Kun kerrankin löytäs sen SUORAN pihlajan...oon katellu taas kaupungin kaatamista kasoista vaan ketut sieltä mitään löydy mitä ei tarttis oikoo ja kääntää ja vääntää....liian paljon työtä yhden jousen takia...
Ja jos sattuu löytämään vähäoksasen suoran yksilön, on useimmiten aihio passeli lentokoneen rupeliksi halkasun jälkeen. Pihapuussa on yksi aika hyvä pätkä joka joutaa, ei kovin paksu mutta suht suora ja aika oksaton. Kierteisyydestä ei saa varmaa käsitystä kuori päällä. Tällä erää en ite jaksa pihlajasta vääntää jouskaa, haje pois jos tarttet.