11/12/19 - 23:37 ip

Kirjoittaja Aihe: Savolaisten kisa 20.5.2017  (Luettu 5074 kertaa)

Ari_S

• OSJM
Vs: Savolaisten kisa 20.5.2017
« Vastaus #30 : 19. Toukokuu, 2017 - 22:01:41 »
Sillanpään Artolla olisi minulle 40×60×29 kokoinen pakka kulkeeko /mahtuuko mukaan kenenkään kyytiin ?

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #31 : 19. Toukokuu, 2017 - 22:14:34 »
Sillanpään Artolla olisi minulle 40×60×29 kokoinen pakka kulkeeko /mahtuuko mukaan kenenkään kyytiin ?

Ainakin jos JarmoL tulee kisaan niin varmaan hänen autoonsa mahtuu.

JaakkoK

• OSJM
« Vastaus #32 : 20. Toukokuu, 2017 - 20:23:44 »
Mitäs mä oon ayssi velkaa kyydistä?

JaakkoK

• OSJM
« Vastaus #33 : 20. Toukokuu, 2017 - 20:49:03 »

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #34 : 20. Toukokuu, 2017 - 21:42:26 »
Mitäs mä oon ayssi velkaa kyydistä?

Laitan sähköpostia kyytiläisille, kunhan ehdin laskea. Sinulle laskua tulee tietysti vain menomatkasta. Paluumatkasta osa voi mennä SJML:n piikkiin, kun vedettiin Kärsämäeltä liiton messukärry.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #35 : 20. Toukokuu, 2017 - 21:44:33 »
Onnittelut hyvin ampuneille  :) Onnistujiksi voi kiistatta laskea Varjaagin, Jaakon ja Rajun. Jaakolle uran ensimmäinen cup-kisa ja heti tukevasti kympin sakissa!

JaakkoK

• OSJM
« Vastaus #36 : 20. Toukokuu, 2017 - 22:36:22 »
Kieltämättä tyytyväinen tulokseen. Parempaan olisi ollut saumaa, mutta enskerralla.... Oma ryhmä jätti hyvät merkkinuolet  ;)

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #37 : 20. Toukokuu, 2017 - 23:08:56 »
Ampuminen onnistui niin hyvin että taisi 48 nuoleen tulla vain pari huonoa laukausta!
MUTTA matkanarviointi petti kybällä.... Kun maalina on samanlainen ruskeakarhu kuin meillä niin ei siihen voi tehdä 7m arviointi virhettä ja korjata toiseen nuoleen vain kahdella metrillä - tuloksena 2 ylänollaa....😁😁😁😁 Eikä ne todella törkeät arviointi virheet jääneet siihen.

Minusta meidän rata kaipaa rajua remonttia rastien ja niiden maaston suhteen. Ei ole mitään järkeä ampua käytännössä samoja maaleja käytännössä samoilta linjoilta kahdeksaa vuotta samassa kuusikossa... Mäkiä sinne ei saa rakennettua mutta erilaista maastoa löytyy ainakin rantakoivikosta...
Rastikepit maastossa ainoastaan kisoissa, öttiäisten satunnaisia siirtoja useampaa otteeseen kauden aikana....
« Viimeksi muokattu: 20. Toukokuu, 2017 - 23:23:19 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

• OSJM
« Vastaus #38 : 21. Toukokuu, 2017 - 09:01:41 »
Itse tykkäsin kovasti tästä kilpailu tyylistä, oli kyllä oikeaa kilvan ammuntaa viimeiselle rastille asti. En jäänyt kaipaamaan leikkuri/ bluntti rasteja vaikka niitä ei ammuttu.
 Kannatan osjm maastoradan muuttamista, se on vähän niin kuin itselle valehtelis kun ampuu tutuilta matkoilta hyviä osumia.
« Viimeksi muokattu: 21. Toukokuu, 2017 - 09:18:30 kirjoittanut rauno »
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #39 : 21. Toukokuu, 2017 - 10:16:37 »
Onhan tuota meidän rataa aina välillä muokattu. Esimerkiksi viimeksi tehdyt ampumalinjamuutokset rannan kuusikossa (villisika ja mutanttirusakko) olivat hyviä ja toimivia ilman, että rataa olisi pitänyt tuoda pois tunnelmallisesta kuusikosta. Ongelmana vain on, että muokattuunkin rataan tottuu aina nopeasti ja samalla häviää matkanarvioinnin elementti ammunnasta. Tuo on kyllä mielenkiintoinen ajatus, että jätettäisiin kepit pois kisojen ulkopuolisena aikana, ehkä se auttaisi hieman. Yksi keppi voisi olla polulla hoksauttamassa ampumalinjasta, mutta se ei olisi tarkoitettu merkkaamaan varsinaisesti ampumapaikkaa.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #40 : 21. Toukokuu, 2017 - 10:40:07 »
Radasta pitäisi tehdä mahdollisimman "notkea" ja nopeasti omassa käytössä muokattava. Elukat kiinni lankku/lautapeteihin a'la savo ja niiden liikutteluun vähintäänkin ratamestarille vapaa oikeus maalaisjärjen rajoissa. Tehdään rastille "ampuma-alue" ampumalinjan sijasta jossa merkitään esim 5m levyinen sektori mistä ammutaan ja missä suunnassa maalin pitää olla.
Ei meidän rata ihan toivoton ole mutta kuten Rauno sanoi se panee valehtelemaan itselle mikä on kaikkein pahin moka jotakin asiaa harjoitellessa. Muodikkaasti sanottuna rata nykyisellään pitää harjoittelun mukavuusalueella ja se ei kehitä...

