Oulun Seudun Jousimetsästäjät, OSJM

Keskustelufoorumi => Kirpputori => Aiheen aloitti: Smirkelimies - 25. Elokuu, 2013 - 14:10:20

Otsikko: Puujousiaihioita Perinnejousi-sivuilla
Kirjoitti: Smirkelimies - 25. Elokuu, 2013 - 14:10:20
Joku Matti myy hyvän oloista puujousikampetta perinnejousi-sivuilla. Tiedoksi vaan jos joku tarttee.

http://perinnejousi.utbl.net/keskustelu/viewtopic.php?t=3896 (http://perinnejousi.utbl.net/keskustelu/viewtopic.php?t=3896)
Otsikko: Vs: Puujousiaihioita Perinnejousi-sivuilla
Kirjoitti: JuhaSA - 26. Elokuu, 2013 - 08:26:44
Kun kerrankin löytäs sen SUORAN pihlajan...oon katellu taas kaupungin kaatamista kasoista vaan ketut sieltä mitään löydy mitä ei tarttis oikoo ja kääntää ja vääntää....liian paljon työtä yhden jousen takia...:(
Otsikko: Vs: Puujousiaihioita Perinnejousi-sivuilla
Kirjoitti: Smirkelimies - 26. Elokuu, 2013 - 18:15:40
Kun kerrankin löytäs sen SUORAN pihlajan...oon katellu taas kaupungin kaatamista kasoista vaan ketut sieltä mitään löydy mitä ei tarttis oikoo ja kääntää ja vääntää....liian paljon työtä yhden jousen takia...:(

Ja jos sattuu löytämään vähäoksasen suoran yksilön, on useimmiten aihio passeli lentokoneen rupeliksi halkasun jälkeen. Pihapuussa on yksi aika hyvä pätkä joka joutaa, ei kovin paksu mutta suht suora ja aika oksaton. Kierteisyydestä  ei saa varmaa käsitystä kuori päällä. Tällä erää en ite jaksa pihlajasta vääntää jouskaa, haje pois jos tarttet.
Otsikko: Vs: Puujousiaihioita Perinnejousi-sivuilla
Kirjoitti: JoelM - 26. Elokuu, 2013 - 19:46:26
  itellä pitäs tehä loppuun tuo sisalselystetty pihlaja keppi ja nähä onko sisal selästä mihinkään
Otsikko: Vs: Puujousiaihioita Perinnejousi-sivuilla
Kirjoitti: JuhaSA - 26. Elokuu, 2013 - 20:43:37
Kun kerrankin löytäs sen SUORAN pihlajan...oon katellu taas kaupungin kaatamista kasoista vaan ketut sieltä mitään löydy mitä ei tarttis oikoo ja kääntää ja vääntää....liian paljon työtä yhden jousen takia...:(

Ja jos sattuu löytämään vähäoksasen suoran yksilön, on useimmiten aihio passeli lentokoneen rupeliksi halkasun jälkeen. Pihapuussa on yksi aika hyvä pätkä joka joutaa, ei kovin paksu mutta suht suora ja aika oksaton. Kierteisyydestä  ei saa varmaa käsitystä kuori päällä. Tällä erää en ite jaksa pihlajasta vääntää jouskaa, haje pois jos tarttet.

Eipä siinä mitään menetä jos ottaa ja kattoo miten kiero se on :) Pitääpä soitella.