09/06/26 - 21:55 ip

Kirjoittaja Aihe: Monsteri ja minä  (Luettu 16780 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Monsteri ja minä
« Vastaus #30 : 28. Helmikuu, 2012 - 10:07:10 »
En kun semmoisen pikaversion ihan tavallisesta metallirunkoisesta verstastuolista.

Mulla oli lämpöpatruuna lämmittämässä siellä puuhkassa mutta eipä se juuri sieltä lämmittänyt laukaisulaitetta ja kun rusakko oli niin lähellä niin ei siinä auttanut alkaa turhia äheltämään....

Kyllä se mun ja Arton huomio pitää paikkansa että iso blindi pelottaa jäniksiä ainakin naamioimattomana ja juuri pystytettynä pelottaa riistaa.

Vaan sinä kun olet koneistaja niin teeppäs muutama liukulaakeroitu tuolinjalka niin tehdään kunnon jakkaroita...
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #31 : 29. Helmikuu, 2012 - 10:45:34 »
Tänään vielä hevostilalle passiin ja sitten saa riittää...

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #32 : 01. Maaliskuu, 2012 - 16:10:22 »
Eipä onnistanut Varjaagia hevostilalla - ei sitten minkäänlaista havaintoa riistasta jollei yhtä edestäni kipittänyttä hiirta lasketa sellaiseksi.
Mulla on mahdolisuus rakennella tilalle vaikka kiinteä kyttäyskoju perunakuopan päälle tai "pikkutallin" tasakatolle tai sitten tehdä kiinteä puupassi metsänreunaan. Pitää harkita vakavasti rakennushommia vaikkei ne isommin vapaa-aikana innosta...

Tilan isäntä sanoi että tontilla jatkuu jänisjahti vaikka huhtikuulle kun ne ovat kuulemma ongelma sen suhteen että jäniksenpaska rehun seassa ei tee hyvää erään herkkävatsaisen pollen ruuansulatukselle...

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #33 : 01. Maaliskuu, 2012 - 16:36:01 »
Tilan isäntä sanoi että tontilla jatkuu jänisjahti vaikka huhtikuulle kun ne ovat kuulemma ongelma sen suhteen että jäniksenpaska rehun seassa ei tee hyvää erään herkkävatsaisen pollen ruuansulatukselle...

Hevostiloille on käsittääkseni voinut saada aika hyvin poikkeuslupia.

rauno

• OSJM
« Vastaus #34 : 01. Maaliskuu, 2012 - 19:13:00 »

Mistä semmoinen poikkeuslupa anotaan vai riittääkö maanomistajan lupa?

Niin ja riistakamera otti ensimmäisen kuvan russesta sen lumi myräkän jälk 1.3.2012 klo 00.04, aikamoinen yhteensattuma.

Mielestäni russe jahtia sais jatkaa 1kk ja pelkästään jousi olis sallittu
« Viimeksi muokattu: 01. Maaliskuu, 2012 - 19:21:40 kirjoittanut rauno »
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #35 : 01. Maaliskuu, 2012 - 20:36:45 »
Hmmm...pitäiskö varjaagikuninkaan muka kysellä jotakin ihmeen lupia omassa valtakunnassaan...  ;)

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #36 : 01. Maaliskuu, 2012 - 21:03:31 »
Mistä semmoinen poikkeuslupa anotaan vai riittääkö maanomistajan lupa?

Riistakeskuksesta käsittääkseni. Maanomistaja ei toki voi ohittaa metsästyslaissa määriteltyä metsästysaikaa. Jos asia kiinnostaa, Jonatanilta kannatta kysellä, hänellä on tästä kokemusta.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #37 : 01. Maaliskuu, 2012 - 21:12:00 »
Hmmm.... ammattimaisella hevostilalla on kaikki mahdolliset lait ja asetuksen keskenään ristiriidassa eikä siellä metsästyslaki paina mitään. Viime kädessä viimeisen sanan sanoo eläinten, siis hevosten, hyvinvointi ja oikeus/velvollisuus harjoittaa ammattia eettisesti.
Mutta kannattaako muutaman pupun takia alkaa käräjöimään tai alkaa pyörittämään jotakin luparulettia.

Eli suomeksi sanottuna: pesen käteni kuin Pontius Pilatus siitä että hakeakko lupaa vai ei  :D

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #38 : 02. Maaliskuu, 2012 - 14:07:47 »
Tuohon edellä olevaan käsienpesuun sen verran että ei ole tarkoitus jahtailla niitä pupuja enää. Ei sen takia että virallinen metsästysaika on loppu vaan on hetki pitää hiukan lomaa metsästyksestä. Tilallinen tekee sitten mitä tekee mutta uskoisin kuitenkin että hoitaa myös lupa/ilmoitusasiat kuntoon mikäli pupuja on kunnon ongelmaksi asti. Tämä vuosihan on ollut semmoinen rusakoiden suhteen että niitä on ollut  aikaisempia vuosia vähemmän. Esim. vuosi sitten näihin aikoihin aitauksissa oli parhaimmillaan yhdeksän rusakkoa syömässä vaikka niitä oli luotivehkeellä harvennettu heti alkutalvesta asti.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #39 : 08. Huhtikuu, 2012 - 19:51:38 »
Uusi valtias on ilmestynyt automaatille! Kuvan rusakko on n. 4-5m fasujen takana.

Kaatolupa-anomus on jo käsittelyssä mutta näin alustavasti käsittelevä virkamies sanoi että päätös ehtii korkeintaan marras-joulukuuksi 2012...