24/10/21 - 12:08 ip

Kirjoittaja Aihe: 2x nuoliviini, lehmännahkaa, itse väsätyt  (Luettu 1365 kertaa)

OttoM

• Newbie
  • *
2x nuoliviini, lehmännahkaa, itse väsätyt
« : 17. Elokuu, 2012 - 23:16:01 »
Itse väsäsin tällaiset nuoliviinit kun vielä olin aikeissa kantaa nuolet sivulla, mutta nyt hommasin jouseen kiinnitettävän telineen ja nämä jäivät nurkkaan. Tässäpä olisivat jos jollakulla olisi käyttöä, hintana materiaalikulut + pieni vaivanpalkka. Yritän liittää kuvan tähän liitteeksi, toivottavasti onnistuu.

Molemmat valmistettu 2 mm paksusta ruskeasta lehmännahasta. Punokset hamppunarua. Vasemmanpuolimmainen on "ommeltu" vain yhdeltä reunalta, joten muoto on aukinainen putki. Sisään mahtuu nuolia leikkurikärjilläkin. Ommelsivulla on kolme kiinnitysrengasta, joihin voi kiinnittää hihnat vyökiinnitykselle tai selässä roikottamiseen.

Oikeanpuolimmainen on rakennettu ompelemalla kaksi nahkasuikaletta yhteen. Lopputulos on varsin "lättänä", missä sekä hyvää että huonoa: taulukärjillä varustetut nuolet mahtuvat hyvin sisään ja myös pysyvät tiukasti paikoillaan, eli eivät rämähtele toisiinsa kuljettaessa. Leikkurikärkien mahduttaminen viiniin voipi sen sijaan olla hiukan hankalampaa. Radalle siis hyvä, taikka jos haluaa kiinnittää vaikka reppuun ylimääräisiä aihioita ilman kärkiä. Vasemmalla ommelsivulla niin ikään kolme kiinnityslenkkiä.

Pyytäisin 25 euroa kappaleelta ainakin näin alkuun!

Nuolet kuvassa rekvisiittana ja skaalaa kertomassa, niiden pituus on 30".

[ylläpito on poistanut liitteen]
"Shoot all the bluejays you want, if you can hit 'em, but remember it's a sin to kill a mockingbird."

No comments for this topic.