18/04/24 - 18:43 ip


Kirjoittaja Aihe: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?  (Luettu 70757 kertaa)

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #150 : 06. Lokakuu, 2017 - 08:20:16 »
Jaahas... Nytkö tämä niin syvästi rakastamani BV6000-kapula on kaputt  :o Kun edellä kirjoitin, että minuun ei saanut luotettavasti yhteyttä kun olin metsällä, niin näemmä lääkärikään ei ollut saanut minuun yhteyttä keskiviikkona, vaikka olin kaupungissa, eikä ilmalämpöpumppumyyjä tiistaina, jolloin olin myös kaupungissa. Lisäksi kosketusnäyttöön tuli äsken vika, myönnettäköön että luuri putosi metrin korkeudelta lattialle, mutta varsin pehmeän kuulloisesti, kun nurkissa on kumipehmusteet. Nyt kosketusnäytössä tietty osa lakkasi toimimasta, eli puhelinta on vähän vaikea käyttää.

Takuuhan tässä pitäisi olla vielä voimassa, mutta se onkin mielenkiintoinen seikka: luultavasti tarjoavat tilalle Android 7.0 -versiota, jonka Varjaagi on jo todennut kelvottomaksi ilman vävypojan tekemiä vaivalloisia päivitysoperaatioita.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #151 : 06. Lokakuu, 2017 - 09:21:03 »
No voi harmi.....😉
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #152 : 06. Lokakuu, 2017 - 09:50:51 »
No voi harmi.....😉

No kyllä se minusta ainakin on harmi ihan tosissaan eikä ainakaan mikään vahingonilon aihe. Muistutan, että minua harmitti sinun puhelinongelmat ihan aidosti ja pyrin myös auttamaan niiden ratkaisemisessa. Puhelimen lähettäminen takuuhuoltoon ei ole sama asia kuin monen muun tuotteen kohdalla, koska puhelimessa on paljon henkilökohtaista informaatiota. Sitä saattaa olla myös eri sovelluksissa, jotka joutuu asentamaan uudelleen, mikäli korjauksen sijaan tilalle toimitetaan uusi tuote.

JaakkoK

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 679
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #153 : 06. Lokakuu, 2017 - 10:51:04 »
Minä voin kyllä siihen flashata sen vanhemman version, mutta en ota vastuuta jos menee tiiliskiveksi.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #154 : 06. Lokakuu, 2017 - 10:57:01 »
Minä voin kyllä siihen flashata sen vanhemman version, mutta en ota vastuuta jos menee tiiliskiveksi.

Pidätkö työmäärää nyt kohtuullisena, kun olet sen joutunut jo aiemmin "opettelemaan"?

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #155 : 06. Lokakuu, 2017 - 11:27:29 »
No no Arto, otappa hiukka rennommin.... ;)

Mulla on puhelin ollut tämän aamun sellainnen että sillä ei voi soittaa kun vastapuoli ei kuule mutta minä kuulen hyvin - mutta pärjäähän sitä kun tekstarit sentään toimii...siis toimii ainakin vielä... :o Vikahan tosin voi olla operaattorissa mutta varsin epätodennäköisesti..
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

JaakkoK

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 679
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #156 : 06. Lokakuu, 2017 - 12:16:50 »
Minä voin kyllä siihen flashata sen vanhemman version, mutta en ota vastuuta jos menee tiiliskiveksi.

Pidätkö työmäärää nyt kohtuullisena, kun olet sen joutunut jo aiemmin "opettelemaan"?
Ei kait siinä jos kaikki menee, kuin strömsössä. Softat pitäs vielä olla valmiina koneella, niin ei mene siihen ollenkaan aikaa. Ehkä 15min homma. Varjaagin luurissa meni eka tiiliskiveksi. Sai sen sitten flashattua hereille, mutta oli ne imeit hukannut. Sen kanssa sai sitten tapella ihan urakalla. Sen jälkeiset flashaukset sitten menikin ilman mitään ongelmia.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #157 : 06. Lokakuu, 2017 - 12:26:46 »
No no Arto, otappa hiukka rennommin.... ;)

Ehkä otan, ehkä en, mutta aikuisena miehenä päätän asian itse.

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #158 : 06. Lokakuu, 2017 - 12:33:11 »
Ok :-)
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #159 : 09. Lokakuu, 2017 - 20:58:27 »
"Jahtipuhelinten" traagisista käänteistä pitää edelleen jauhaa täällä foorumin nörttiosiossa. Tälle saa ihan vapaasti nauraa ja irvailla, kierrokset ei tämän johdosta jaksaneet meikäläisellä kovin paljon nousta  ;)

Varapuhelimena on siis toiminut Samsung Galaxy Xcover 2, vesitiivis ja iskunkestävä puhelin. Paitsi ettei tämä ole enää vesitiivis, koska USB-liittimen suojana toiminut läppä on irronnut. Tokihan olin liimannut läpän takaisin, mutta se oli sittemmin irronnut uusiksi, enkä enää vaivautunut tekemään lisäkorjausta.

