05/11/25 - 17:43 ip

Kirjoittaja Aihe: Luonnonsulat  (Luettu 2881 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Luonnonsulat
« : 09. Huhtikuu, 2011 - 18:11:59 »
Tuli tilattua semmoisia ihmeitä kuin valmiiksi sulitettuja nuolia "luonnonsulilla". Ei siinä mitään - lentävät hemmetin nätisti ja silloin tällöin jopa tarkasti Ragimin "Siperian vuorilampaan kivespussinahalla" suojatulta hyllyltä mutta mites pitkäikäisiä nuo "luonnonsulat" oikein on ja kuinka varovasti niitä on käsiteltävä?
Minun silmään ja käteen vaikuttavat jotenkin karkeilta ja jäykiltä verrattuna aitoihin luonnonsulkiin - siis käsittelemättämiin siipisulkiin luonnonelävästä.
Mutta pelittävät tosi paljon paremmin kuin muovisulat&muovihärpäke hylly...
Vuorilampaan valkokarvainen kivespussinahka on nyt sitten pinkki kun "luonnonsulat" luovuttavat väriään... :D
« Viimeksi muokattu: 09. Huhtikuu, 2011 - 20:44:18 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

• OSJM
Vs: Luonnonsulat
« Vastaus #1 : 09. Huhtikuu, 2011 - 21:53:00 »
Kyllä ne kestää aika hyvin, tietenkään mekanista rasitusta ei kestä niin kuin muovi "sulka".

On ne vaan surkean näköisiä joskus syyssateella, ei oikein näytä semmoisilta kuin kirjoissa ja auringon paisteella.

Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #2 : 29. Huhtikuu, 2011 - 22:34:17 »
Kyllä ne luonnonsulatkin kestää kunhan ei "vastakarvaan" paljoa vedä varsinkaan taulun läpi ammuttuja, mutta oikeasti märkänä ne on ihan nuoliputken mukaisia. Minun näkemyksen mukaan ei silti vaikuta lentoon, vaikka sulat meneekin ihan linttaan mutta erittäin vaikea erottaa maasta noita putken mukaisia sulkia(välillä meinaa hävitä risukkoon ihan tosi helposti kun ei värejä näe)

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #3 : 12. Toukokuu, 2011 - 22:28:04 »
Minulle on tullut mutu että luonnonsulka kestää huomattavasti paremmin kuin muovisulka nippuun ampumista - vesisateesta en tiedä.

Flu flu-sulitus taas pitää lentäessään semmoista ääntä että vaimon puoliverinen hysky painelee häntä perseessä taloa ympäri piilopaikkoja etsien mutta MINUN mestästyskoirani seuraa katse tarkkana että milloin tulee noutokäsky  :D

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #4 : 23. Toukokuu, 2011 - 00:01:20 »
Perustin "hulikopteri"-tehtaan:

120 asteen kierretyökalut

Kaunis kukka-asetelma

Tämän setin nuolissa on tosiaankin 120 asteen sulituskulma, nuoli käy vielä samaan pisteeseen n. 10 metristä muiden nuolien kanssa. Jos seuraa liian tarkasti nuolen lentoa niin menee pää pyörälle  ;D sillä tuo keltapunaisen sulituksen pyöriminen erottuu tosi selvästi.