22/11/19 - 04:45 ap

Kirjoittaja Aihe: Radalle menossa  (Luettu 210570 kertaa)

Arto_Y

• OSJM
Radalle menossa
« : 22. Kesäkuu, 2010 - 14:06:48 »
Timon kanssa meinattiin tänään maastoradalle (ampumaan, ei rakentamaan). Lähden töistä viideltä ja uskoisin että startataan radalle hyvissä ajoin ennen kuutta. Jos muita tulossa ja kyydille käyttöä, ilmoitelkaa!

Tähän ketjuun voi jatkossakin ilmoitella menostaan/menohaluistaan (myös OJM:n radoille), niin ei tarvitse treenata yksin ja voi mahdollisesti käyttää kimppakyytejä. Laitan tämän siksi ns. pysyväksi aiheeksi.
« Viimeksi muokattu: 22. Kesäkuu, 2010 - 14:59:16 kirjoittanut Arto_Y »

Timo

• Hoyt CRX 32 User!
  • Sr. Member
Vs: Radalle menossa
« Vastaus #1 : 24. Kesäkuu, 2010 - 13:15:35 »
Tänään 24.06 klo 15-16.00 mennään kaverin kanssa maastoammunta radalle. Mukaan vaan ketkä kynnelle kykenevät.
Hoyt CRX 32 #70
HHA Sports Optimizer Lite Series OL-5219X
Hoyt Ultra Rest HDX™
Hoyt Pro Series Quivers
Hoyt Pro Series Stabilizer
Hoyt Pro-Fit Custom Grip
Easton ST Epic N-Fused Realtree
Nap HellRazor
Scott Rhino XL

Arto_N

• OSJM
  • -
« Vastaus #2 : 25. Kesäkuu, 2010 - 12:59:02 »
Kävin itse myös eilen ampumassa klo 21-23.30. Paperikuvissa huomasin, että ne kiiltelee aika ilkeästi, ainakin siinä iltavalaistuksessa. Puupassipaikalle voisi laittaa narun, jolla saisi vedettyä jousen ylös passipaikalle. Jos siis ei tahdo kiivetä sinne yhdellä kädellä. Muuten meillä oli siellä mukavaa (minulla ja tuhannella siivekkäällä ihailijalla, jotka pyrki iholle).

nahkahanska

• Hero Member
  • Urea Iacta Est
« Vastaus #3 : 27. Kesäkuu, 2010 - 01:09:27 »
Huomenna eli tänään su vois kävästä tsekkaamassa ötökkätilanteen jos saan muut hommat kondikseen ja ei mene koko yö valvoessa ::)
Aikaslotti jossain klo12-15 tjsp.

Arse. Englanti-Saksa alkaa jo klo17 eli voi kusta koko ratalle meno ku ei ehkä ennätä. Laitan tähän tarkan ajan jos lähtö tulee.
Nimim: "20EUR vetämässä Saksalle WC-mestaruuteen"

lähden tuonne ennen klo14. Visiitti voi olla pikainen.
« Viimeksi muokattu: 27. Kesäkuu, 2010 - 13:06:32 kirjoittanut nahkahanska »

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #4 : 27. Kesäkuu, 2010 - 16:35:31 »
Kävin itse myös eilen ampumassa klo 21-23.30. Paperikuvissa huomasin, että ne kiiltelee aika ilkeästi, ainakin siinä iltavalaistuksessa.

Saman panin itse merkille siitä peurataulusta viimeksi, muut ei niinkään kiillelleet. Onneksi suurin osa on 3D-kuvia  :)

Puupassipaikalle voisi laittaa narun, jolla saisi vedettyä jousen ylös passipaikalle. Jos siis ei tahdo kiivetä sinne yhdellä kädellä.

Naruhan on siinä mustassa "hengenpelastaja"-varustekassissa yhdessä turvavaljaiden kanssa. Tähän viitataan myös ohjekyltin tekstissä. Kassi on siis siinä oksantyngässä tikkaiden oikealla puolella.

Muuten meillä oli siellä mukavaa (minulla ja tuhannella siivekkäällä ihailijalla, jotka pyrki iholle).

Tuonne ei tosiaan kannata tähän aikaan vuodesta ilman sääskimyrkkyä yrittää, mikä tiedoksi heille jotka eivät ole radalla vielä ehtineet käymään  ;)

nahkahanska

• Hero Member
  • Urea Iacta Est
« Vastaus #5 : 27. Kesäkuu, 2010 - 21:20:36 »
Tuli käytyä. Nivala tuli kans kiertämään kun olin poislähdössä.
Niin hyvin niputti, että aloin urheilemaan sen ahman kans. Yli 35m matkalta meni ali, joten siellä on FMJ Axis jossain ahman alla jos joku vaikka sattuu löytämään.
Ois voinu tietty testailut tehdä isoon taustapakkaan.