No, vaimon kanssa oltiin menossa viemään uutta metri kertaa metri -pakkaa maastoradalle sen ensimmäisen tilalle. Avasin auton oven ja kappas, ovitaskussa ollut puhelin putosi. Ja kohdalla tietysti rapakko. Ja rapakko tietysti niin syvä, että puhelin sinne umpisukkeluksiin. Koukin heti sen pois rapakosta eikä näkyvää toimintahäiriötä ollut, mutta sammutin ja irrotin akun saman tien. Sim-kortti on nyt toisen samanlaisen (vaimon entisen) Xcover 2:n sisuksissa, joten minut pitäisi toistaiseksi saada edelleen kiinni. Rapakkoon pudonnut luuri on nyt uunissa kuivamassa.

No, joka tapauksessa se ensimmäinen pakka on nyt vaihdettu uuteen. Vaihtaessa vakuutuin, että se uusi on täysin samanlainen kuin vanha, eli pysäytystehon pitäisi olla OK. Surffasin kännykällä, että Kärkkäisen varastossa oli nyt toinen samanmoinen uudeksi leikkuripakaksi. Käytiin paluumatkalla hakemassa, mutta sitä ei ole vielä toimitettu radalle.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #160 : 03. Marraskuu, 2017 - 09:08:08 »
Ei ne osanneet korjata Blackview-puhelinta varaosien puutteessa, vaan maksoivat minulle rahat takaisin asiakastilille. Tilasin entistä hullummalla meiningillä Kiinan puhelimen, tästä ei löydy oikein vielä käyttäjäarvostelujakaan. Hintaa on enemmän kuin Blackviewissä, verot pitää maksaa vielä päälle. Toivon hyvää tuuria, ominaisuudet on sellaisia kuin pitää - teoriassa  ::)

Ehdolla oli myös Blackviewin päivitetty malli, mutta siitä löytyi käyttäjäkokemuksista turhan paljon marinaa. Vaatimuksena oli edelleen iskunkestävä ja vesitiivis malli, jollaiseksi ei esim. Oukitelin jättikokoinen K10000 Max kelpaa.

Tässä Ulefonessa pitäisi kuulemma olla Blackviewistä poiketen hyvä radiokuuluvuus, saas nähdä.

https://www.e-ville.com/fi/3148-alypuhelimet/25692-ulefone-armor-2-5-ip68-puhelin.html
« Viimeksi muokattu: 03. Marraskuu, 2017 - 09:14:10 kirjoittanut Arto_Y »

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #161 : 03. Marraskuu, 2017 - 09:14:51 »
👍
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #162 : 11. Joulukuu, 2017 - 14:10:15 »
Nyt se vittu loppu! Hain kaupasta Catin S41: sen ja pläkveivi pääsee elokuvan pääosaan...👍👍👍👍
Viimeinen pisara tuli aamulla kun pläkveivi innostui soittelemaan luetteloa läpi itsekseen - tosin sitä edellinen "viimeinen pisara" tuli Akaalla kun ei voinut soittaa vaikka puhelin näytti lähes täysiä kenttiä. Tekstarit toimi nilkuttamalla ja netti n 5min viiveellä...
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #163 : 23. Joulukuu, 2017 - 15:31:36 »
2.11. e-villestä osana Blackviewin takuujärjestelyä tilaamani Ulefone-puhelin ei ole minulla vieläkään. Tällä viikolla se.on vihdoin saapunut maahan ja olen maksanut siitä tullit. No, tässäpä ehtii joulun pyhät väliin ja saan sen ehkä keskiviikkona, jolloin toimitusaika on päivää vaille kahdeksan viikkoa, kun e-ville lupaa 2-4 viikkoa. Kyllä kaupanteko ko. firman kanssa loppuu tähän.

Mielenkiintoista muuten, alkaako tuolle uusi takuuaika (oli kuitenkin alkuperäistä kalliimpi) vai kuluiko tässä nyt vain loput sen alkuperäisen takuusta kätevästi uuden toimitusta odotellessa.

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #164 : 27. Joulukuu, 2017 - 21:34:04 »
Uusi Kiinan luuri Ulefone Armor 2 saapui tänään vaatimattomalla päivää vaille 8 viikon toimitusajalla. Olen sitä tässä asetellut käyttöön. En tiedä kuinka monelle on tuttu tällainen ominaisuus että tekstiä voi näppäimistön sijaan tuottaa puhumalla. Googlen kehittämä ominaisuus. Esimerkiksi tällä hetkellä tuotan tätä kirjoitusta näppäimistön sijasta puhumalla. Kaikkea sitä näkeekin!