleen pelikenttä tyhjänä nappuloista, ei jälen jälkee.....tana... Onpa aikaa säätää nuolia kotosalla, kai ne rusakot kohta alkaa hankkiutua syönnökselle.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #18 : 07. Joulukuu, 2012 - 17:04:59 »
Mulla käy joka yö ainakin 1 rusakko mutta kameranperkele ei oikein kuvaile... en tiedä mistä mättää. Laitoin liikeanturin herkkyyden keskiasentoon jospa se auttaisi - sama pää kesää talvea niin en muista missä asennossa herkkyysnippelioli viime vuonna kun kuvia tuli jatkuvalla syötöllä...
Fasaaneja on tälle syksyä enemmän kuin koskaan - itse olen nähnyt parhaimmillaan 7 kpl mutta kun olin Lapualla niin automaatilla oli reilut 20kpl, osa jonotti vuoroaan sähkölangalla ja grillimökin katolla kun onnelliset kuvuntäyttäjät tappelivat kauran ja auringonkukan siemenistä..
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #19 : 07. Joulukuu, 2012 - 19:54:32 »
Tuo suht kovana käynyt pakkanen voi hyydyttää riistakameran tilapäisesti, mutta nythän pakkasta ei kyllä ole kovin paljoa...Ookko nää vaihtanu siihen riistakameraan uudet patterit? :) Lithium paristot on pakkassäällä paremmat kuin tavalliset alkali sellaiset, tosin kyllä mulla viime talven pelitti toi oma riistakamera ihan noilla alkaliparistoillakin melko kovissakin pakkaslukemissa.

Ite oon käytäny sensitivity high asetusta tossa herkkyydessä aina talvisin ja kyllä jokainen elukka varpusesta ylöspäin on tallentunut kameraan.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #20 : 07. Joulukuu, 2012 - 21:02:59 »
85% vireessä ne näkyi olevan kameran oman mittarin mukaan...
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

• OSJM
« Vastaus #21 : 22. Joulukuu, 2012 - 13:35:05 »

Vajaan viikon on pitkäkorvat möyhentänyt heiniä ruokintapaikalla, pitää kamera viedä et saa tietoa kellon ajoista. Näköjään pakkanen sai puput liikkeelle.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #22 : 22. Joulukuu, 2012 - 13:57:33 »
Vajaan viikon on pitkäkorvat möyhentänyt heiniä ruokintapaikalla, pitää kamera viedä et saa tietoa kellon ajoista. Näköjään pakkanen sai puput liikkeelle.

Apropoo, Äimäraution ruokinnat pitäisi perustaa. Onko sinulla heinää sinne asti? Hain eilen 40 kg säkin kauraa.

rauno

• OSJM
« Vastaus #23 : 22. Joulukuu, 2012 - 14:03:51 »
Löytyy heinäpaali, onko tullut lupa jahdin aloitukseen?

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #24 : 22. Joulukuu, 2012 - 14:09:42 »
Löytyy heinäpaali, onko tullut lupa jahdin aloitukseen?

On tullut, laitoin siitä foorumille tiedon kyllä. Pitänee laittaa viellä hallitusjakelulla erikseen  ;) Lupa alkaa uuden vuoden aattona...

Ari_S

• Sr. Member
« Vastaus #25 : 22. Joulukuu, 2012 - 18:13:15 »
Säilörehu vois olla kokeilun arvoinen omalla ruokinnalla jäniksille pelaa hyvin,saatavuus voi olla tiukkaa tuttu maanviljelijä jos löytyy ehkä sitä kautta.Tuli hankittua 2 dvd tä taas.. Arttu Kotisara oli myymässä omia elokuvia tällä kertaa löytyi ruutipuolen pätkiä vaihteeksi.Niin ja hyvät joulut kaikille HOYTIN miehille ja muillekin jänteen vetäjille  ;D ;D ;D

rauno

• OSJM
« Vastaus #26 : 22. Joulukuu, 2012 - 21:17:03 »

Äimiksellä on säilörehua ihan omasta takaa ja puput myös haisee sille, yök.

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #27 : 25. Joulukuu, 2012 - 09:32:10 »
Mie voin lähtee mielelläni ruokintapaikkoja perustamaan sitten kun sinne ootte menossa. Otan lumikengät mukkaan ja käyn nuuskimasssa vähän mettänkin sisällä jokos siellä on kunnon kulku-urat ristiin rastiin kuten viime vuonna.

Omilla ruokintapisteillä ei edelleenkään jäljen jälkeä, eikä koko mökkimaalla...jokohan kävi niin että rusakot on hävinneet niiltä kulmilta >:(

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #28 : 25. Joulukuu, 2012 - 12:04:09 »
Ei taida lumen määrä edellyttää vielä lumikenkiä.

rauno

• OSJM
« Vastaus #29 : 25. Joulukuu, 2012 - 15:47:36 »

Pitäiskö käydä huomen illalla eli keskiviikkona käydä viemässä heinä paali äimikselle, sinne perä nurkkaan jos veis ni sitä voi passittaa useammalta suunnalta.