Kompuroin myös joutessaan ruosteisiin piikkilankoihin ja jalka otti vähä damagea. Piikkilankaa on alkupään peurojen välissä metsässä, siinä puiden väliin viritetyn sinisen nauhan oikealla puolella.
Yks punkki rämpi käsivarren päällä kun heitin releet pois.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #6 : 28. Kesäkuu, 2010 - 00:57:39 »
Niin hyvin niputti, että aloin urheilemaan sen ahman kans. Yli 35m matkalta meni ali, joten siellä on FMJ Axis jossain ahman alla jos joku vaikka sattuu löytämään.

Kompuroin myös joutessaan ruosteisiin piikkilankoihin ja jalka otti vähä damagea. Piikkilankaa on alkupään peurojen välissä metsässä, siinä puiden väliin viritetyn sinisen nauhan oikealla puolella.

Onhan siellä jo niitä nuolia  ;D Itse ammuin villisiasta ylipitkältä matkalta yli, Timo teki sulittamattoman nuolen testin samassa paikassa vaikka yritin toppuutella, Raunolla yksi nuoli kaurisrastin takana... Sitä huopaa pitäisi viritellä ainakin valikoiduille rasteille vähitellen. Ohjeisiin tosiaan tuli laitettua, ettei aivan tolkuttomasti kaivettaisi maastoa kuitenkaan nuolten hakemisen yhteydessä. Nivalalla on kuulemma metallinpaljastin.

Onko jäykkäkouristusrokotus kunnossa? Nuo piikkilangat pitäisi saada kyllä kerättyä pois alueelta! Yritetään muistaa ottaa asiaksi.

Itse kun olen käyttänyt kumppareita ja housun lahkeet varren sisässä, sukat lahkeen päällä ja vielä punkkiässää saappaan varren yläosaan suihkutettuna, en toistaiseksi ole löytänyt itsestäni yhtään punkkia. Ammuitko sitä ensimmäistä 100 x 100 -pakkaa, jossa on ketun kuva? Tuo paikka on erityisen epäilyksen alainen punkkien suhteen.

nahkahanska

• Hero Member
  • Urea Iacta Est
« Vastaus #7 : 28. Kesäkuu, 2010 - 13:47:15 »

Onhan siellä jo niitä nuolia  ;D Itse ammuin villisiasta ylipitkältä matkalta yli, Timo teki sulittamattoman nuolen testin samassa paikassa vaikka yritin toppuutella, Raunolla yksi nuoli kaurisrastin takana... Sitä huopaa pitäisi viritellä ainakin valikoiduille rasteille vähitellen. Ohjeisiin tosiaan tuli laitettua, ettei aivan tolkuttomasti kaivettaisi maastoa kuitenkaan nuolten hakemisen yhteydessä. Nivalalla on kuulemma metallinpaljastin.

Onko jäykkäkouristusrokotus kunnossa? Nuo piikkilangat pitäisi saada kyllä kerättyä pois alueelta! Yritetään muistaa ottaa asiaksi.

Itse kun olen käyttänyt kumppareita ja housun lahkeet varren sisässä, sukat lahkeen päällä ja vielä punkkiässää saappaan varren yläosaan suihkutettuna, en toistaiseksi ole löytänyt itsestäni yhtään punkkia. Ammuitko sitä ensimmäistä 100 x 100 -pakkaa, jossa on ketun kuva? Tuo paikka on erityisen epäilyksen alainen punkkien suhteen.

Kyllä ne piikkiä lykkäs kun tikattiin viimekesänä puoliksi irronnut sormi. Vetäsin ruosteisella terällä sormen vähän huonmpaan happeen.
Nuo piikkilangan pikkunaarmut ei menoa haittaa!
Ei jaksa eto elukoiden kanssa kovin hiostavia pukukombinaatioita suunnitella. Lyhytvartisilla hikereilla ja Whitewaterin normi 3D-camoreleissä ilman hanskoja olen kulkenut. Tälläkertaa ei ollut edes sääskimyrkkyä mukana ;D Peurarasteilla sääskiä kyllä riittää tolkuttomasti.

