26/04/26 - 07:10 ap

Kirjoittaja Aihe: Hirvilailliset välineet  (Luettu 19083 kertaa)

Mikelangelo

• Newbie
  • *
Vs: Hirvilailliset välineet
« Vastaus #45 : 18. Tammikuu, 2019 - 14:23:11 »
Niitä on myynnissä semmosia hirvenkaatolupia joka vuosi missä on tietty alue ja luvat hirvien kaatoon ja maksaa kaudelle summan X. Toinen vaihtoehto olis vuokrata valtion maita ja perustaa hirviporukka, en muista montako jäsentä siihen piti olla. Ainut huono siinä on kun nykyään ei saa valtion maille mennä hirviä pyytään jos kuuluu johonkin toiseen porukkaan. En tiiä olisko mahollista saaja siihen muutos perusteella "jousi porukka"  :o tämmönen oma porukka olis sinänsä hyvä että vois sopia omat säännöt esim montako kertaa pitää jokaisella käyvä tai jokatoinen viikonloppu pitää vähintään toisena päivänä olla mukana? Olis jotaki maita missä myös peltoa niin sinne vois tehä kytis paikanki.. Ja varjaagi, kyllähän porukoihin pääsee ns talkoisiin kun kyselee, passiin johonki tai jos kokemusta ja malttia on niin koiran haukullekin pääsee kyllä ampumaetäisyyksille. Osa porukoista ottaa talkoisiin ja osa myy vieraslupina elämyksiä  :D
« Viimeksi muokattu: 18. Tammikuu, 2019 - 14:33:05 kirjoittanut Mikelangelo »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #46 : 18. Tammikuu, 2019 - 15:57:09 »
Tiedän, en ole ihan eka kertaa pappia kyydissä vai pitäisikö sanoa että hirveä...😉
« Viimeksi muokattu: 18. Tammikuu, 2019 - 16:02:27 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Smirkelimies

• Sr. Member
« Vastaus #47 : 18. Tammikuu, 2019 - 16:07:11 »
Iisalmessa kuulemma painottavat putket käsidesillä. Sillai syntyy ns. savolainen ryyppyputki.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #48 : 18. Tammikuu, 2019 - 16:24:47 »
Voi .ittu Smirgeli, mistä nää tuon repäsit 🤣🤣🤣

Skumbe

• Ylläpitäjä
  • Jarmo K
« Vastaus #49 : 18. Tammikuu, 2019 - 20:48:32 »
Ite kans kattelin noita 3gpi putkiloita. Tieten jos porukalla tilais tusinan niin ei jäis postitkaan kulukynnykseksi. Toinen mitä mietin et piisaiskohan paino ihan jollain raskaammalla heittosiimalla mitä nuo perhostajat linkoaa.  ::)

Ite muksuna heitin hirvihommat just tuon takia että vaikka kuinka koitin touhuta mukana niin oma passi oli aina nimenomaan sielä "jossain mättäällä" ja samat ukot vuodesta toiseen kävi hakeen riistalaukaukset. Eipä nappaa tommonen homma kyllä nykyäänkään vielä että siinä mielessä voi olla että en kovin helpolla mihinkään tuntemattomaan porukkaan edes lähtisi jos paikka tulis.

En tiedä sitte kuinkahan tarkka tuo laki on? Oulussa mulla ei oo paikkaa missä hirveä pyytää mutta kuulun ylimaan erään joka vaikuttaa Ranualla perheen mökin läheisyydessä. Heillä on tontti ja hirviporukka eli pääsisinköhän Oulussa sitte ton "helpomman kautta" valtion maille kun mulla teoriassa mahdollisuus olisi sielä pyytää. Tosin en kuulu heidän hirviporukkaan.
Vääränkätinen sekakäyttäjä.
Obsession Def-Con M7 '16 (QAD HDX - G5 Optix XR2)
Samick Deermaster Take-Down Recurve

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #50 : 18. Tammikuu, 2019 - 21:15:06 »
En minäkään kuulu Oulunsalon hirviporukkaan mutta silti olen ihan virallisesti hylkiö valtionmaille koska olen varsinainen jäsen ja minulla olisi Oulunsalossa hirvenmetsästysoikeus. Poika kelpaa valtiolle koska ei ole jäsen vaikka hänellä on metsästysoikeus Oulunsaloon pl. hirvi. Käytönnöt tosin voivst hiukan vaihdella virkamiehen mukaan. Esim Puolangalla on valtion mailla porukka jossa on pari kaveriani joilla olisi myös hirvijahtioikeus Oulunsalossa. Pyhännän alueella on eri virkamies käsittelijänä kuin Puolangalla.

Skumbe

• Ylläpitäjä
  • Jarmo K
« Vastaus #51 : 19. Tammikuu, 2019 - 13:18:15 »
Joo. Mietin vaan tuota kun mulla tosiaan ei ole mahdollisuutta Oulussa hirveä pyytää eli jos jotenkin sen koittaa selostaa sitä kautta... noh. Selvittelee sitten jos sille aihetta tulee.
Vääränkätinen sekakäyttäjä.
Obsession Def-Con M7 '16 (QAD HDX - G5 Optix XR2)
Samick Deermaster Take-Down Recurve