13/06/26 - 20:01 ip

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankintasi:  (Luettu 605826 kertaa)

Varjaagi

• OSJM
Vs: Viimeisin hankintasi:
« Vastaus #1200 : 06. Maaliskuu, 2017 - 13:38:01 »
Osasivat ainakin lähettää tilausvahvistuksen ja rahat kelpasivat verkkopankin kautta joten kauppa-akti on ikäänkuin puolessa välissä.... :D
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

JaakkoK

• Hero Member
« Vastaus #1201 : 06. Maaliskuu, 2017 - 14:20:29 »
No itellä kesti hyllykaman tulo pari viikkoa kahden päivän sijaan lupauksista huolimatta. Muilla jäänyt kamaa tulematta ja ongelmia rahojen palautuksissa. jokainen toki tilaa mistä haluaa.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1202 : 06. Maaliskuu, 2017 - 15:44:29 »
Niimpä...

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1203 : 06. Maaliskuu, 2017 - 15:53:23 »
Kyllä se Arwid näyttäisi TTV:llä olevan sama tähtäin, kinkithän myy vaikka esim Varjaagi merkkisiä tähtäimiä jos tilaan tarpeeksi monta kerralla. Tähtäinkiikareissa tuo raja on kuulemma 250kpl...

Arwid

• Newbie
  • *
« Vastaus #1204 : 06. Maaliskuu, 2017 - 16:23:55 »
Joo, palio saman muotosia ovat nuo tähtäimet.
Tuo on minua kiinnostanu sen takia, kun siinä näyttää olevan melko hyvän kokoinen tuo kehä. Ja kun minä oon jo tottunu ampumaan 1-pinnisellä.
Nykyisessä tähtäimessä minulla on Viperin 35 millinen scope ja joskus siihen kaipaa vähän enemmän näköalaa. Tauluun ammuttaessa pitemmällä matkalla tuo on kyllä hyvä.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1205 : 06. Maaliskuu, 2017 - 18:59:10 »
HHA lähti kiertoon ahtaan scopekehän, 1 5/8", ja minun voimakkaaseen hajataittoon täysin sopimattoman pinnin takia kiertoon - tietyssä tilanteissa näkyvillä oli kolme pinninpäätä joista ei oikein aina arpomalla selvinnyt mikä olisi se oikea... Kinkkihalpiksessa on 90% varmuudella vain yksi pinni ja 10% mahdollisuus 1,5 pinniin... Ja hämärässä kinkki on 1/4" peeppin yhdistettynä todella hyvä.
(Juu juu ja silmäleikkauksen mahdollisuutta on tutkittu vuoden kahden välein mutta vieläkin on isompi riski epäonnistua kuin onnistua - tosi  enää 45-55 suhteella)
« Viimeksi muokattu: 07. Maaliskuu, 2017 - 19:17:52 kirjoittanut Varjaagi »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1206 : 07. Maaliskuu, 2017 - 18:58:17 »
Eräkala on sairaan nopea toimittamaan tavaraa - tein tilauksen sunnuntai iltana yhdeksän kieppeillä ja tänään tuli tekstari postista klo 09.55 että paketti on noudettavissa toimipisteestä. Ja toden totta paketissa oli tilattu tähtäin eikä mennyt kuin puolitoista vuorokautta.... ;D

JaakkoK

• Hero Member
« Vastaus #1207 : 07. Maaliskuu, 2017 - 20:42:54 »
Archery advantage online ostin vuoden lisenssin, jos sillä saisi tekaistuja matkatarran tähtäimeen.

Pitää ihan mitata peepin matkat vedosta tähtäimen ym. Saas nähdä.

Eka teippi oli tänään testissä. 30m ylöspäin tuntu osuvan, mutta alapää ei ollu kohdilla. Pitää käydä ampussa uudestaan 20m ja 50m ja tällä kertaa käsin mitata etäisyydet.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1208 : 17. Maaliskuu, 2017 - 08:54:48 »
Etsin tutulle jousipaketin ja onnistyin löytämään tosi hyvä ja edullisen paketin joka oli jopa niin täydellinen että vain nuolen vedin puuttui.
Lähtökohdaksi oli määritelty "no jos vaikka semmonen millä voi aloittaa, kyllä nää tiijät..." :

Planon laukku, päällisin puolin uudenveroinen 2014 Bear Encourter 60#, 20kpl ST Exel nuolia, 4kpl PSE nuolia, 6 kpl G5 100gn leikkureita, 6kpl 100gn Myssy leikkureita, 3kpl 125gn G5 leikkureita, 3kpl 125gn Fusen leikkireita, Fusen 3pinninen tähtäin G5valolla, TruBall laukaisulaite, QAD Pro hylly, Wisker, työkaluja, 100 ja 125 gn taulukärkiä kouralliset ja ja....
Sekä kaikki ohjekirjat ja kuitit tarvikkeista. Minusta 300ekun aloituspaketiksi aika nappi ostos...👍
« Viimeksi muokattu: 17. Maaliskuu, 2017 - 12:59:33 kirjoittanut Varjaagi »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1209 : 18. Maaliskuu, 2017 - 07:09:50 »
Kävin Herttelin Henkan kanssa oravannahkakauppaa ja vaihdoin häneltä puukon. Ja aikaisempien huonojen kokemusten perusteella karsastamasti rosterista. Aikoinaan, silloin kirvesjakypärä vuosina, kauppamiesten (ja jopa Erälehden testien) kehumat rosteriterät olivat tosiasiassa täyttä paskaa. Menivät ensimmäiseen teroitukseen asti joten kuten mutta tukkivat luonnonkivi hiomakivet ja jos onnistui löytämään kiven mikä ei mennyt tukkoon niin terän suu kääntyi. Materiaali oli myös onnetonta sillä se ei "luistanut" puussa kuten hyvän vuolupuukon terä tekee...