Nivalan Arton kanssa spekuloitiin paluumatkalla ko. taustapakkarastilla ja ammuin pari nuolta. Vois hyvinkin olla sieltä peräisin kyseinen ötökkä. Timpan kans mietittiin, että joku hillittömästi savuttava vanha aggregaatti vain savua puskemaan siihen paikalle, niin lähtee ne enimmät!

AZAT-HD-kuvioidut huovat löytyy minun autotallista, jos joku ratamestari nuo kulkiessaan hakee ja virittää paikoilleen mihin oli suunniteltu.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #8 : 28. Kesäkuu, 2010 - 17:00:06 »
Jarkko A:n kanssa oli alustavasti puhetta, että tiistaina maastoradalle joskus klo 19 aikoihin.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #9 : 29. Kesäkuu, 2010 - 12:04:47 »
Jarkko A:n kanssa oli alustavasti puhetta, että tiistaina maastoradalle joskus klo 19 aikoihin.

Klo 19:30 tänään kokoontuminen parkkipaikalla ja paikalle tulee myös Kalevan toimittaja tekemään jutun radasta. Arto N. tulee myös mukaan. Mielellään meitä saisi olla enemmänkin.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #10 : 09. Heinäkuu, 2010 - 00:54:30 »
Zulupohjalta kiipeiltiin ilman valjaita ständirastikin. Yritin valjasviritystä, mutta väärin vissiin kun se lenkki ei yltänyt hakaseen. Ne valjaat oli aika haitarista, ei istunut päälle silleen niinkun kuvittelin ja olivat vain tiellä. Tai sitten ei vaan osaa.

Jaa, Rauno kyllä sääti sitä puussa olevaa lenkkiä viimeksi hieman, mutta en usko sen vaikuttavan asiaan. Eli siis se metallin värinen karabiinihaka kiinni valjaiden yläselästä lähtevään lenkkiin, ja pitäisi pystyä hyvin istumaan penkillä.

Ilman valjaita tuota rastia on tullut itsekin käytettyä, kun en ole ampunut seisaaltaan ja siinä on se hyvä "turvakaide". Ainakin seisaaltaan treenatessa kannattaa kyllä käyttää valjaita. En huomannut valjaiden istuvuuden kanssa ongelmaa. Timolla on samanlaiset ja istuvat Timpalle niin hyvin, että Huittisissakin nukkui päikkäritkin nuo päällä  ;D

Karhun ohi käveltiin kertaalleen kun ihmeteltiin siinä kohtaa olevaa tyhjää pontikka(?)pulloa.

Korjasin sen pullon talteen sieltä lähempää karhua joskus. Sillä kertaa oli niin paljon roinaa mukana rastien viimeistelyä varten, että en viitsinyt ottaa pulloa mukaan. Tarkoitus oli siis viedä se pois, samoin kuin kaikki muutkin alueelta löytyvät roskat.

Kuten olen ennenkin maininnut, tarkoitus olisi maalata keppien yläpäät valkoisiksi, niin rastit eivät jää niin helposti huomaamatta. Siihen vielä rastinumero ja T tai V -kirjain (tähtäin/vaisto).

Olikos tuonne vielä tulossa elukoita?

Yksi Erätukun peura on vielä saamatta ja harkinnassa on ottaa tilalle jotain muuta. Vaikka pari pienempää elukkaa. Pitäisi soitella Erätukkuun ja kysyä, mitä niillä on varastossa. Mailin olen lähettänyt joskus pari viikkoa sitten, ei vastausta.

Sitten leikkuripakkaan voisi viritellä sen lisäosan josta kirjoitin toisessa ketjussa ja siihen lintukuva. Lisäksi se ylöspäin ammuttava rasti olisi hyvä saada ennen linnustuskautta. Kaiman idea siitä, että se olisi samalla blunttirasti, on mielestäni hyvä. Keksiikö joku hyvän lintuaiheisen blunttirastin?

rauno

• OSJM
« Vastaus #11 : 09. Heinäkuu, 2010 - 10:58:42 »
Se minun tekema muutos siihen standin karabiinin ei vaikuta mihinkaan kaytossa, onpahan useamman kuormaliinan alla jos joku sattuu vaikka putoamaan. Turvavaljaiden laadusta sen verran etta halvat on halvat mutta semmoiset mitka on integroitu maastopuvun sisaan ne voisi olla kaytossa hyvat maksaa tietenkin enampi euroja.

Lisaus edelliseen muistin etta siinahan oli semmoinen musta remmin patka mika meni niiden kuormaliinojen alta ja sen jatkona oli se karabiini haka se valjaiden mukana tullut remmin patka oli aika jaykan oloinen sen voi ehka vaihtaa johonkin notkeampaan remeliin.

