29/03/24 - 08:08 ap


Kirjoittaja Aihe: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?  (Luettu 70477 kertaa)

TuomasL

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 382
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #135 : 05. Syyskuu, 2017 - 22:18:46 »
Taatusti hyvä noinkin pitkällä kokemuksella....😋
😂

TuomasL

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 382
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #136 : 05. Syyskuu, 2017 - 22:23:17 »
Loistavasti toimii oukitelin pro malli. Tässä se nyt on oikija 2000 luvun jahtipuhelin!  8)

Mikäs jahtipuhelin se sellainen on, jossa ei ole satsattu vesi- ja pölytiiviyteen eikä iskunkestävyyteen? Siinä mielessä se uudempi Oukitelin Max-malli on jo lähempänä totuutta, mutta se on kyllä järkyttävän kokoinen  :)
Juu se maxi melko halako.. Tätä isompaa puhelinta ei tuu laitettua. Mulla ne läpät oli auki kokoajan siin bveessä.. Eli eipä tuolla vesitiiviydellä niin väliä.

TuomasL

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 382
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #137 : 05. Syyskuu, 2017 - 23:12:48 »
Kaveri kyselee miten bveestä saa värinän pois kun tekstailee viestejä yms. Ei kuulemma easetuksista löydy sammutuskäskyä kys toiminnalle!

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #138 : 05. Syyskuu, 2017 - 23:21:21 »
Kaveri kyselee miten bveestä saa värinän pois kun tekstailee viestejä yms. Ei kuulemma easetuksista löydy sammutuskäskyä kys toiminnalle!

Asetukset - Akku ja sitten oikeasta yläkulmasta kolmella pisteellä merkitty valikko, josta löytyy toiminto "Virransäästö". Tuo valittuna jää näppäinvärinä pois. Muuta keinoa en ainakaan itse tunne.

Android seiskassa tuota toimintoa ei ainakaan tuosta samasta paikasta löydy, mutta Android kuutoselle ohje pätee.

TuomasL

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 382
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #139 : 06. Syyskuu, 2017 - 00:10:19 »
Välitän ohjeet eteenpäin. Kiitokset!

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #140 : 03. Lokakuu, 2017 - 08:30:26 »
Varjaagilta olin kuullut moitteita Blackview BV6000:n radiokuuluvuudesta ja tuli nyt jahtireissulla kiinnitettyä asiaan huomiota. Jarkko A:lla oli Applen iPhone saman operaattorin liittymällä ja toden totta: tuolla kauempana kaupungista oli tyypillisesti niin, että jos Jsrkon luuri oli 4G-verkossa niin minun vain 3G:ssä. Jos Jarkon luuri 3G:ssä niin minun vain 2G:ssä. Kerran minulle oli yritetty soittaa niin, ettei puhelinta oltu tavoitettu ollenkaan, eli se oli ollut kuuluvuusalueen ulkopuolella.

Jahtipuhelimessa moista on tietysti pidettävä isona miinuksena. Tukikohdassa eli mökillä kuuluu sentään onneksi 4G.

« Viimeksi muokattu: 03. Lokakuu, 2017 - 08:32:30 kirjoittanut Arto_Y »

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #141 : 04. Lokakuu, 2017 - 14:18:28 »
Täys paskahan tämä pläkveivi on mutta kuten muissakin huonosti toimivissa tuotteissa siihen on valitettavasti tottunut ja sen kanssa ns. "tulee toimeen".
Mini-Varjaagi osti Catepillarin  S60 puhelimen jossa on lämpökamera. Testailin sitä ja täytyy sanoa että olisi lähes tulkoon täydellinen luuri meikäläiselle. Näppäimistö toimii meikäläisen tunnottomilla, arpisilla ja paksunahkaisilla sormilla kuin ajatus, ohjelmiston logiikka on todella selkeä, ne sovellutukset on päällä mitä on laittanut päälle, näyttö toimii herkästi, jne....
Jopa lämpökamerakin kuulemma toimii..
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #142 : 04. Lokakuu, 2017 - 15:02:11 »
Minuakin on kyllä kiinnostanut nuo Caterpillarin puhelimet, mutta niissä on ollut vähän ylihintaisuuden vaikutelmaa, kun on katsonut vaikkapa suorituskykyä ja muistin määrää suhteessa hintaan. Blackveivi on kyllä kaikesta huolimatta aiheuttanut eniten tyytyväisyyttä tähän mennessä omistamistani puhelimista, mutta koska ovat näemmä sittemmin laittaneet tuotetta liikkeelle huononnetuilla ohjelmistoversioilla, ei sitä luonnollisesti voi suositella kenellekään (kuten on tainnut tulla jo aiemminkin todettua).

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #143 : 04. Lokakuu, 2017 - 15:19:04 »
Eipä mulla ole enää sitä "huononnettua" ohjelmistoa vaan tismalleen sama kuin sullakin...😉

Mitä vitun virkaa on vaikkapa isommalla muistilla jos se on paskassa laitteessa...😁😁😁😁
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #144 : 04. Lokakuu, 2017 - 15:28:26 »
Eipä mulla ole enää sitä "huononnettua" ohjelmistoa vaan tismalleen sama kuin sullakin...😉

Tarkistan, kun seuraavan kerran tavataan  :) Mutta ne pahimmat kärsimykset sinulla ovat kuitenkin liittyneet siihen versioon, joka oli ostamaasi puhelimeen asennettu.

Ei se sinun Caterpillarkaan vakuuttanut, kun sitä joskus hypistelin. En muista, mihin ominaisuuteen asia liittyi, mutta jotenkin olivat typistäneet Android-käyttöjärjestelmän perusominaisuuksia siinä. Olin luvannut neuvoa jonkun jutun, mutta eipä se sitten ollutkaan neuvottavissa  ;)

JaakkoK

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 679
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #145 : 04. Lokakuu, 2017 - 15:33:55 »
Khyl siinä on sama versio  ;)

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #146 : 04. Lokakuu, 2017 - 15:46:05 »
Se mun Q15 catti on 5 vuotta vanha ja pieni näyttöinen luuri. Mutta toimii kuin junan vessa mutta näyttö on tosiaankin pieni... Joten onko kumma jos se ei "vakuuta"...😉
Juu, kyllä se pläkveivin alkuperäinen ohjelma versio oli vieläkin paskempi kuin tämä nykyinen mikä voi kyllä tuntua uskomattomalta...
« Viimeksi muokattu: 04. Lokakuu, 2017 - 15:48:50 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #147 : 04. Lokakuu, 2017 - 16:05:49 »
No, Varjaagi saa demota ne huonot ominaisuudet tällä minun luurilla, ehkä ne sitten avautuvat minullekin  ;)

Varjaagi

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7470
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #148 : 04. Lokakuu, 2017 - 20:56:55 »
Onko sulla muuten kalvo näytön päällä?
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Arto_Y

  • OSJM
  • *****
  • Viestejä: 7502
Vs: Tässäkö metsästäjän älypuhelin?
« Vastaus #149 : 04. Lokakuu, 2017 - 21:39:13 »
Onko sulla muuten kalvo näytön päällä?

Aluksi oli, mutta ei ole ollut enää aikoihin. Ei sillä minusta ollut näytön herkkyyteen havaittavaa vaikutusta. Näytön herkkyydelle on asetuksissa kaksi vaihtoehtoa, mutta ei se herkempikään ole hanskat kädessä oikein käyttökelpoinen.