Kun Henkka lähti pihasta niin sujahdin verstaalle testaamaan: voi teroittaa hienollakin luonnonkivellä ja timantilla, lastuaa tosi hyvin, pitää teränsä yhtä hyvin kuin hyvä hiiliteräs kun viiltää sarvea. Ja mikä parasta Henkan käsityön jälki on hienoa ja PUULESTINEN tuppi on todella hyvin tehty ja käsitelty, kahva on kuin se olisi sovitettu just mulle.
Muotoilu on hieman tavanomaisesta poikkeavaa mutta ehdottomasti positiivisessa mielessä!!!!!!

Ja mitäkö minä taas uudella puukolla teen...... :D

HenriH

• Full Member
« Vastaus #1210 : 19. Maaliskuu, 2017 - 01:14:05 »
Kiitokset Varjaagille palautteesta! Arvasinkin lähtiessä että testiin pääsee heti kun perävalot häviää näkyviltä! ;) Ite olen tykästynyt tuohon nyky-rosteriin, pitää mielestäni jopa paremmin teränsä ku "perus" hiiliteräs ja nykyään ovat tosiaan teroitettavissakin. Eikä ole niin väliksi jos joskus sattuu unohtumaan vähän kostianakin tuppeen! :)

Ps. Siksi kirjoitin tuolla että "perus" hiiliteräs, koska hiiliteräksen laaduissa on huomattavia eroja ja suurin osa varsinkin massatuotetuista ei aina ole kovin laadukkaita...

JaakkoK

• Hero Member
« Vastaus #1211 : 24. Maaliskuu, 2017 - 09:30:59 »
Onkel Tom's bogenshopista tilattiin Varjaagin kanssa nuoliputkia inserttien kanssa.
http://www.fertigpfeil.de/

Mittaan katkaistuja
12kpl bloodlineja 330      70,80€
12kpl aftermatheja 340   50,40€
 Postikulut oli yhteensä 16,90

esim. arrowhousella ois ollu 12kpl aftermath 80€ ja 12kpl bloodline 99€ plus postikulut eli melkoinen säästö tuli. Toinen kerta kun itse tilaan ja noin viikossa saa tavaraa. Nyt joutui tukkurilta tilaan bloodlinet, niin kesti vähän kauemmin. 

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1212 : 24. Maaliskuu, 2017 - 11:16:03 »
Bloodline vaikuttaa laadukkaalta kepiltä - spinemittarilla ei meinannut saada selville heittoa. Tosin mun spinemittari on tehty vaiston 400-600 spinen nuolille joten jäykemmillä 330 bloodlineilla mittausalue on kapeahko....
« Viimeksi muokattu: 24. Maaliskuu, 2017 - 22:07:07 kirjoittanut Varjaagi »

HenriH

• Full Member
« Vastaus #1213 : 25. Maaliskuu, 2017 - 01:07:03 »
Tässä on tullu viime aikoina niin tiiviiseen tahtiin osteltua (ja myytyä) jos jonkin näköistä ettei oikein omakaan ajatus oo pysynyt matkassa. N. kuukausi sitten ostin itelle ja emännälle Hoytin Ignitet paketteina ja omaani jo välillä kauppasinkin, mutta päädyin kuitenkin vielä rungon säilyttämään ja innostuin varustelemaan uusiksi.

Tänään sitten posti toi muutoksen tuulia. Tuli nimittäin ostettua QAD:n HDX, vaikka omissa ajatuksissani olen ollu hieman skeptinen nuihin tippuviin hyllyihin ja helposti olen mieltänyt ne koliseviksi ja  epäkäytännöllisiksi etenkin liikkuvassa jahdissa. Tämänpäiväisen myötä vanhat ennakkoluulot hieman häilyivät ja pikaisten koeammuntojen jälkeen tuntui jopa erittäin miellyttävältä käyttää. Kaikenlisäksi alkoi osumaankin siihen malliin ettei uskaltanut enää laitta ku yhtä keppiä täpälle (toki matka lyhyt kun kodinhoitohuoneesta saunan lauteille nakkelin). Huomenna ulos testiin.

Samaan syssyyn pulttasin käytetyn G5 1+1:n kiinni, johon aikaisemmin päivällä olin hakenut SP Elektroniikalta "valohilppeet" kun ei taho nuo perinteiset koskaan toimia! Nyt muuten on valo mitä oikeasti voi säätää (täysin portaaton säätö)! Hintaa tuli n. 13€ ja taivuttelin kydexistä telineen patterikotelolle katkaisimineen ja säätimineen jousen runkoon.

Ehkäpä nyt sitten kokeillaan vielä tuota hoittia hetken aikaa ja jossakin kohtaa sitten rivakka-heittoisempaa.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #1214 : 25. Maaliskuu, 2017 - 08:13:00 »
Kyllä minä hiukan ihmettelin sitä Igniten hankintaa...varsinkin kun olin jonkun  verran aikaisemmin kronottanut sen ampuvan 70# ruuvattuna 205 fts kun verrokkina oli samalla nuolella 51# vastakaari 198fts nopeudella.
Laajasta säädettävyydestä ja erittäin miellyttävästä vedosta maksetaan kova hinta surkealla hyötysuhteella joka näkyy heittonopeudessa...
« Viimeksi muokattu: 25. Maaliskuu, 2017 - 08:39:35 kirjoittanut Varjaagi »