26/04/26 - 11:27 ap

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankintasi:  (Luettu 600572 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Viimeisin hankintasi:
« Vastaus #285 : 23. Joulukuu, 2012 - 10:37:10 »
Mun kintuille ei mikään kenkä tee kesää mutta sais edes syksyn pysymään sisällä ja talven popojen ulkopuolella.
Mulla oli joskus aikoinaan joskus vuonna miekkajakypärä "skiidut" joissa oli paksu huopavuori ja ne ovat olleet tähän mennessä lämpimimmät kengät mitä mulla on ollut. Intissäkin mulla oli niin isot huopavuorisaapppaat että sinne sopi 2 vuorta ja villasukat...
« Viimeksi muokattu: 23. Joulukuu, 2012 - 22:14:22 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #286 : 03. Tammikuu, 2013 - 16:23:10 »
Tuli nuo "pakkaspopot" http://www.armyvaatteet.fi/pilkkisaappaat_thermo-saappaat_-40celsius  pitkän odottelu jälkeen ja lähtevät heti huomenna takaisin... ei minkään muun syyn kuin liian pienen koon takia. Tilasin nelineloset joissa laskeskelin olevan varaa vielä kahteen kunnon villasukkaan mutta näinpä ei ollut joten nelivitoset tulee tilalle.
Sinänsä kenkä (muka oikein "made in Germany") vaikuttaa laadukkaalta ja vuori kunnolliselta huopasisäkengältä etuläpällä joka on muuten puuttunut useimmista pakkaspopoista joita olen katsellut.
No, eipä tässä ole ainakaan viikkoon kahteen pakkasi tulossa...

Ai niin, tein "reilun" tarjouksen tämmöisestä Yokon 3x50 Exelon: http://www.veika.fi/index_tiedostot/Page535.htm pimeäkiikarista tutulle kun hän ei kuulemma tarvitse sellaista eikä ole edes avannut joulupaketissa ollutta pakkausta.
Pimeäkiikarin hankkiminen on ollut mielessä jo pidempään kun sitä tulee syksyllä pyörittyä tuolla pimeällä merellä - vaikka onhan tuolla pärjännyt ilmankin tähän asti eli saapa nähdä tarvitsenko minäkään niitä ihan aikuisten oikeasti... ::)
« Viimeksi muokattu: 03. Tammikuu, 2013 - 16:32:19 kirjoittanut Varjaagi »

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #287 : 03. Tammikuu, 2013 - 17:32:27 »
Eilen tuli saksasta Ragimin white tiger 60# vastakäppyrä ja lähipäivinä pitäis tulla mukkanuolesta great northernin nuoliviini Ragimin kylkeen plus kaikkia pieniä tarvikkeita vaistojouseen liittyen ;D

Petri_O

• Full Member
« Vastaus #288 : 04. Tammikuu, 2013 - 04:59:59 »
Täällä Amerikan ihme maalta tuli hankittua itselle pse:n heritage sarjan vastakaarijousi, kun kotiin pääsee niin pääsee paremmin testailemaan mitä tuli hankittua. Jäi tuolta tuolta outdoor kaupasta muutakin metsästyskampetta mukaan.

Kyllä meinasi olla pohjoisen poika ihmeissään outdoor kaupan valikoimasta.  ;D

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #289 : 04. Tammikuu, 2013 - 08:26:22 »
Vittu, tänne tartte tulla vouhottaan ameriiiikankamppeilla... ;) :D

rauno

• OSJM
« Vastaus #290 : 04. Tammikuu, 2013 - 09:44:48 »
On näköjään barebow dvd tehnyt tehtävänsä ;D

Teinhän minäkin hankinnan tässä taannoin, ostin sjml pipon.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Petri_O

• Full Member
« Vastaus #291 : 04. Tammikuu, 2013 - 15:15:20 »
Kyllä tais kipinä jäädä sieltä Varjaagin pihamaalta kun sauna iltaan valmistauduttiin.

Mutta ei dvd:stä haittaa ollut.  ;D

Ari_S

• Sr. Member
« Vastaus #292 : 05. Tammikuu, 2013 - 18:47:26 »
Toppapuku mallia Venäjän armeija pitäs pärjätä sielläkin missa on s..tanan kylmä  ;D ;D

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #293 : 05. Tammikuu, 2013 - 19:34:42 »
Jaa no kun hankinnoista puhutaan. Minä kun tykkään lyhytjousista niin tein vähän tutkimustyötä ja päädyin e.mail keskusteluun Falcon kanssa.  Hoksasin kysellä Falcon Storm jousta 51 tuumaisena (eivät myy tätä ns katalogituotteena ollenkaan). Madiksen kanssa muutaman meilivaihdon jälkeen päädyttiin henk koht vetopituudelle räätälöityyn 51 tuumaiseen 50 lbs @ 24,5 inch  stormiin tupla hiilikuiduilla lavoissa yms. Koko lysti tulee maksamaan 250 euroa mikä on mun mielestä aika vähän jousesta joka on räätälöity justiinsa käyttäjän mukaan.

Tässä pieni videopätkä Falcon Stormista ja kaverilla lieneen aika hyvä kokemus erilaisista jouskareista.

