13/06/26 - 22:23 ip

Kirjoittaja Aihe: Loc-Titen geelipikaliima  (Luettu 4640 kertaa)

Arto_Y

• OSJM
Loc-Titen geelipikaliima
« : 03. Lokakuu, 2012 - 00:47:53 »
Sattui silmiin kaupan hyllyssä Loc-Titen geelipikaliima, jonka väitettiin olevan kumilla vahvistettua. Myyntipakkauksessa oli myös sana flex eli jousto, ja pakkauksen kuvituskin antoi ymmärtää kyseessä olevan jollain tapaa joustavan liimasauman. Olisikohan tuo hyvää tavaraa sulkaliimana, sattuuko olemaan kokemusta kenelläkään? Tavallinen geelipikaliimahan on sillä tavalla haurasta, että esim. niiden maastoradan kumisten blunttimaalien ampumisen aiheuttama täräys saattaa rikkoa nuolesta liimasauman ja irrottaa sulkia. Ajattelin kokeilla, josko tuo liima toimisi paremmin.

Petri_O

• Full Member
Vs: Loc-Titen geelipikaliima
« Vastaus #1 : 03. Lokakuu, 2012 - 14:17:20 »
Paras liima mitä minä tiedän on AAE Fastset Gel. Minun nuolissa on sulat on liimattu tuolla liimalla ja yhdestäkään nuolesta ei ole sulat irronneet.

Arto_Y

• OSJM
« Vastaus #2 : 03. Lokakuu, 2012 - 14:21:03 »
Paras liima mitä minä tiedän on AAE Fastset Gel. Minun nuolissa on sulat on liimattu tuolla liimalla ja yhdestäkään nuolesta ei ole sulat irronneet.

Tuostahan olikin joskus puhetta. Mistä ostit?

Petri_O

• Full Member
« Vastaus #3 : 03. Lokakuu, 2012 - 14:46:21 »
Tilasin Hunter's friend:ltä kuopiosta.

rauno

• OSJM
« Vastaus #4 : 03. Lokakuu, 2012 - 19:29:14 »
En osaa kommentoida mitään geeli liimoista, mutta sulat olen liimannut tuolla liimalla

http://mistpool.com/product_info.php?products_id=802

ja olen ollut tyytyväinen.

Varsinkin kun liiman voi sivellä putkilossa olevalla siveltimellä samanlainen kuin kynsilakka pullossa.

En tiedä miten käy talvella kun ei ole kokemusta. Liima maksaa abaut 5e ja löytyy melkein jokaisesta kaupasta missä myydään kalastus tarvikkeita esim. kärkkäinen, limingantullin prisma.
Tämänkin viestin aikana olisin voinut olla ampumassa jousella.

"Vegetarian" is an old indian word for bad hunter.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #5 : 03. Lokakuu, 2012 - 21:39:42 »
7 gramman pakkauskoko on jo suht iso...
Ainakin mulla pelaa luonnonsulille parhaiten ihan tavallinen pikaliima. Geelin annostelu tippanokasta on sen verran hankalaa että sitä tahtoo aina tulla liikaa ja liimaus ei kestä.
"Varjaagi - asiallista koirailua jo vuodesta 1960."

rauno

• OSJM
« Vastaus #6 : 04. Lokakuu, 2012 - 07:31:09 »
Tuo minulla oleva pikaliima on mielestäni hyvä siinä mielessä kun siveltimellä vaan pyhkäisee sulasta liimapinnan kosteaksi ja ilman mitään taikatemppuja torppaa sulan nuolen kylkeen niin se on sit siinä eikä valu ylim liimat pitkin nuolta. Niin ja nuolen olen pyhkäissyt käsidesillä puoli huolimattomasti puhtaaksi ja on sulat pysynyt.

Luonnon sulat vaatii hieman enemmän aikaa sulitus hommissa.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #7 : 04. Lokakuu, 2012 - 17:23:38 »
Miksi ne vaatisivat enemmän aikaa - tosin en ole sulittanut kuin kymmenkunta nuolta muovisulilla. Ihan sama hommahan niissäkait  on....?

rauno

• OSJM
« Vastaus #8 : 04. Lokakuu, 2012 - 17:36:51 »
No kumisulkia kun olen liimannut niin yhden sulan liimaamisen menee n. 10sek ja luonnonsulalla olen suosiolla odotellut hetken että varmasti on kiinni. Samat hommat molemmissa joutuu tekemään.

Varjaagi

• OSJM
« Vastaus #9 : 04. Lokakuu, 2012 - 19:02:17 »
Mulla menee yhdessä luonnonsulassa saman verran aikaa ku Boltilla satasella eli lasken kevyen puristuksen aikana pikaisesti kymmeneen.

rauno

• OSJM
« Vastaus #10 : 05. Lokakuu, 2012 - 07:08:05 »
Jep, mutta kerran meni yhden sulan kanssa melkein vuorokausi kun unohtui koko sulitus homma yhtenä pe iltana ;D

vrasehorn

• OSJM
« Vastaus #11 : 13. Lokakuu, 2012 - 10:10:20 »
Kyllä tuo geeliliima tuntuu ihan hyvin sulat kiinni pitävän, joitakin nuolia olen sillä liimaillut. Ei se kuitenkaan mitään ihmeainetta ole tavalliseen pikaliimaan verrattuna.