14/06/26 - 01:02 ap

Kirjoittaja Aihe: Insertin oikaisu laite  (Luettu 2728 kertaa)

rauno

• OSJM
Insertin oikaisu laite
« : 28. Marraskuu, 2012 - 16:50:13 »

Onko kellään semmoista millä voi "sorvata" alu insertin päädyn, siis se pinta mihin leikkuri kiristetään.

Tuli vaan mieleen että onko niitä myytävänä montaaki erillaista mallia.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Santtu

• Hero Member
Vs: Insertin oikaisu laite
« Vastaus #1 : 28. Marraskuu, 2012 - 17:05:13 »
Onhan niitä ainakin G5:lla ja specail made Varjakan kyläpäällikkö, tosin en tiedä saako noita velhon väkkäröitä enään. Tämän kylän malli on siitä parempi luin tuo G5 kun sillä voi tarkastaa leikkurin/nokin suoruuden spinnaamalla.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #2 : 28. Marraskuu, 2012 - 19:16:14 »
Mihin koneistaja tarvitsee insertin oikaisulaitetta??????

Olen jonkun kerran käyttänyt koko nuolinipun velipojan sorvissa - pakkaan vaan kevyesti kiinni ja pakasta käsin pyörittämällä vaan ohut lastu pois. Yllättävää paljonko leikkurin kärjelle tekee heittoa jos insertti on vähänkään etupinnnasta vino joko tyssääntymisen tai nuolen vinon pään takia. Jos leikkuri kieputtaa pari milliä niin semmonen vajaan kahden kympin lastuaminen riittää oikaisuun...

Nippu nuolia vaan töihin mukaan ja kahvitunnilla pientä "sotevaa"... Normi kahvitunnissa ehtinee oikaista semmoiset 40-50 nuolta jos toimii ripeäasti... ;)
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

• OSJM
« Vastaus #3 : 28. Marraskuu, 2012 - 19:37:41 »
Olishan se kätevää jos olis kotosalla joku laite millä vois akkiä sipasta okaisu lastun, näyttää olevan muutamista nuolista tyssäytynyt tuo insertti.

Kävi semmoinenkin mielessä että ovatko inserrtti sorvarit alkaneet käyttää rupuli alumiinia kun lysmyt tulee aikaherkästi noihin insertteihin.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #4 : 28. Marraskuu, 2012 - 20:46:21 »
Hmmmm.... mun mielestä insertin pitääkin olla pehmeä - toimii "sulakkeena" eli tyssääntyy liian kovasta tai väärästä suunnasta tulleesta iskusta ja nuoli VOI säästyä...
Niillä mun tekemillä "härrävärkeillä" ainakin minä oikaisen insertit niin että laitan päätylevyyn litteän viilan kiinni puristimella ja pyöritän nuolta molempien laakeripukkien päällä etusormilla antaen samalla nuolelle (ja insertille) painetta viilaa vasten.

Katotaan huomenna kun tulet hakemaan sitä liiviä...
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."