VIIMEINKIN!
Falcon 51 tuumainen "pitkäjousi" lähtee huomenna Suomea kohden, saanen sen käsiini ke-pe välillä. Lavoissa tuplahiilikuidut yms, tehty puolen tuuman tarkkuudella eli 24,5 inch jolle antaa paunoja 50. Hinta erikoisesti ampujalle räätälöitynä ja kaikilla "mausteilla" 230-250 euroa, mikä on aika vähän speciaali jousesta.
600 sarjan hiilarit tuottaa harmaita hiuksia, Pedissä oli 6kpl Beman HIT hiilareita, mutta mukaan saamani insertit ei perkele passaa niihin, pitää toivoa että Paavolla on oikeat insertit jossain. Kettumaisin tilanne on jos on käsissä jousi jolle ei oo oikeen spinen nuolia ja kyllä, oikeesti tuo tod näk käyttää mun ampumana 600 sarjan hiilikuitua jousityyppinsä, mun vetopituuden, jännevälin yms yhteissummana.
Ainakin on ollut aikaa opsikella jousta ja kattoo esim 20 vuotta jousella ampuneen kaverin kommentteja ja vinkkejä jousesta, tulee olemaan mielenkiintoinen peli testata!
FT/s on jousella mittailtu 194 lukemaa (6,5 gr/lbs) ja raskaammalla putkella 175 FT/s (8,5 gr/lbs).
Jousta on kuormitettu testeissä (tätä mun) 28 vetoon asti, mutta max vetopituus on 26 eli jos/kun raskin sitä koevetoon antaa niin 26 on maksimi (Varjaagia tämä keppi kiinnosti koevetää vaikka onkin vasurin jousi). YouTube:ssa on aika hyvää pätkää hakusanalla Falco Storm (näitä on pääasiassa 54 tuumaisena, mutta myös 51 tuumasen testejä löytyy).
Odottelin jousta yli 4kk ja sen koeliimaukset yms tehtiin peräti 4 kertaa ennen kuin saatiin tai siis Falco sai mielestään mulle hyvin toimivan pelin oikeilla paunoilla, eli eipä paljon jää katetta kavereille, mutta 36 vaihdetun meilikeskustelun lomassa totesivat että saivat todella hyvää oppia lyhyen vetoluokan jousien valmistamiseen....eli nähdäänkö sitä tulevaisuudessa Falcolta jousisarja taistelukääpiöille tai vastaavaa

Ton Samickin Stingrayn kanssa säädellessä ja ammuskellessa pääs aika hyvin sisään teollisen jousen maailmaan ja nyt mulla on rinnakkain sitten sekä lyhyttä yksipuista primijousta, että teollinen luhytjousen mitoissa oleva "pitkäjousi", voin näin siis reenata molempia luokkia lyhytjousityylisesti.
Kun kyseessä on lyhytjousi on sääteleminen ehkäpä vielä astetta herkempää kuin vakaammalla ja piudemmällä jousella. Myös noin 6 tuuman jänneväli tuo pikkasen lisämaustetta hommaan, taitaa olal parein käyttää ainakin alkuun rannesuojaa

Vaan tämäpä säädetään niin viimesen päälle ja ajan kanssa koska tolla jousella ampuminen on haastavaa jo jousen koonkin takia, ja sen painokin on aika mitätön, ei ole varaa ampua väärillä säädöillä jos haluaa rusakkoa pannulle myös ens kaudella (tai tyydyttävät pistetilastot kisoissa).