Lähtökohtana se, että pitäisi olla mahdollisimman valoisa tuo tähtäin-kehä. Muutamaan otteeseen polttanut hitsatessa silmät ja kertaalleen hallitseva silmä saanut akkuhapot päälleen, joten hämäränäkö heikko samoin ja taas aurinkoisella kelillä hankala erottaa.
Onko nuo IQ Retina Lockit hyviä?
iQ Retina Lockissahan ei ole (ainakaan omassa 2v vanhassa mallissa) tähtäinkehässä ollenkaan kuituja tai muutakaan pimeässä loistavaa. Ainoastaan pinnit ja tuo retina valaistuu kuiduilla ja / tai tähtäinvalolla.
Kokisin et toi retina lock systeemi itelä ainakin aloitteluun nopeutti ampumaformin löytämistä, kun näät kaikenmaailman ankkurointivirheet ja rungon vääntymisen suoraan tähtäimestä. Lisäksi hämärällä kun sen saa valolla valaistua niin voit peeppiä näkemättäkin varmistua että pyssy on "vaaterissa".
Tohon oli vielä silloin pari vuotta sitten tosin hankala löytää tähtäinvaloja, mutta käsittääkseni tänään eivät ole enään niin kiven alla.
Itellä ei ole pahaa sanottavaa, moni ruikuttaa että tähtäinkuva on ahdas mutta ite oon karsinu omasta pinnit kolmeen niin kyllä siitä läpi näkee.

Miten sitten 1-pinniset, miten näissä nuo säädöt? Toimiiko jollakin pika-napsuilla vai kuinka nuo pelaa?
Yleensä noissa se on joko portaattomasti tai kiinteillä napsuilla tähtäimen kyljessä olevaa ruuvia vääntämällä, joissain malleissa voi napsuja asettaa itse muuten portaattoman säädön väliin että löydät omat esiasetetut matkat käsikopelollakin.
Itse (ilman käyttökokemusta) pidän kuitenkin 1 pinnistä hieman fiksumpana ratkaisuna, sillä riistatilanteessa lyhyille matkoille ammuttaessa noilla ylimääräisillä pinneillä ei juuri mitään tee. Ja radalla sitten voit säätää pinnin tarkalle matkalle eikä tarvitse ampua pinnien välillä kuten kiinteäpinnisillä.
Jos vaan retinaa vastaavan fiksun, ja hämärässä valaisevan järjestelmän saisi 1-pinniselle niin mielelläni ostaisin