On pirun pieni ja takuulla räpäkkä pyssy pusikkokytikseen ja muuhunkin.
http://www.youtube.com/watch?v=4o4nS9prPJ8

Oottelen omaani noin 10 viikkoa eli tän kauden jahteihin se ei ehdi, mutta kesän seuranmestaruus yms kisoihin kylläkin :)
52" Bodnik Kiowa 1 piece Recurve

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #294 : 05. Tammikuu, 2013 - 20:03:06 »
Toppapuku mallia Venäjän armeija pitäs pärjätä sielläkin missa on s..tanan kylmä  ;D ;D

Tätä sanosin järkihankinnaksi :D

Santtu

• Hero Member
« Vastaus #295 : 05. Tammikuu, 2013 - 21:11:33 »
Jaa no kun hankinnoista puhutaan. Minä kun tykkään lyhytjousista niin tein vähän tutkimustyötä ja päädyin e.mail keskusteluun Falcon kanssa.  Hoksasin kysellä Falcon Storm jousta 51 tuumaisena (eivät myy tätä ns katalogituotteena ollenkaan). Madiksen kanssa muutaman meilivaihdon jälkeen päädyttiin henk koht vetopituudelle räätälöityyn 51 tuumaiseen 50 lbs @ 24,5 inch  stormiin tupla hiilikuiduilla lavoissa yms. Koko lysti tulee maksamaan 250 euroa mikä on mun mielestä aika vähän jousesta joka on räätälöity justiinsa käyttäjän mukaan.

Tässä pieni videopätkä Falcon Stormista ja kaverilla lieneen aika hyvä kokemus erilaisista jouskareista.

On pirun pieni ja takuulla räpäkkä pyssy pusikkokytikseen ja muuhunkin.
http://www.youtube.com/watch?v=4o4nS9prPJ8

Oottelen omaani noin 10 viikkoa eli tän kauden jahteihin se ei ehdi, mutta kesän seuranmestaruus yms kisoihin kylläkin :)

Juhahan innostu oikeen urakalla laminoiduista jouskareista... ;D Ei siinä kyllä, itselläkin jäi vielä jouskari kuume päälle vaikka pari päivää sitten tuli uus vastakäppyrä. Hämähäkki jouskari se on poltellu jo muutaman vuoden :P

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #296 : 05. Tammikuu, 2013 - 22:20:51 »
Pojat, pojat, pitäkäähän pää kylmänä - varsinkin kun katselette noita mainospätkiä... :D

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #297 : 06. Tammikuu, 2013 - 08:36:42 »
Nooo, mulla nuo laminaattijouskareiden hankinnat näyttäs palvelevan hienosti kahtakin asiaa.  a) Ampumaanopettelu teknisesti oikein niinllä on sikapaljon helpompaa kuin itte vuolluilla jousilla, vähemman muuttujia ja takuulla ei ole tilleröinneissä yms tekijanvikaa :D

Toisekseen, niistä saa hirveen hyvää vertailukohtaa puujousiin siittä miten ne toimivat, mikä on hyvää jne.  Sitten kun nämä kaksi asiaa pystyy pikkuhiljaa soveltamaan puujousiin niin veikkaanpa että primijousellakin ammunnan tarkkuus kasvaa. Se on vähän silleen että jos osaat ampua hyvin vastakaarilaminaatilla ja olet ampunut useemman vuoden ennen sitä primillä niin hyvin äkkiä sitä pollaa ne jutut mitkä esim ampumatekniikassa voit siirtää primijouselle, ne mitä vähän pitää muuttaa että homma toimii jne.

Pakko sanoa että tuolla Sting Rayllä alkaa nyt päästä sinuiksi ja ammuntatekniikassa kun on parannellut kolmea aika keskeistä asiaa niin se tasasen varmasti näkyy tuolla vitaaliringissä maaliinkin ammuttaessa.  Edelleenkään en tykkää jousen pituudesta, se ei toimi optimaalisesti mun vetopituudella,mun jousen tulee olla lyhyt. Falcoa odotellessa.  Keihäsrauskulla nyt kuitenkin osallistutaan sisä cup kisoihin ja sijoittuminenkaan ei enää ole mikään mahdottomuus oottelen kisoja mielenkiinnolla.
« Viimeksi muokattu: 06. Tammikuu, 2013 - 08:39:37 kirjoittanut JuhaSA »

JuhaSA

• Hero Member
« Vastaus #298 : 06. Tammikuu, 2013 - 08:41:16 »
Pojat, pojat, pitäkäähän pää kylmänä - varsinkin kun katselette noita mainospätkiä... :D

MITÄ, eiks netti tv:n ostoskanavalta kannatakkaan hankkii kaikkee mitä ne siellä mainostaa  ;D

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #299 : 06. Tammikuu, 2013 - 10:09:46 »
Perskele, Juhalle on täytynyt tapahtua ilmestys jonkin toteemieläimen muodossa - rusakko vai närhi?

Mun toteemieläin on niinkin erikoinen kuin browningin peura ja se on ohjannut toimiani jo vuodesta 1968 - kaikkihan tietää että vaistojousiampuja tarvitsee menestyäkseen toteemieläimen joka ohjaa nuolet maaliin ja opastaa alitajuntaa...

Siis närhi vai rusakko Juha?