B-team kävi muuten tekemässä pari treeniä soramontulla vaihtelun vuoksi.

Ps. Villisika ja mutanttirusse ovatkin melkein ainoat hyvät rastit meillä ja sitten on n 30 huonoa rastia - karrikoidusti sanottuna...😋
« Viimeksi muokattu: 21. Toukokuu, 2017 - 10:42:46 kirjoittanut Varjaagi »

JaakkoK

• OSJM
« Vastaus #41 : 21. Toukokuu, 2017 - 10:43:25 »
Eilen sanoinkin autossa, että muistan jokaisen taljakepin matkan radalta ja jos muualta tulee ammuttua niin sitä automaattisesti katsoo matkaa kepistä. Eli oon itsekin keppien hävittämisen kannalla.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #42 : 21. Toukokuu, 2017 - 11:24:19 »
Ratatalkoissapa voidaan ideoida konkreettisemmin paikan päällä. Aikaa ei vielä ole sovittu, kun on nuo messutkin.

Ammuin eilisen kisan "jahtijousella", jossa on tähtäimenä G5 XR. Siinä on kolme kiinteää pinniä ja neljäntenä (alimmaisena) vielä pikasäätörullalla säädettävä pinni. Ajatusta on ollut joskus aiemminkin siitä, että tekisin tuosta 2-pinnisen: yksi kiinteä ja yksi pikasäädettävä pinni. Jotain tekosyitä olen keksinyt ja jättänyt tekemättä. No nyt kun kisat on tullut jo pitkään ammuttua yleensä 1-pinnisellä tähtäimellä, tuntui noin monipinnisellä ampuminen tuskastuttavan hankalalta epäselvemmän tähtäinkuvan vuoksi silloin, kun pitää ampua 20 m kauemmas (eli ylivoimainen valtaosa eilisen kisan rasteista. Toki ammunnassa oli eilen isompiakin ongelmia, joista pääsee treenaamalla eroon).

No äsken irrotin " ylimääräiset pinnit" ja uskon muutostyön olevan erittäin hyvä: 20 metriin on kiinteä pinni ja siitä eteenpäin pikasäädettävä. Halutessaan tuosta saa helposti käytännössä 1-pinnisen ruuvaamalla pikasäätörullasta sen alemman pinnin ala-asentoon.
« Viimeksi muokattu: 21. Toukokuu, 2017 - 12:39:26 kirjoittanut Arto_Y »

JarmoL

• OSJM
« Vastaus #43 : 21. Toukokuu, 2017 - 11:50:01 »
Omaltaosalta kisa oli surkuhupaisaa räpiköintiä. Ennen kisaa lämmitelyammunnassa irtosi kahdesta nuolesta sulkia, ihmettelin asiaa mutta en miettinyt sitä syvemmin. Kisan kolmannella rastilla kanssa-apujat jo sanoivat, ette kaikki ole jousessani kunnossa ja sitä sitten ryhmässä äkkiä analysoimaan. Viaksi selvisi nuolihyllyn narun löystyminen ja kohdistus merkit oli viturallaan onneksi Artolla oli Lehherman jolla sai korjattua asiaa.

Matkan arvioinnissa oli paljon haasteita. Ammuin neljä nuolta YLI kohteen ( nuolet hukkaan ) sekä useita nuolia yli vitaalin. Karkeimmat virheet oli. todellinen matka n. 36m ja ammuin 42m ja korjasin 40m  ;D lisäksi ammuin kuusi nollaa  :)

Itse ammunnastakaan ei jää paljoa hyvää kerrottavaa jälkipolville  8) mutta tykkäsin kisasta todella paljon ja taas sitä huomasi, että on paska ampumaan sekä super paska arvioimaan matkaa.

Nyt, kun on nuolet ammuttu hukkaan niin pääseepähän katselemaan uusia keppeljä.
Ei muuta, kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ;D ;D

« Viimeksi muokattu: 21. Toukokuu, 2017 - 17:48:31 kirjoittanut JarmoL »

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #44 : 21. Toukokuu, 2017 - 13:21:55 »
Jarmo on  näköjään räpiköinyt samalla rastilla samoilla väärillä matkoilla. Rastilta kisan voittaja otti 2*3p ja sanoi matkan olevan aika tarkkaan 34,5-35m ja minä poika kepitin ensin karhua 42 m ja "korjattuna" 40 m koska ekan kepin tuntuma oli että tein tähtäysvirheen ja ammuin sen takia yli joten korjausta ei tarvitse kuin pari metriä....😋😋😋💣