Oulun Seudun Jousimetsästäjät, OSJM

Keskustelufoorumi => Kirpputori => Aiheen aloitti: Petri_O - 04. Helmikuu, 2013 - 22:08:13

Otsikko: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Petri_O - 04. Helmikuu, 2013 - 22:08:13
Vaimo kokeili minun vaistojousta sillä seurauksella, että nyt pitäisi löytää hänelle 40 paunainen vaistojousi.
Olisiko kenelläkään sellaista myytävänä? Pituus mielellään n.60tuumaa.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: JuhaSA - 05. Helmikuu, 2013 - 00:13:43
Millä vetopitudella pitäs löytyy tuo 40 paunaa? Samickin Lion vastakaari löytyy, mutta paunat pitäs tarkastaa. Vaimokkeen jousi jolla on ammuttu melkosen vähän.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Petri_O - 05. Helmikuu, 2013 - 15:02:54
Ei olla mitattu vetopituutta ja 40 paunaa ei ole niin tarkka. Pitäisi varmaan koe ampua jousi, niin sitten tietää miltä se tuntuu.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: JuhaSA - 05. Helmikuu, 2013 - 15:31:45
Se olikin 35lbs @ 28.  Eli lyhkäsemmällä vetopituudella jää alle 35 paunan jouseksi.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Varjaagi - 05. Helmikuu, 2013 - 15:57:52
Varjaagn jousipaja käynnistyy helmi-maaliskuulla ja kun tilauksessa on toinenkin jousi naishenkilölle samoilla spekseillä niin siinä samalla tulisi.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Petri_O - 05. Helmikuu, 2013 - 16:27:37
Onko Varjaagilla yhtää noilla spekseillä olevaa jousta, jota voisi kokeilla jo etukäteen?
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: JuhaSA - 05. Helmikuu, 2013 - 16:41:38
Paljos Varjaagin jousipajan naistenjousilla olisi hintaa?
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Varjaagi - 05. Helmikuu, 2013 - 18:21:14
Ei ole vielä semmoista tehtynä mutta vaimolla on 56" ja 32#.
mm. Artolla ja Santullaon 64" ja 44-43# Orjattaret - ne on kyllä aika pitkiä keppejä vaimoväelle mutta voisihan ne antaa lainaan jos kysyt...
 
"Kakkossarjan" Orjattaret tulevat olemaan hiukan erinäköisiä.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Petri_O - 05. Helmikuu, 2013 - 21:06:32
Kiitos pitääpä kysäistä, jos sais sen verran laitaan, että vaimo pääsisi vertailemaan pitkäjousta ja varsijousta.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Arto_Y - 05. Helmikuu, 2013 - 21:46:45
Kiitos pitääpä kysäistä, jos sais sen verran laitaan, että vaimo pääsisi vertailemaan pitkäjousta ja varsijousta.

"Varsijousta?"  :o
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Petri_O - 06. Helmikuu, 2013 - 15:37:42
Kirjoitusvirhe paholainen. Tarkoitin vastakaarijousta  ;D
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Arto_Y - 06. Helmikuu, 2013 - 16:21:53
Kirjoitusvirhe paholainen. Tarkoitin vastakaarijousta  ;D

Arvasin, mutta mihinpä pikkuvirheeseen en puuttuisi  ;)
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Petri_O - 10. Helmikuu, 2013 - 20:11:36
Saatiin Santulta pitkäjousta lainaan. Testailtiin jousia tänään, mutta pitkäjousen kanssa vaimolla oli sellainen ongelma, että jänne räpsähti käsivarteen melkein, joka kerralla . Vastakaarijousen kanssa ei ollut samanlaista ongelmaa. Joten tämän testin perusteella taidetaan päätyä vastakaareen.
Otsikko: Vs: O: Vaistojousi 40 paunaa
Kirjoitti: Varjaagi - 12. Helmikuu, 2013 - 22:05:08
Ranteeseen rapsiminen johtunee siita etta pitkajousen rakenne vaatii hyvin toimiakseen lyhyemman jannevalin. Pitkajousella ja vastakaarella pitaa olla hiukan erilainen tekniikka.