19/11/19 - 22:48 ip

Kirjoittaja Aihe: Talvimalliset retkikengät  (Luettu 252 kertaa)

Arto_Y

• OSJM
Talvimalliset retkikengät
« : 17. Joulukuu, 2018 - 00:48:34 »
Tähän mennessä olen aina käyttänyt talvikenkinä huopakumisaappaita ja niissä reilusti villasukkia. Tuoreella Slovakian reissulla minulla oli tavalliset vaelluskengät, kun sää oli sen verta lauha, eikä huopakumpparit edes kohtuudella mahtuisi mukaan. Tuskin ne kumpparit olisivat mikään paras vaihtoehto myöskään liukkailla rinteillä, joita tuollakin oli.

Onko väki ostanut vaelluskenkien tyyppisiä talvikenkiä, kuten esim. nämä:

https://www.retkitukku.fi/viking-constrictor-iii-boa-talvikengat-musta.html

Alkoi tuollaiset kiinnostaa. Vaihtoehtoja saa esittää ja jos jollakulla on kokemusta em. mallista, kiinnostaisivat kokemukset esim. pohjan pitävyydestä.

Pjarvenpaa

• OSJM
Vs: Talvimalliset retkikengät
« Vastaus #1 : 19. Joulukuu, 2018 - 17:04:42 »
Mulle posti toi äsken nuo kengät. Ensivaikutelmana kengät ovat keveät ja silti tukevat. Vailuttavat lämpimiltä ja kiristyssysteemi nerokas, mutta vielä ei sen kummempaa kokemusta. Eiköhän nuilla pötkitä menemään. Tilasin Eräkellarista, 179e toimituskulut 0e.

Arto_Y

• OSJM
Vs: Talvimalliset retkikengät
« Vastaus #2 : 19. Joulukuu, 2018 - 17:33:28 »
Mulle posti toi äsken nuo kengät. Ensivaikutelmana kengät ovat keveät ja silti tukevat. Vailuttavat lämpimiltä ja kiristyssysteemi nerokas, mutta vielä ei sen kummempaa kokemusta. Eiköhän nuilla pötkitä menemään. Tilasin Eräkellarista, 179e toimituskulut 0e.

Minäkin kerkesin tilata jo omani ja sattumoisin samasta liikkeestä. Matkalla jo ovat, eli vähitellen saan käyttökokemuksia noista minäkin  :) Ehkä noiden kanssa tulee käyttöä myös säärystimille, kun on kunnolla lunta. Joskus tuli sellaiset hommattua, mutta ovat olleet tähän saakka täysin käyttämättömät.