22/11/19 - 04:45 ap

Kirjoittaja Aihe: Radalle menossa  (Luettu 210571 kertaa)

Arto_Y

• OSJM
Vs: Radalle menossa
« Vastaus #225 : 23. Huhtikuu, 2012 - 10:26:18 »
Olisiko radalle menijöitä huomenna? Voisi sen jälkeen laitella pyssyn majavajahtikuntoon viikonloppua varten (en taida kuitenkaan lähteä Alphamaxilla reissuun).

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #226 : 23. Huhtikuu, 2012 - 11:47:31 »
Juu, mutta korjaus on alkanut...

Insertin paikalle porattiin isompi reikä ja tehtii M24 kierre ja reikä valettiin täyteen epoksia. Ja siihen on sitten tarkoitus istuttaa uusi, just sorvattavana oleva, insertti. Hiushalkeama jää lapakiinnityksen alle ja kun jousesta tulee liimaamalla täysin kiinteälapainen niin se jää sinne alle ja tuskin lähtee leviämään mihinkään...
Inserttit on alumiinia mikä hieman ihmetyttää sillä rakenne on sellainen että joka laukauksella lavan kuormitus vetää inserttejä ulospäin. Toinen insertti vaikutti venymättömältä enkä tehnyt sille mitään muuta kuin liimasin sen.
Selitys alumiinille on yksinkertaisesti se että Ragim Impala on kunnon halpisjousi eli maksoi muistaakseni saksanmaalla jotain 130€...

Mutta siitä huolimatta uusi jousi lähtee tilaukseen käytin sitä sitten tai en ennen kesän kisoja. Xittumaisin tilanne olisi jos korjattu jousi hajoaisi vaikka pari viikkoa ennen kisaa eikä olisi uuteen jouseen edes muutaman kymmenen laukauksen tuntumaa puhumattakaan siitä että sitä ja mahdollisesti myös nuolia pitäisi alkaa virittelemään...

Tulipahan vaan mieleen että nythän mulla olisi vanhasta Ragimista mahdollisuus tehdä majavajousi ja sitten ensi keväänä massejahtiin  :D
« Viimeksi muokattu: 23. Huhtikuu, 2012 - 12:13:24 kirjoittanut Varjaagi »
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

Esa

• Newbie
  • *
« Vastaus #227 : 23. Huhtikuu, 2012 - 13:18:29 »
Olen kiinnostunut menemään radalle, mutta huominen ilta ei käy, tulee vieraita. Seuraavalle kerralle varmaan pääsen. Vitosen se minulta kai maksaa, mutta parempi maksaa vitonen kuin ensin ostaa satojen eurojen jousi ja sitten huomata ettei homma suju. ;)

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #228 : 23. Huhtikuu, 2012 - 13:31:00 »
Olen kiinnostunut menemään radalle, mutta huominen ilta ei käy, tulee vieraita. Seuraavalle kerralle varmaan pääsen. Vitosen se minulta kai maksaa, mutta parempi maksaa vitonen kuin ensin ostaa satojen eurojen jousi ja sitten huomata ettei homma suju. ;)

Tiedoksi muillekin, että hallitus on tehnyt päätöksen opastusmaksun perimisestä seuran ulkopuolisilta samaan tapaan kuin Oulun Jousimiehet. Summakin on sama, 5€/kerta. Maksut hyvitetään, jos liittyy jäseneksi saman vuoden aikana.

Vieraita (kavereita) voi edelleen käyttää radalla tiettyjen sääntöjen mukaan, eli isännän niin halutessa maksutta korkeintaan kaksi kertaa vuodessa vierasta kohti. Sen jälkeen vieraan tulee maksaa tuo 5€/kerta tai liityttävä jäseneksi.

Santtu

• OSJM
« Vastaus #229 : 23. Huhtikuu, 2012 - 17:32:52 »
Olisiko radalle menijöitä huomenna? Voisi sen jälkeen laitella pyssyn majavajahtikuntoon viikonloppua varten (en taida kuitenkaan lähteä Alphamaxilla reissuun).

Meitsi voi lähtä ja lähtee kaveri varmaan opastukseen samalla kertaa.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #230 : 24. Huhtikuu, 2012 - 11:45:29 »
Santtu ja minä menemme radalle klo 18 tänään. Tervetuloa vaan muutkin mukaan, vaikka jokunen vesitippa voikin taivaalta tulla.

Jaapeli

• OSJM
« Vastaus #231 : 25. Huhtikuu, 2012 - 10:57:48 »
Olen menossa radalle tänään klo 19 tai hieman sen jälkeen.
Santtu: ilmottelen kun teen lähtöä ja koukkaan sinut kyytiin jos tarvis.
Sään pitäisi kohentua iltaan mennessä.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #232 : 25. Huhtikuu, 2012 - 20:03:04 »
Ja paaaaaskat... koeammuin korjatun jousen ja jotakin häikkää kun kun välillä nuoli kolahtaa jousen runkoon - ilmeisesti lavat eivät ole vireessä täysin linjassa. Ammuin 40 nuolta ja arviolta kymmenkunta antoi epätavallisen kolahduksen. Pitää tutkailla, lapojen linjausta voi ehkä hieman korjata jänneuria fiilailemalla....

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #233 : 01. Toukokuu, 2012 - 11:42:38 »
Mihinkäs aikaan ne krapulaiset pääsee könköilemään tänään radalle?

jounihuu

• OSJM
« Vastaus #234 : 01. Toukokuu, 2012 - 12:04:52 »

Ei ole tänään radalle menoa, mutta töihin kylläkin. Vähän aavistelinkin ylityötä, kun eilistä tilannetta kattelin ja
sillä kävinkin radalla töiden jälkeen.

Otin talteen sen nuolen oksalta talteen vaikka se ei minun olenkaan. Kenen lienee tuollainen
punaisella nokilla oleva puunuoli, keltaiset kanasulat ja punainen kukkosulka.
Vaistolla vai tuurilla se keppi lentää

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #235 : 01. Toukokuu, 2012 - 12:28:25 »

Krapulaisista en tiedä, mutta taidettiin puhua klo 18:sta Jaapelin kanssa ja olen suunnitellut päivän muut menot tuolta pohjalta.

Jaapeli

• OSJM
« Vastaus #236 : 01. Toukokuu, 2012 - 13:04:54 »
Olen tulossa juu tänään radalle treenaamaan. Nähdään Ays klo 18 parkkipaikalla.

Esa

• Newbie
  • *
« Vastaus #237 : 01. Toukokuu, 2012 - 14:21:21 »
Mahtuuko mukaan vielä yksi? Kyydinkin tarvitsisin.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #238 : 01. Toukokuu, 2012 - 14:29:17 »
Mahtuuko mukaan vielä yksi? Kyydinkin tarvitsisin.

Ja jousenkin varmaan - talja vai pitkäjousi vai molemmat? Voisin hakea sinut n. klo 17:35.

Esa

• Newbie
  • *
« Vastaus #239 : 01. Toukokuu, 2012 - 14:37:07 »
Joo, jousi kanssa. Taljajousi varmaan riittänee,kiitoksia. 17.35 kyllä käy.
« Viimeksi muokattu: 01. Toukokuu, 2012 - 14:39:30 kirjoittanut Esa »