No mulla se oli kumma kytiskerta jolta juuri tulin. Tossa 20 maissa ruokinnalle hyppii makosannäköinen pullea rusakko. Olin matalammalla tasolla passissa ja kuinaks ollakkaan tupakka suussa ja jousi sylissä ku elukka ilmesty suoraan 5m päähän. No,siinä sitten kattelin että ei se tulipäätä ja savua säikkyny ja aloin tumppaamaa tupakkaa, vaan tönästäkseni juomapullon kolinalla ja paukkeella alas tasolta! Siinä kolinaa ja mätkettä kuunnellessa olin varma että nyt jussia viedään että vinkuu....EI mitään reaktiota?! Katoin vähäneaikaa että et oo tosissas, siihen se meinas jäädä ja alko kaivaa ruokintaa lumenalta....
No, aattelin että selevä, siinä on paisti, pitää vaan oottaa että tarjoo kylkeä kun oli nokka suoraan kohti ampujaa. No eihän se liikaha siittä niin mihinkään...enkä minä viittiny alkaa lataan päin näköä kun lopputulos olisi ollut epävarma osumaa ajatellen. Siinä sitten kattelin, haukottelin ja ihmettelin sitä juomapullomysteeriä että miksi ei lähtenyt karkuun. Sitten ilman sen kummempaa syytä elkkaa viedään ja häipy 30m päähän. Jotain se säikähti

Tuli takas vartinpäästä ja TAAS ihan prikulleen samaan asentoon, eli taas ooteltiin ja alko käydä jo tylsäksi. Siinä meni varmaan parikytä minuuttia tuolla tavalla ja sitten taas jotain se säikähti, en tiedä mitä ja lähti meneen...? Ainoo selitys mitä keksin on että housut pisti pikku natisevan äänen märkää jakkaraa vasten ja se riitti....mutta joumapullon mätke ja pauke sen tippuessa pitkin ständin kylkeä ei merkannut mitään... En oo vastaavaa ennen nähnyt. Voikohan selitys olla foliosa tehdyt, marjapensaissa heiluvat varkisenkarkottimet, nekin pitää metallista ääntä hangatessaan oksiin ja juomapullosta lähti metällinen helinä ja kalina kun se tippu....
Otan noista selvää

Meinasin hutaa sille että elä nyt ilman syytä lähe ku et äskenkää menny! No....kiipesin sitten loppuenlopuksi tasolta ja latasin ruokinnanlle ison läjän tuoretta kauraa, syökööt kunnolla kun oli tollanen.