Eipä se taaskaan kemijärvellä kaatunu elukat, ainakaan mun toimesta..
Kolme päivää tuli tarvottua ja peräti kaks koppelohavaintoa saaliina.. Nekin tuli molemmat tieltä, kun palailemassa takas leiriin niin tien vierustasta pomppasivat ja painuvat kairaan. Viime vuoteen verrattuna niin tosi vähän havaintoja koko porukalla vaikka meitä yheksän ukkoa tuolla oli pyörimässä.
Olihan mulla tiiossa yks ojan varsi missä viime vuonna oli metto pyörimässä, mutta ku minä olin siellä, niin ei se mehto vaan ollu.. Kaveri sitten oli palailemassa autolle päin ja tuli sitten tuon ojan yli kulkeneeksi ja heti sattu kohille, ja otti siitä haulikolla komian meton mukaan.. Vimosena päivänä sitten toinen haulikkomies sai nuoren poikateeren vähän ennen ko leiriä alettiin purkamaan.
Ja vielä lauantai-iltana tuo mehton ampunu kaveri kävi iltapuhteina hakemassa koppelon livolta, oman seuransa mailta..
Toisille sitä vaan siunaantuu noita paikkoja..
Eniten kyllä harmittaa kun ei ollu minkäänlaisia tilanteita, eikä ees näköhavaintoja lukuunottamatta noita paria koppeloa.. Se että tulee ilman saalista ja ilman laukauksia vielä menettelee, mutta kun ei mitään..
Eiku olihan se yks myyrä joka juoksi takaviistosta koloonsa, mutta kun en raaskinu leikkuria heittää perään niin pääsi luikahtamaan koloonsa. Vaihoin sitte bluntin nuolen päähän ja hetken kyttäsin, josko tulis ulos kolostaan. Ei tullu, enkä myyrän takia viittiny jäähä pitemmäksi aikaa, mutta päätin että pitäähän se nyt yks laukaus saaha aikaan tälle reissua ja tähtäsin kolon suuaukosta sisään ja sinnehän se keskelle suuaukkoa sitte livahtikin, pieni piristys että olisin osunu jos ois kurkannu ;P