Minulla on myos samanlaiset valjaat ja niiden modaaminen on kaynnissa 8)

« Viimeksi muokattu: 09. Heinäkuu, 2010 - 11:07:18 kirjoittanut rauno »
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

nahkahanska

• Hero Member
  • Urea Iacta Est
« Vastaus #12 : 09. Heinäkuu, 2010 - 11:24:06 »
jaa. olikos tuo silleen säädetty karbiinin osalta, että yltää vain seisaaltaan. Tämä selittänee kaiken. Kyllä se seisaaltaan yltänee kiinni. Minä yritin ährätä valjaita istualtaan kiinni.

Blunttirastiksi ilman muuta pyy. Sehän se lienee yleisin jousella puuhun ohiammuttava.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #13 : 09. Heinäkuu, 2010 - 11:57:14 »
jaa. olikos tuo silleen säädetty karbiinin osalta, että yltää vain seisaaltaan. Tämä selittänee kaiken. Kyllä se seisaaltaan yltänee kiinni. Minä yritin ährätä valjaita istualtaan kiinni.

Ei, vaan kyllä sen pitäisi yltää mainiosti istualtaankin. Olen kokeillut.

Blunttirastiksi ilman muuta pyy. Sehän se lienee yleisin jousella puuhun ohiammuttava.

Kannatetaan, mutta miten toteutetaan? Jos blunttinuoli kimpoaa taustasta, meneekö osuman tuomarointi hankalaksi?

Kun en ole noita Cup-kisojakaan kiertänyt, ei minulla ole oikein käsitystä, millaisia nuo blunttirastit yleensä ovat. Lähden huomenna käymään Luhangalla SJML:n kokouksessa, pitääpä kysellä siellä vinkkejä.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #14 : 09. Heinäkuu, 2010 - 16:13:16 »
Yksi Erätukun peura on vielä saamatta ja harkinnassa on ottaa tilalle jotain muuta. Vaikka pari pienempää elukkaa. Pitäisi soitella Erätukkuun ja kysyä, mitä niillä on varastossa. Mailin olen lähettänyt joskus pari viikkoa sitten, ei vastausta.

Sitten leikkuripakkaan voisi viritellä sen lisäosan josta kirjoitin toisessa ketjussa ja siihen lintukuva. Lisäksi se ylöspäin ammuttava rasti olisi hyvä saada ennen linnustuskautta. Kaiman idea siitä, että se olisi samalla blunttirasti, on mielestäni hyvä. Keksiikö joku hyvän lintuaiheisen blunttirastin?

Niin ja mites unohdin sen majavan tuosta listasta. Tuli eilen postissa (ei-kaupallinen toteutus). Jossain vaiheessa olisi hyvä saada myös liikkuvan maalin rasti ja/tai vaikka uiva majava siihen kanavaan  8) Ylöspäin ammuttavaa pitäisin kuitenkin tärkeämpänä ja siten kiirellisempänä.

Kävin Erätukussa ja tällaista oli tarjolla liikkeessä, perässä listahinta:
- takajaloillaan seisova karhu (350€)
- ahma 99€
- kettu 85€
- jänis 75€
- CRP buck (se pieni peruspeura) 99€
- villisika 350€?
- keskusvarastolla lisäksi piikkisika

Puuttumaan jäänyt peura voitaisiin korvata vaikka toisella seuraavista yhdistelmistä suunnilleen samoin kustannuksin:
- CRP buck + kettu
- ahma + kettu

Jänistä en ehdota, koska niitä on jo kaksi. Ahma ja peura ovat siis saman hintaiset.

Sijoittelusta: kaksi suuniteltua rastin paikkaa on vapaana: kelon kohta ennen ständirastia sekä kalkkunasta seuraava juuri ennen nuotiopaikkaa. Kuitenkin on esitetty myös ajatus, että ständirastilla voisi olla kaksikin maalitaulua ammuttavana samoilla lämpimillä, kun kerran puuhun kiipeää. Pitäisikö tehdä niin, että toinen noista kuvista tulisi kelolle ja toinen ständirastille vähän hankalampaan kulmaan vaikka etuviistoon? Kenties siten, että sen voi ampua vain seisaaltaan. Ja jätettäisiin se viimeisen rastin paikka toistaiseksi käyttämättä. Ständirastille voisi sopia ahma tai CRP buck.

Kommentteja, kiitos!
« Viimeksi muokattu: 09. Heinäkuu, 2010 - 17:01:46 kirjoittanut Arto_Y »